Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bloedzuurstof meten

(Onderwerp aangemaakt op: 19-08-2021 10:52 AM)
3765 Weergaven
N1mrodkira
Student
Opties

Hi,

Ik heb een Watch Active 2, waar ik vandaag opeens de optie kreeg om tijdens mijn slaap mijn bloedzuurstof te meten. Eerder nog nooit die melding gehad. Ik heb de optie aangevinkt, maar ik kan nergens in de Wearables app of Samsung Health hier iets over terug vinden. Ook niet of ik deze optie weer uit kan schakelen ergens. Ik kan in ieder geval niets terugvinden in de instellingen van beide apps.

Alvast bedankt voor het meedenken! Hieronder twee screenshots van wat ik in de Samsung Health app aantref bij 'slaap'.

Toevoeging: Mijn vrouw heeft (lekker cheesy) dezelfde telefoon en Active2. Eerste screenshot is van de app van mijn vrouw.

imageSamsung Health app vrouw

imageSamsung Health app N1mrodkira

imageSamsung Health app N1mrodkira

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @N1mrodkira,

Op dit moment is deze functie alleen beschikbaar op de Galaxy Watch4 en Galaxy Watch4 Classic. Vandaar dat je geen metingen in Samsung Health vindt. Per abuis lijkt de functie met een update van de Samsung Health Monitor app voor meerdere mensen die geen geschikte smartwatch hebben toch in Samsung Health terecht te zijn gekomen.

Samsung onderzoekt natuurlijk altijd of het mogelijk is nieuwe functies naar oudere smartwatches te brengen, dus wellicht in de toekomst :winking-face: Aangezien de Watch2 Active geen SpO2-sensor heeft, zal het hooguit vergelijkbaar zijn met de VO2max metingen tijdens de hardloopcoach.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @N1mrodkira,

Op dit moment is deze functie alleen beschikbaar op de Galaxy Watch4 en Galaxy Watch4 Classic. Vandaar dat je geen metingen in Samsung Health vindt. Per abuis lijkt de functie met een update van de Samsung Health Monitor app voor meerdere mensen die geen geschikte smartwatch hebben toch in Samsung Health terecht te zijn gekomen.

Samsung onderzoekt natuurlijk altijd of het mogelijk is nieuwe functies naar oudere smartwatches te brengen, dus wellicht in de toekomst :winking-face: Aangezien de Watch2 Active geen SpO2-sensor heeft, zal het hooguit vergelijkbaar zijn met de VO2max metingen tijdens de hardloopcoach.

kevin-sig
sjors van de voort
First Poster
Opties

hoi kevin

ik heb galaxy watch 4 graag zou ik meten van bloedzuurstof constant meet is dat mogelijk

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Sjors, @sjors van de voort,

Dat kan alleen tijdens de slaap en kun je in Samsung Health aanzetten. Voor de zuurstofmeting moet je je arm stilhouden, waardoor een continue meting overdag niet haalbaar is.

kevin-sig
Gon2
Journeyman
Opties
Ik heb een 5 en hoe serieus kan je deze waarde nemen? Vaak onder de 90% bij mij
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Gon2, goedemiddag.

Het blijft een indicator en is enkel bedoeld voor het meten van je fitheid en welzijn, het absoluut niet bedoeld voor medische doeleinden.

Bloedzuurstofgehalte.jpg

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Gon2
Journeyman
Opties
Hij meet tijdens de slaap. Dan lig je ook niet altijd stil
0 Likes
Basic72
First Poster
Opties
Goedeavond, de functie werkt niet meer op de galaxy watch 3. Hoe zet ik deze functie weer aan?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Basic72, goedemiddag.

Is jouw Watch verder up--2date? En heb je deze ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Sinds wanneer ervaar je dit?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes