Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine na nog geen 4 jaar afgsechreven

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2024 08:50 AM)
734 Weergaven
FvdZ
Explorer
Opties

Beste,

Ik heb op 13 mei 2020 een was-droogcombinatie gekocht bij coolblue type WD10N642R2A.
Mijn klacht is de was niet droogt Vorige week de manchet vervangen omdat deze gescheurd was (kosten 110 euro), de monteur concludeerde ook dat de lagers vervangen moeten worden, kosten minimaal 350-400 euro.
Advies was dan ook koop maar een nieuwe. Je zou toch meer mogen verwachten van een gerenommeerd merk en zeker niet dat je hem al binnen 4 jaar afschrijft.
Helaas is Samsung niet coulant hierin (via whatsapp hierom gevraagd) door bv korting geven op een nieuwe.
Voor mij dan ook einde verhaal Samsung en ga dan de volgende keer maar voor een betrouwbaarder merk met een langere levensduur en een bedrijf dat met de klant meeleeft en denkt.

PS Reparatie uit laten voeren door Samsung advies (LetMeRepair)

0 Likes
7 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @FvdZ ,

Voor je rechten moet je bij Coolblue zijn. Die kunnen je eventueel nog wat aanbieden.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
FvdZ
Explorer
Opties

Jammer dat Samsung niet hierin zijn verantwoordelijk pakt, ik moet ze wel benaderen als hij niet werkt, maar als de machine veel eerder kapot is dan je zou verwachten dan is Samsung niet thuis en wordt het weer een kastje naar de muur verhaal.

Voor mij is dit niet een oplossing maar niet de verantwoordelijkheid nemen, uiteraard kan ik de messenger dit niet kwalijk nemen

0 Likes
FvdZ
Explorer
Opties

Inmiddels heb ik de offerte binnen en die is €439,99. Dit zou een totaal kostenplaatje betekenen van €550,63. Omdat ik het manchet van 110 euro al heb laten uitvoeren, daar koop ik bijna een nieuwe voor.

Coolblue benaderd en zoals verwacht verwijzen deze weer terug naar Samsung, Ze schrijven letterlijk dit "Samsung kan ook akkoord gaan met een gedeeltelijke creditering en ons hiervan op de hoogte stellen. Dan kunnen wij dat verwerken op een nieuwe machine" 

Kortom om word je als consument uitgespeeld tussen Samsung en Coolblue en je wordt door beide niet geholpen

0 Likes
TessaV
Moderator
Moderator
Opties

Hey @FvdZ, goedemiddag. 

Wij bieden standaard twee jaar fabrieksgarantie aan, waarin een reparatie, mits er geen gebruikersschade wordt vastgesteld kosteloos is. Buiten deze garantie periode, zal een reparatie kosten met zich mee brengen. De wettelijke garantie, welke vaak langer is, loopt via de verkoper in dit geval. 

Mocht je willen kijken naar een nieuw toestel, raad ik je aan via dit linkje even contact met mij op te nemen: https://bit.ly/3U14HME dan kan ik kijken naar de opties voor je!

Groetjes, 

Tessa

0 Likes
FvdZ
Explorer
Opties

Bedankt ik wacht nog even een reactie van Coolblue af ik heb ze gewezen op de wettelijke garantie en daar zouden ze op terugkomen

0 Likes
TessaV
Moderator
Moderator
Opties

Helemaal goed! Mochten we nog ergens bij kunnen helpen, weet je me weer te vinden. Fijne avond voor nu, @FvdZ

Groetjes, 

Tessa

FvdZ
Explorer
Opties

Code voor kortings pagina ontvangen en ook hier wordt je dus consument weer beetgenomen. Voorbeeld: Bol.com is nog goedkoper dan uw aanbiedingen bv WD90T754ABT bij Samsung 949 en bij Bol.com 869. 

Dus ik weet niet wat u bedoeld met kortings pagina als men nog duurder is dan bol.com.

PS: Coolblue trekt ook hun handen ervan en komen hun wettelijke garantie afspraken ook niet na.

Kortom consument is speelbal tussen twee giganten en kunnen dit nooit winnen

0 Likes