Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine WW90T656ALE/S2 al na 1 jaar en 8 maanden kapot

(Onderwerp aangemaakt op: 09-10-2022 11:36 PM)
998 Weergaven
deborahbosman
Apprentice
Opties

Goedenavond, 

Onze wasmachine, de WW90T656ALE/S2, begon deze zomer enorm veel lawaai te maken tijdens het centrifugeren. Eind augustus was de lawaaioverlast zo groot, dat we de wasmachine niet meer aan durfden te zetten. Het apparaat produceerde 95dB geluid tijdens centrifugeren op 1400 toeren, het dreunde door het hele huis heen.

Op 27 augustus contact gezocht met Samsung, aangezien de wasmachine in januari 2021 is aangeschaft en we twee jaar garantie hebben. Geprobeerd snel een reparatie-afspraak in te plannen bij Servilux, maar eerder dan 14 september was het onmogelijk om een monteur langs te laten komen. Dus pas 2,5 week later kwam de monteur langs. Die was echter binnen vijf minuten weer weg. Conclusie van de monteur: lagers kapot, apparaat mag ik niet herstellen volgens de normen die Samsung stelt, Samsung zal je binnen 5 tot 10 werkdagen contacteren voor een oplossing. Een mail met de bevestiging van dat bericht ontvingen we op 15 september van Servilux (Ordernummer: SORD22088842) 

Weer een halve week later, op 19 september, nogmaals een bevestigingsmail van Servilux. Het apparaat is niet te herstellen binnen de normen gesteld door de fabrikant, "binnen 5 werkdagen wordt u gecontacteerd door een medewerker van Samsung."  

Vijf werkdagen later: niets gehoord van Samsung. Geen telefoontje, geen mailtje. Tien werkdagen later waren we het zat, we zaten toen al ruim een maand met een kapotte wasmachine, en hadden nog steeds geen enkel bericht van Samsung ontvangen. De klantenservice gebeld, waar we het verhaal hebben voorgelegd. Nadat we vervolgens minutenlang in de wacht werden gezet kon de vrouw niet meer melden dan dat we een voorstel zouden krijgen van de interne afdeling. Uitgelegd dat we daar al 10 werkdagen op wachten, kregen we te horen dat het tot 15 werkdagen kon duren. Servilux had nooit mogen melden dat een reactie van Samsung binnen 5 tot 10 werkdagen zou volgen, aldus de vrouw. Nogmaals gezegd dat we nu een oplossing willen, omdat we al ruim een maand met een kapotte wasmachine zitten en dat geen pretje is voor een gezin met twee kinderen, maar de vrouw kon (of wilde) ons niet doorverbinden met de interne afdeling om meteen een oplossing te bespreken. We moesten de 15 werkdagen na 19 september afwachten, dat was de datum dat zij bericht hadden ontvangen van Servilux en 15 dagen daarna zou Samsung met een voorstel komen. 

Je raadt het al: na die 15 werkdagen, we zaten toen al in oktober, nog steeds geen enkele reactie vanuit Samsung. Dus weer gebeld naar de klantenservice, maar die moeite hadden we ons kunnen besparen. Wederom minutenlang bij een vrouw in de wacht gehangen, die vervolgens alleen kon vertellen dat ze een ticket aan ging maken voor de interne afdeling. Dat de 15 werkdagen inmiddels voorbij waren was vervelend voor ons, het enige dat ze kon doen was bij dat ticket "spoed" zetten. 

Inmiddels zijn we weer een halve week verder, is het ruim zes weken geleden dat we contact hebben gezocht met Samsung om onze kapotte wasmachine te repareren, en nog steeds is er geen enkele reactie vanuit de "interne afdeling". We zijn dan ook behoorlijk pissig, wat een ongelofelijk belabberde service van Samsung. Nog nooit een bedrijf meegemaakt dat zo omgaat met storingen of klachten van klanten. Biedt klanten met een kapotte wasmachine, helemaal binnen de garantieperiode van 2 jaar, zo snel mogelijk een oplossing of een vervangend apparaat. 

Aangezien onze vorige Samsung wasmachine het ook al binnen vijf jaar begaf, zijn we helemaal klaar met het witgoed van dit merk. Deze AddWash ecobubble-machine is dus al binnen een jaar en 8 maanden afgeschreven. Dat feit, in combinatie met de ontzettend slechte service, geeft ons geen vertrouwen meer in Samsung. We hebben dan ook geen behoefte aan een omruil-voorstel, maar willen zo snel mogelijk een financieel voorstel van Samsung, zodat we zelf een nieuwe wasmachine kunnen uitzoeken. 

Hopelijk volgt hier vanuit Samsung een snellere reactie dan via de klantenservice of de "interne afdeling". 

Groet, 

Deborah Bosman

13 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @deborahbosman, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me ook goed voorstellen dat je hiervan baalt. Ik heb mijn collega's van de omruilafdeling bericht gestuurd om dit zo snel mogelijk op te pakken en je hierover te informeren, uiteraard heb ik hierbij ook aangegeven wat jouw voorkeur geniet.

Mijn excuses voor de vertraging en het ongemak!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
deborahbosman
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, 

Bedankt voor je reactie. We hebben een dag na jouw bericht een mail van Samsung Omruil Service ontvangen. Maar qua communicatie lijkt daar iets niet goed te gaan. Er wordt gesteld dat ons door Samsung een alternatief product is aangeboden om de oude (onherstelbare) wasmachine om te ruilen voor een nieuw apparaat. Dat aanbod hebben wij de afgelopen 7 weken echter helemaal niet gekregen. 

De Omruil Service stelt verder in de mail dat de aankoop van hun kant ongedaan wordt gemaakt, omdat wij daar geen gebruik van willen maken. Welke aankoop? Van een nieuw apparaat waarover we eerder geen enkel bericht hebben ontvangen? Verder wordt er gesteld dat we een nieuwe e-mail krijgen met daarin een referentienummer, waarmee we naar de verkoper kunnen. “Uw verkoper kan hiermee navraag doen bij ons”, staat erin. Maar de verkoper van onze (onherstelbare) wasmachine is Samsung zelf, het apparaat is in januari 2021 via de webshop van Samsung besteld.

Uiteraard heb ik meteen gereageerd op de mail van de Omruil Service, heb mijn contactgegevens erbij gezet, de aankoopbon van januari 2021 bijgevoegd en het verzoek gedaan om snel met een (financieel) voorstel te komen. Een reactie is tot op heden wederom uitgebleven, waardoor we nu week 8 in gaan zonder werkende wasmachine. 

Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat wij geen behoefte hebben aan een alternatief Samsung product, zeker als je weet dat deze wasmachine al na 1 jaar en 8 maanden onherstelbaar blijkt, en onze Samsung wasmachine daarvoor ook al binnen 5 jaar defect was (kapotte printplaat) en niet meer werd gerepareerd. Een financieel voorstel vanuit Samsung lijkt me nu meer op zijn plaats. 

Hopelijk kun je nogmaals de afdeling in stelling brengen, aangezien daar na jouw vorige bericht wel snel werd gereageerd. 

Met vriendelijke groet, 

Deborah Bosman

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je reactie. Ik heb van mijn collega ook begrepen dat de wasmachine niet omgeruild zal worden maar dat ze bezig met een andere oplossing. Hier heb je als het goed is vorige week ook bericht over gehad via de e-mail. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
deborahbosman
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Ik heb op 13 oktober een mail gekregen van Anouschka van Samsung Omruilservice waarin het volgende gesteld wordt:

- De reparatie kon niet succesvol worden afgerond, daarom aangeboden om het oude apparaat om te ruilen voor een nieuw apparaat --> dit is nooit voorgesteld.

- Wij zouden hebben aangegeven hier geen gebruik van te willen maken. Het aanbod zou in technisch opzicht overeenkomen met het product van aankoop --> wij hebben nooit een voorstel ontvangen en dus ook niets af kunnen wijzen.

- Vanuit de kant van Samsung wordt de koop ongedaan gemaakt. Zodra dit geregeld is dan zouden wij een e-mail met referentienummer ontvangen van Samsung --> Deze mail hebben wij nooit ontvangen.

- Met de mail kan onze verkoper navraag doen bij Samsung. Samsung hoopt dat wij er samen met onze verkoper uit zullen komen --> De verkoper is Samsung zelf, wij hebben in januari 2021 de wasmachine rechtstreeks bij Samsung besteld via de webshop.

Wij vinden het inmiddels allemaal ontzettend lang duren en krijgen bericht van iemand die zich duidelijk niet in de situatie heeft ingelezen.

Nogmaals het verzoek om dit op zeer korte termijn netjes met ons af te handelen, aangezien wij al sinds 27 augustus 2022 met een defecte wasmachine zitten. Wij verzoeken dan ook om na  ruim 7 weken eindelijk een keer met een financieel voorstel te komen zodat wij deze periode zonder wasmachine eindelijk af kunnen ronden en onze familie/vrienden niet meer lastig hoeven te vallen met onze vuile was.

Met vriendelijke groet,

Deborah Bosman

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je berichtje en de extra uitleg. Ik heb zowel mijn collega's van de omruilafdeling als van de webshop afdeling gevraagd dit op te pakken en dit ook zo snel mogelijk in orde te maken.

Zodra ik van mijn collega's ook een terugkoppeling heb dan stuur ik je ook een berichtje.

Groeten,

Martijn

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Van mijn collega's heb ik begrepen dat er een akkoord is om het geld van de aankoop terug te storen en verwacht dan ook dat je deze week het geld terug zal krijgen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
deborahbosman
Apprentice
Opties

Hoi Martijn. 

Dat is mooi nieuws. Moeten wij ons bankrekeningnummer ergens doorgeven? 

Met vriendelijke groet,

Deborah Bosman

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Nee hoor, dat is niet nodig 😇'Het geld zal worden terug gestort naar het rekeningnummer waar deze ook mee is betaald bij het plaatsen van de bestelling. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Marinding
First Poster
Opties

Hoi! Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dit bij je is afgelopen! Wij zijn nu al 11 maanden bezig met precies hetzelfde gezeur…

0 Likes