op 30-09-2023 07:14 PM - laatst bewerkt op 30-10-2023 10:16 AM door MartijnK
Toen de Galaxy Watch 5 Pro net uit kwam heb ik deze gekocht voor 359 euro. Deze smartwatch zou namelijk compatible zijn met android telefoons met android 8 of hoger, ook als ze niet van Samsung zelf zijn. Dat staat ook nu nog steeds op de website van Samsung: https://bit.ly/3eoj0ml .
Toen ik de watch voor het eerst ontving kostte het al heel veel moeite en veel pogingen om deze te koppelen met mijn Oneplus nord 2 5G, maar uiteindelijk lukte het en ik was erg blij met de watch. Het is lange tijd goed gegaan, met enkele keren dat ik de watch toch weer opnieuw moest koppelen. Maar sinds de laatste weken is de watch heel erg vaak ontkoppeld uit zichzelf en is hij niet te gebruiken. Dat ontkoppelen gebeurt nu meerdere keren per dag en het opnieuw koppelen duurt door het zo vaak proberen ook erg lang. Ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon vinden om het probleem op te lossen maar niks mocht baten.
Vandaar heb ik contact gezocht met de klantenservice van Samsung en die hebben mij eerst aangeraden om te kijken of de problemen er ook zijn als de watch gekoppeld is aan een samsung telefoon. Er blijkt dan geen enkel probleem te zijn. Vanmiddag hebben mijn vader en ik de klantenservice gebeld. De medewerker was echt heel vriendelijk maar kon uiteindelijk niks voor ons doen. Hij raadde ons wel aan om de klacht ook hier neer te leggen.
Ik vind het heel vervelend dat ik dus heel veel geld heb uitgegeven aan de watch die in de praktijk dus niet, in tegenstelling tot wat er beloofd is, werkt met mijn telefoon. Mijn telefoon voldoet meer dan prima aan de vereisten die op de website staan, want mijn telefoon heeft android 13 en 8gb RAM, terwijl de eisen zijn: "Galaxy Watch5 and Galaxy Watch5 Pro: Phones with Android 8.0 and RAM 1.5 GB or higher are supported." Als ik had geweten dat dit niet klopt had ik de watch natuurlijk niet gekocht. Weet iemand een oplossing of een manier waarop ik eventueel compensatie kan krijgen?
Alvast dank,
Luuk
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-04-2024 09:11 PM
De laatste tijd gaat het beter. Na een update van de telefoon lijken er minder vaak problemen te zijn met de verbinding. Heb de afgelopen maanden maar 2 x opnieuw hoeven installeren 😉 dat is een hele verbetering!
op 15-06-2024 02:22 PM
Opzich gaat het de laatste tijd een stuk beter na update van het Samsung horloge en mijn OnePlus telefoon. Indien de verbinding verbroken wordt door dat de telefoon en horloge te ver uit elkaar zijn moet ik de Telefoon geheel opnieuw opstarten. Daarna werkt het weer redelijk. Het werkt een stuk beter dan in de eerste maanden dat ik de Smartwatch 6 had aangekocht.
Dus kijk eens of jullie updates kunnen draaien voor beide.
Gr, Peter.
op 30-09-2023 08:03 PM
op 30-09-2023 08:59 PM
Dank voor de tip! Maar heb ik inderdaad al geprobeerd.
op 06-10-2023 08:42 AM
Hi @LuukWit, goed dat je een bericht stuurt.
Om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen, kan je het beste jouw Watch inderdaad verbinden d.m.v. de Wearable app. Via die weg kunnen we de beste connectie garanderen. Controleer ook goed of bluetooth aan staat en dat de verbinding goed tot stand komt.
In het ergste geval kan je de Watch ook resetten via de instellingen.
Groetjes,
Daphne
op 09-10-2023 04:42 PM
op 11-10-2023 02:28 PM
Hi @LuukWit, goedemiddag.
Het wil geloof ik niet echt vlotten 🙈 Misschien een overbodige vraag maar heb je de Watch ook al eens verwijderd bij je bluetooth verbindingen? En zorg ook dat de Watch geen koppelingen meer heeft met het andere toestel van je vader.
Groeten,
Martijn
op 11-10-2023 03:44 PM
op 11-10-2023 03:55 PM
op 14-10-2023 05:43 PM
Beste Martijn en Luuk.
Helaas snap ik Luuk zijn frustatie, omdat ik dezelfde Watch hen aangeschaft en hetzelfde probleem ervaar. Voordat ik deze watch heb gekocht had ik eerst informatie bij Samsung ingewonnen. Het was absoluut geen probleem dat ik een OnePlus 9 Pro had. Maar......
Wij zijn nu een aantal weken verder en heb ik meerdere malen Samsung gebeld, waarbij er nooit DE oplossing is gegeven. Ene Maria heeft mij gebeld en heeft nadat zij het verhaal had aangehoord, contact opgenomen met een techneut van Samsung. Net als Luuk heb ik meerdere malen mijn gsm slede de Watch gereset. Met steeds hetzelfde resultaat, kan nog steeds het Google account niet kopiëren naar de Watch. Later nog een keer gebeld naar Samsung en toe kreeg ik notabene te horen dat ik dan maar een gsm van Samsung moest gaan kopen. HOE ERG IS DEZE OPMERKING!! Juist door de eerdere informatie ben ik overgegaan tot de aanschaf van deze Watch, en dan laat Samsung Luuk en mij en misschien wel nog meer mensen volledig in de kou staan. Als Samsung moeten jullie je kapot schamen voor het arrogante gedrag wat Samsung aan de dag legt. Sta voor je product en ben er voor je klanten.
op 14-10-2023 07:14 PM
Martijn,
Heb er nadat ik net een antwoord heb geschreven nog even nagedacht over hoe Samsung denkt om te moeten gaan met haar klanten. Eigenlijk zou Samsung Luuk en mij een Samsung GSM op moeten gaan sturen. Het ruikt naar het werken aan een monopoly positie over de ruggen van de kant.
En Martijn, jij zeker mag mij altijd bellen.