op 06-03-2021 02:12 PM
Voor het hardlopen gebruik ik graag min Gear S3. Ben ook extreem tevreden over de Komoot app die zowel op telefoon als op mijn horloge perfect werkt!
Nu ben ik bezig om wat langere afstanden te rennen en ik merk dat het daarbij wel verstandig is om op het batterij niveau van mijn horloge te letten. Toen ik een keer 30km gelopen had was het ding kats leeg! Dat kwam ook doordat mijn horloge heel vaak automatisch aan ging. Ik heb nu met name voor de loopjes het scherm minder fel en ingesteld dat ie na 10 seconden uit gaat en niet aan gaat bij een polsbeweging. So far, so good.... Bij de laatste run zag ik dat op enig moment het horloge ineens in "Stand Buiten" kwam en het scherm super fel werd!
Ik heb me suf gezocht, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik die automatische wisseling naar "Stand Buiten" kan uitzetten. Sterker nog: "Stand Buiten" is helemaal niet uit te zetten.
Is hier iets aan te doen?
Gerelateerde vraag: ik was erg blij, dat de S Health app nog de snelheid in km/uur weergeeft.... ik ren km/uur, niet min/km. En nu zie ik dat die ook gewijzigd is naar min/km. Alleen de gemiddelde snelheid over het hele rondje is nog in km/uur. Is dit ergens in te stellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-03-2021 10:22 AM
Tja, jammer weer...
Nee, de helderheid laten wijzigen heeft geen zin. Want dat is juist het probleem dat ik heb: je kunt de helderheid wijzigen en alles mooi instellen, maar op het moment dat "Stand Buiten" aan gaat, gaat de helderheid ongevraagd naar 100% en dat is niet uit te zetten. Automatisch lagere helderheid had ik al aan staan, maar dat wordt dan genegeerd.
Ook jammer, dat functionaliteit als km/uur weergave weggehaald wordt. Waarom niet gewoon min/km toevoegen? Ik kan me niet voorstellen wat er dan in het hoofd van de ontwikkelaar omgaat... "Ik gebruik zelf alleen min/km, dus ga ik die km/uur maar gewoon weghalen"
op 08-03-2021 02:37 PM
Hi @Plantje, goedemiddag.
De optie Stand Buiten is niet uit te zetten wel kun je de helderheid automatisch laten wijzigen, ga hiervoor naar: Display > Automat. lage helderheid:en schakel deze in, maakt dit verschil? In de Health-app kun je wel de meeteenheden aanpassen, echter kun je niet dit niet terugzetten naar km/uur.
Groeten,
Martijn
op 09-03-2021 10:22 AM
Tja, jammer weer...
Nee, de helderheid laten wijzigen heeft geen zin. Want dat is juist het probleem dat ik heb: je kunt de helderheid wijzigen en alles mooi instellen, maar op het moment dat "Stand Buiten" aan gaat, gaat de helderheid ongevraagd naar 100% en dat is niet uit te zetten. Automatisch lagere helderheid had ik al aan staan, maar dat wordt dan genegeerd.
Ook jammer, dat functionaliteit als km/uur weergave weggehaald wordt. Waarom niet gewoon min/km toevoegen? Ik kan me niet voorstellen wat er dan in het hoofd van de ontwikkelaar omgaat... "Ik gebruik zelf alleen min/km, dus ga ik die km/uur maar gewoon weghalen"