op 04-01-2021 11:14 AM
Hallo, ik heb sinds juli van vorig jaar een nieuw Galaxy Watch Active 2 aangeschaft. Ik gebruik deze watch hoofdzakelijk met de Strava app om mijn loopactiviteiten te registreren. Ik merk echter dat de gps van de watch niet correct werkt, want de watch bereikt niet het aantal kilometers van voorgestippelde routes en wedstrijden, en hij geeft vaak een verschil tot 1,5 km in vergelijking met mijn looppartner of de looproutes. Ik heb een reset van de watch gedaan, maar dit heeft het probleem niet helemaal verholpen. Bovendien kon ik de Strava app niet meer opnieuw installeren op de watch omdat deze app niet meer in de Galaxy Store te vinden is. Op de watch van mijn echtgenote kan de Strava app wel nog gedownload en geïnstalleerd worden. Gelukkig had ik een back-up gemaakt in Wearable waardoor ik de Strava app alsnog terug op m'n watch heb kunnen installeren. Maar ik vind beide zaken nogal vreemd en ben er niet tevreden mee. Heeft iemand dezelfde problemen en enige ervaring / suggesties om dit proberen op te lossen?
op 04-01-2021 11:21 AM
Heb je de hoge locatie precisie aan staan?
op 04-01-2021 11:40 AM
Ik denk het wel. Maar hoe kan ik dit aanzetten? Dan kan ik het even checken
op 04-01-2021 03:10 PM
ga op je horloge naar samsung health -> kies voor training starten -> zoek harlopen op in de lijst en klik op het tandwieltje -> scroll naar onder en je zal onder locatie de optie hoge locatieprecisie zien staan. Zorg dat deze aan staat!