Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

contacten smartphone synchroniseren met auto-carkit lukt niet meer sinds installatie samsung galaxy watch op smartwatch

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2021 03:56 PM)
7108 Weergaven
Theo25
Apprentice
Opties

Heb een samsung galaxy s3 geinstalleerd op mijn smartphone sony xperia A1 ultra, en een mediasysteem op mijn Toyota Touch 2 with go . Sinds de installatie vande software van samsung op mijn smartphone lukt het synchroniseren van mijn telefoonboek met mijn Toyota systeem niet meer. (ook niet als de smartwatch af staat, want als ie aanstaat kan er zelfs geen koppeling gemaakt worden tussen de smartphone en de auto).

Delen van contacten enz staat aan, net zoals vroeger natuurlijk, dat kan het probleem niet zijn. Bij het starten van de wagen krijg ik de melding: verbinding maken met bluetooth, en dat is normaal, maar even later moet er dan volgen dat de contacten en de weergave van de recente verbindingen geladen worden, maar dan komt er: telefoonboek kan niet opgeladen worden, en gesprekgegevens niet beschikbaar. 

Het moet ergens te maken hebben met de software van samsung denk ik, maar zelfs als ik alles daarvan op "stop" zet lukt het niet. Ik heb manueel enkele veel gebruikte tel nrs manueel in mijn auto systeem ingeladen, en daarmee kan ik wel bellen  en ook gebeld worden, maar dat is het dan.

Nog dit: ik gebruik Bluetooth versie 4.2, en zowel mijn auto als mijn smartphone kunnen 4 koppelingen aan.

(verbinding maar één denk ik, maar dat is normaal, als de watch af staat rest er maar 1 verbinding meer )

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Alleen met Bluetooth 5.0 kun je tegelijkertijd verbonden zijn met meerdere apparaten via Bluetooth, dit zou je altijd in de instellingen moeten zien terugkomen. Je kunt eventueel een foutrapport sturen via de Samsung Members app of het nog eens bij de fabrikant van je toestel navragen.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Geen probleem! Dit zijn inderdaad gekoppelde apparaten. Mocht je in de toekomst weer verbinden met een van die apparaten, dan zal dit een stuk sneller gaan en hoef je geen toestemming te geven en dergelijke.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Theo25,

Heb je al gekeken bij Verbindingen -> Bluetooth -> Gekoppelde apparaten (jouw carkit) -> Tandwiel -> Alle machtigingen toestaan.

Anders kun je de netwerkinstellingen eens resetten op je toestel of support zoeken bij Sony,.

rsz-846676
0 Likes
Theo25
Apprentice
Opties

Bruce,

ik heb die machtigingen eens aangepast. Gespreksaudio en toegang tot berichten stonden aangevinkt. En toen kon ik bellen , maar enkel met de nummers die ik manueel in de carkit ingevoerd had. Als ik nu ook media audio en contacten delen aanvink schakelt bluetooth steeds uit. Die heb ik dus weer uitgevinkt. 

Bij de instellingen voor de Galaxy watch stond gespreksaudio,  en invoerapparaat aangevinkt. Maar de watch zelf stond af).

Toch vermoed ik dat beide met elkaar te maken hebben, want het fenomeen is voor het eerst opgetreden toen ik de watch de eerste keer gebruikte. Als ik die nu aanzet valt steevast mijn verbinding met de carkit uit.

Ik doe nog wel enkele pogingen om één en ander met elkaar te verzoeken, maar het lijkt mij toch een duistere zaak.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Had je ook de verbinding uit het systeem van je auto verwijderd voordat je het ging proberen? Dat helpt vaak ook bij Bluetooth gerelateerde issues.

rsz-846676
0 Likes
Theo25
Apprentice
Opties

Heb ik gedaan, en dan kon ik inderdaad verbinden met de carkit. (Als ik de samsung smartwatch uitzet, of althans de bluetooth van de smartwatch uitzet). Blijkbaar probeert die te verbinden met de carkit, en dan lukt de verbinding met de smartphone niet meer, en bluetooth gaat aan en uit. Het is dus één van beiden die in gebruik mag zijn. 

Blijft het probleem toch nog, dat het telefoonboek niet geladen wordt, maar wel berichten en een lijst van recente verbindingen. Ook de telefoonnrs die ik manueel in de carkit ingevoerd heb kan ik selecteren en gebruiken. 

Dus voorlopig kan ik wel mijn plan trekken, tot ik eventueel een andere smartphone met bluetooth 5 zal hebben. (Nog niet voor direct, de actuele is nog maar 2 jaar oud ).

Nog een vraagje: ik zie dat ik zonder problemen 2 hoorapparaten kan gekoppeld houden en gebruiken via bluetooth , samen met de carkit. Dus in feite zijn er dan 4 apparaten gekoppeld, maar voor geluid kan er maar één verbinding maken, en dat moet de smartphone naar carkit zijn, en denkelijk kan ik zonder smartphone toch wel de smartwatch dan verbinden met de carkit. (niet echt praktisch maar het zou moeten kunnen denk ik)

Nog iets: kunnen er apparaten gekoppeld of verbonden zijn met de smartphone, zonder dat die weergegeven worden in mijn instellingen van de smartphone? Ik heb namelijk nog een Huawei sportwatch die koppelt met mijn smartphone, maar die vind ik niet terug in de instellingen. En die werkt ook altijd probleemloos samen met die beide oorapparaten en de carkit. Ik zie dus altijd in mijn instellingen van bluetooth 4 gekoppelde apparaten, die allen tegelijk werken, maar slechts eentje kan blijkbaar geluid overbrengen . Het verschil tussen de Samsung en de Huawei GT watch zijn de geluid- en telefoonmogelijkheden van de samsung, de Huawei brengt alleen gegevens van zijn sensoren over. (Die laatste is maar een sportwatch, geen smartwatch)

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Alleen met Bluetooth 5.0 kun je tegelijkertijd verbonden zijn met meerdere apparaten via Bluetooth, dit zou je altijd in de instellingen moeten zien terugkomen. Je kunt eventueel een foutrapport sturen via de Samsung Members app of het nog eens bij de fabrikant van je toestel navragen.

rsz-846676
0 Likes
Theo25
Apprentice
Opties

Bruce, klopt wat je zegt, maar zoals je op bijgaande schermafdruk kan zien, zijn er eingelijk 4 toestellen gekoppeld, nl de samsung smartwatch, 2 hoorapparaten, en ook de carkit staat als gekoppeld apparaat (hoewel die uitstaat momenteel)

En onderaan zie je dan dat ook de Huawei watch gekoppeld zou zijn, en eigenlijk ook verbonden, want ie werkt momenteel. Het onderscheid tussen beiden watches is natuurlijk dat alleen de samsung geluid kan overbrengen, de Huawei brengt alleen gegevens over van enkele sensoren. En de hoorapparaten brengen alleen instellingen over, geen ook geen geluid of zo dus. Toch eigenlijk allemaal wat verwarrend, maar ik denk dat ik er nu toch al iets klaarder in zie.

Momenteel zet ik dus in de wagen , als ik de samsung watch gebruik, bluetooth op de samsung uit, en dan werkt alles naar behoren met de carkit. Bedankt nogmaals voor de info hoor

Bluetooth koppelingen op Smartphone.png

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Geen probleem! Dit zijn inderdaad gekoppelde apparaten. Mocht je in de toekomst weer verbinden met een van die apparaten, dan zal dit een stuk sneller gaan en hoef je geen toestemming te geven en dergelijke.

rsz-846676
0 Likes