Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij galaxy watch4 snel leeg na software update

(Onderwerp aangemaakt op: 20-09-2023 08:58 AM)
1004 Weergaven
nltosp
Apprentice
Opties
1,5 jaar lang geen enkel batterij probleem gehad met mijn galaxy watch4, tot de laatste softwareupdate september 2023. Vóór softwareupdate: 4% per uur batterijverbruik maar direct sinds softwareupdate september 2023: 14% batterij verbruik per uur. Er is dus duidelijk een relatie met de update. Sinds update nu 2 à 3 maal per dag opladen, wat uitetaard niet werkbaar is.... Mijn gebruik van de watch4 is vóór en na update exact gelijk. Alle gezondheidsfuncties en sportfuncties en alerts zijn zowel voor als na update gedeactiveerd, gebruik ik allemaal niet, en er zijn geen andere apps geinstalleerd. Dus verre van intensief gebruik. Gebruikte vóór de update wel altijd 'always on display' van een standaard Samsung wijzerplaat, wat toen dus leidde tot in totaal een acceptabel 4% verbruik per uur waarmee de watch 1,5 dag meeging. Het is me wel opgevallen dat de 'Always on display' functie niet altijd goed meer werkt sinds de softwareupdate. Op sommige dagen blijft de wijzerplaat nu namelijk continu in zijn meest actieve stand. Springt na aantal seconden dus geheel niet meer automatisch naar de stand waarin de wijzerplaat minder verbruikt (geen kleur, seconderijzer weg etc). Dit verschilt vreemd genoeg per dag. Ik zet de watch altijd 's nachts uit en laadt 'm op. Op sommige dagen werkt AOD wel zoals het was, met beter batterijverbruik. Pas als ik als AOD niet werkt dan even handmatig een andere wijzerplaat kies en dan weer terugschakel naar mijn gewenste wijzerplaat, doet de always on display het weer wel (springt na seconden dan weer steeds in low batery stand), met minder batterij verbruik. Betreft een standaard Samsung wijzerplaat die ik niet kan de-installeren en weer opnieuw kan installeren. Volledige reset van de watch heeft dit euvel niet verholpen. Te hoge batterijverbruik lijkt dus wellicht een bug/relatie tussen laatste software update en AOD functie in Samsung wijzerplaat. Ik zou uiteraard graag de oplossing horen voor dit issue. Ik kan natuurlijk net als al bijna alles ook de AOD functie uit zetten (of zelfs hele watch uitzetten) wat uiteraard leidt tot minder batterijverbruik maar daarmee is de bug sinds de softwareupdate niet opgelost, want vóór de software update werkte de batterij met AOD áán goed. Ik hoop dat dit een bekend issue is na de laatste update. Dank bij voorbaat!
0 Likes
9 Antwoorden
nltosp
Apprentice
Opties
Bij mijn watch4 is het batterijverbruik van 1,5 jaar lang 4% per uur naar nu 14% per uur gegaan, exact sinds softwareuodate september 2023. Niet meer werkbaar dus. Moet nu 2 a 3 maal per dag opladen. Gebruik de watch zowel voor als na update niet intensief (alle sport en healthfuncties staan uit). Volledige reset heeft euvel niet opgelost. Watch valt nog binnen garantie, dus vrees dat ik hier gebtuik van moet gaan maken...(?)
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @nltosp, goedemorgen.

Heb je na de reset van je Watch ook een back-up terug gezet? Resetten kan je op 2 manieren doen, dit kan via de Watch zelf of via de Wearable-app. 
• Ga op je Watch naar Instellingen > Algemeen > Resetten.
• Open de Wearable-app ga naar: Instellingen Horloge > Algemeen > Resetten.
Maak wel eerst een back-up via de Wearable-app maar wacht met het terugzetten hiervan en stel je Watch eerst in als nieuw.

Maakt dit geen verschil dan kan je via de Members-app een foutrapport indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan een log van jouw telefoon en krijgen hier een beter beeld van. Hiermee kunnen zij dit verder onderzoeken en nagaan of dit met een update kan worden opgelost, Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
nltosp
Apprentice
Opties
Hi Martijn, Dank voor je reactie. Bij de reset heb ik de stappen gevolgd die mijn wearable tijdens het proces aangaf. Kostte nog een hoop tijd want ondanks een actuele backup moest ik toch behoorlijk wat settings daarna nog handmatig herstellen en apps opnieuw installeren. Ik weet dus niet of ik de watch eerst als 'nieuw' heb ingesteld ik heb de stappen gevolgd. Hoe exact reset ik eerst de watch aks "nieuw"? Ksn ik dat ergens aangeven tijdens het reset proces? Eeet ondertussen zeker dat de Samsung wijzerplaat die met AOD aan op sommige dagen continu in de meest actievenstand blijft staan de boosdoener is. Vóór update met AOD aan batterijverbruik 4% per uur. Na update met AOD aan op dagen dat wijzerplaat om onduidelijke reden continue in actieve stand blijft 14%batterij verbruik per uur. Na update met AOD aan op dagen dat wijzerplaat na paar seconden wel goed automatisch naar minder actieve stand springt (secondewijzer weg etc) is het batterijverbruik 5 à 6 % per uur. Dus iets meer dan vóór update maar de dag is er nog mee door te komen. De issue is dus duidelijk de wijzerplaat die sinds de softwareupdate op dagen in de meest actieve stand blijft hangen als AOD aan staat.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Resetten kan je op 2 manieren doen, dit kan via de Watch zelf of via de Wearable-app. 
• Ga op je Watch naar Instellingen > Algemeen > Resetten.
• Open de Wearable-app ga naar: Instellingen Horloge > Algemeen > Resetten.

Stel je Watch in als nieuw en zet geen back-up terug van je Watch 😇 Na de reset zal je Watch ook de gebruikerspatronen opnieuw gaan leren kennen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Smurfin95
First Poster
Opties
Mijn watch loopt na de update ook veel sneller leeg en heb alleen de update gedaan verder niets verandert.
Nu moet ik hem iedere avond opladen en daarvoor kon ik om de avond opladen.
Hopelijk kan dit in een volgende update weer aangepast worden.
0 Likes
mike12343
Explorer
Opties
Had hetzelfde.Maar komt goed na weekje is die weer goed.Horloge is weer opnieuw aan berekenen hoe je het gebruikt.
Enigste probleem wat ik wel heb na update dat die me slaap niet meer goed meet.Als ik bevoorbeeld om 12 uur in slaap valt tot 8 uur.Zeg die dat ik om 2 uur ging slapen
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Smurfin95,

Heb je de bovenstaande tip van Martijn al geprobeerd?

Groetjes,

Daphne

0 Likes
Marjotje
First Poster
Opties
Ik heb nu hetzelfde probleem na een update. Heb reset al gedaan, maar maakt geen verschil. Wat kan ik nog meer doen?
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Marjotje,

Bedankt voor jouw bericht.  Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes