op 02-01-2024 09:26 PM
we hebben deze droge sinds 5mei vorige jaar maar nu is geregeld de deur zeiknat het filter zit helemaal verstopt Het is altijd met de handdoeken het likt wel of hij de handdoeken op eet filter word ook 1x in de week schoongemaakt en het rara is dat hij meer als 300 minuten moet draaien wie kan ons helpen
we hebben ook een wasmachine type ww80Ta049ah/en
die heeft als hij gaat wassen dat er eerst een paar klappen komen uit de machine en als je een kleine was instelt op b.v
35 minuten dan gaat het er 328 minuten van maken ik vin d het allemaal maar een beetje raar
we hebben altijd aeg gehad nooit geen problemen
Opgelost! Ga naar oplossing.
2 weken geleden - laatst bewerkt 2 weken geleden
Via een tip op reddit heeft mijn man onze droger weten te redden!
Geen enkele andere hulplijn van Samsung kon me helpen (Samsung WhatsApp heb ik geen enkele respons op gehad en via Samsung Messenger kreeg de tip om drogerdoekjes te gaan kopen, want die nemen pluizen op..?)
Als je beide pluizenfilters eruit neemt en je kijkt met een lampje in de machine zie je een pinnetje uitsteken, dat is een sensor. Die kan na langer gebruik vervuild raken (door restjes wasverzachter e.d.), maak die schoon en de machine werkt weer zoals voorheen!
Mijn machine liep op een gegeven moment makkelijk 7/8u lang en daarna was de was alsnog lichtvochtig. Nu heeft hij een véél kortere draaitijd, véél minder pluisvorming én ik ruik weer wasverzachter als hij draait (het viel me nu op dat ik dat dus al een hele tijd niet meer had geroken) dus hij wordt weer een stuk warmer.
Excuseer de smerig uitziende pluizenbende; dat komt uiteraard door maandenlang vochtige pluizenophoping en moet ik nog met een sopje afnemen!
op 08-01-2024 03:24 PM
Hi @lorens33, welkom op de Samsung Community en bedankt voor jouw bericht!
Ik kan goed begrijpen dat je hier niet op zit te wachten. Geven jouw droger en wasmachine een foutcode aan? Zo ja, welke precies? En hoe maak je de filters schoon? Laat je deze voldoende drogen voordat je hem weer in de droger plaatst? Heb je de wasmachine ook al een paar minuten van de stroom gehaald?
Groetjes,
Carina
op 08-01-2024 05:55 PM
op 14-02-2025 03:08 PM
Hallo lorens33 heb jij uiteindelijk een werkend antwoord ontvangen op dit probleem?
Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem met dezelfde wasdroger (Droger 5000-serie met Optimal Dry DV80TA220AH)
De filter wordt na elke droogbeurt helemaal schoongemaakt en de warmtewisselaar wordt ook regelmatig schoongemaakt.
Het lijkt alsof mijn was meer geagiteerd raakt dan voorheen, want de hoeveelheid pluizen is bijna verdubbeld en die verdwijnen lang niet allemaal in de filter, maar blijven hangen aan/rondom de deur zoals op de foto van lorens33
2 weken geleden - laatst bewerkt 2 weken geleden
Via een tip op reddit heeft mijn man onze droger weten te redden!
Geen enkele andere hulplijn van Samsung kon me helpen (Samsung WhatsApp heb ik geen enkele respons op gehad en via Samsung Messenger kreeg de tip om drogerdoekjes te gaan kopen, want die nemen pluizen op..?)
Als je beide pluizenfilters eruit neemt en je kijkt met een lampje in de machine zie je een pinnetje uitsteken, dat is een sensor. Die kan na langer gebruik vervuild raken (door restjes wasverzachter e.d.), maak die schoon en de machine werkt weer zoals voorheen!
Mijn machine liep op een gegeven moment makkelijk 7/8u lang en daarna was de was alsnog lichtvochtig. Nu heeft hij een véél kortere draaitijd, véél minder pluisvorming én ik ruik weer wasverzachter als hij draait (het viel me nu op dat ik dat dus al een hele tijd niet meer had geroken) dus hij wordt weer een stuk warmer.
Excuseer de smerig uitziende pluizenbende; dat komt uiteraard door maandenlang vochtige pluizenophoping en moet ik nog met een sopje afnemen!