op 08-12-2019 09:39 AM
Ik heb sinds gisteren de Samsung Galaxy active 2 watch. De software is up to date. Het horloge meet elke 10 min vrij nauwkeurig mijn hartslag, echter toen ik een training inschakelde zag ik plots mijn hartslag verdubbelen tot 161 bpm. Als ik bij de instellingen switch tussen elke 10 min en continu krijg ik meteen een normale en dubbele waarde. Met een hartslag van 161 ga je beter niet sporten..
op 09-12-2019 03:40 PM
op 11-12-2019 01:53 PM
exact dit!
om de 10 minuten werkt hij (alhoewel, vaak meet hij helemaal niets en heb ik al 30 minuten dezelfde hartslag). Als hij op continu staat dan heb ik een hartslag van 110-120 wat exact het dubbele is van mijn hartslag in rust.
ik merkte op dat dit probleem zich voordeed nadat ik de software geupdate had naar de laatste versie. daarvoor werkte hij wel gewoon.
Meet hij wellicht beide hartkamers?
iemand ideen?
op 11-12-2019 03:58 PM
op 11-12-2019 04:09 PM
Nee, ik heb hem niet gereset. Hij was wel laag in batterij, ongeveer 15 %, na het opladen deed hij het prima.
op 11-12-2019 04:11 PM
Hi,
Issue:
De HRM is heel inaccuraat. Als ik continu meet dan is hij in rust 110 - 120 terwijl ik in rust een daadwerkelijke hartslag van 50-60 heb (lijkt dus wel of hij het kloppen van beide hartkamers meet en daardoor dubbele waarde laat zien).
Als ik hem op 'Eens per 10 minuten' zet dan meet hij wel, maar vaak ook niet (als in, laatste hartslag is van een half uur geleden). Als ik hem handmatig meet dan meet hij wel de correcte hartslag.
Tijdens het sporten krijg ik ook vaak een flatline (als in, hij meet mijn hartslag niet).
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Ik heb alles al geprobeerd:
- horloge strakker/losser doen
- horloge boven de pols dragen, onder de pols dragen
- opnieuw opstarten,
- terugzetten naar fabrieksinstellingen,
- sensor battery saving uitgezet,
- automatic workout tracking uitgezet,
- compleet nieuw horloge ontvangen na retour onder garantie, nieuw horloge had hetzelfde probleem
allemaal geen impact.
Wat mij wel opviel was dat, toen ik het horloge uit de doos haalde, HRM werkte, echter toen ik de update naar laatste firmware uitvoerde, de HRM niet meer werkte.
Online zie ik ook dat er veel meer mensen zijn die last hebben van slechte meting. Hoe gaan we dit oplossen. Wordt ook enigzins gefrustreerd door de helpdesks omdat die niet verder komen dan heb je al eens gereset? ja? stuur dan maar terug onder garantie, maarja, dat lost het probleem dus niet op.
op 11-12-2019 05:09 PM
Of ik het voor de update had weet ik niet, in elk geval wel na de update. Toen ik het uitprobeerde was de batterij redelijk uitgeput door de updates en installaties van allerlei. Echter eenmaal terug volgeladen was het probleem over. Het toestel opladen na de update zou de oplossing kunnen zijn voor een algemeen probleem.. Ik duim voor je 👍👍
op 11-12-2019 05:19 PM
Heb hem sinds de update al eens opgeladen maar helaas geen verandering
op 11-12-2019 07:02 PM
Om nog even bovenstaande wat kracht bij te zetten:
Ik heb een kantoorbaan: of ik ben heel heftig aan het typen de hele dag, ofde metingen zijn niet accuraat
op 12-12-2019 12:44 PM