op 29-09-2023 08:31 PM
Hallo,
Ik heb een WW90T734AWH wasmachine met autodose.
Het bakje voor wasmiddel bevat wasmiddel voor gekleurde was. Bakje wasverzachter bevat wasverzachter.
Ik wil mijn witte was doen met vloeibaar wasmiddel voor witte was, en biotex poeder voor de voorwas. Hoe ga ik te werk?
Ik denk biotex poeder in een wasbol bij de was in de machine, en vloeibaar wasmiddel in vakje voor apart wasmiddel? En dan de instellingen aanpassen?
Klopt dit?
Mvg,
Kris
op 04-10-2023 01:06 PM
Hi Kris!
Er hoort in de Autodose Wasmiddellade ook een extra vak te zitten waarmee je een wasmiddel of poeder naar eigen wens kan gebruiken. Je dient dan wel de Autodose functie uit te schakelen. Ik heb de handleiding erop nageslagen en dit is wat er staat:
Over de voorwas staat er het volgende in de handleiding : Selecteer de optie Voorwas voor het geselecteerde wasprogramma als het wasgoed erg vuil is. Gebruik de optie Voorwas niet als er handmatig wasmiddel in de trommel is aangebracht.
Je zou eventueel een Voorwas in combinatie met Biotex kunnen proberen en eentje zonder Voorwas om te kijken wat het beste resultaten geeft. Echter is het handig om er rekening mee te houden dat er door de Ecobubble functie extra bubbels worden gemaakt welke in de kleren en tussen de vezels gaan zitten om hardnekkig vuil makkelijker/beter weg te krijgen dan zonder de bubbels.
Laat je me weten hoe het gaat?
^Laurens
op 05-10-2023 07:18 PM
De vraag is dan natuurlijk waar de wasmachine produkt voor voorwas haalt. Voorwas niet gebruiken als er handmatig wasmiddel in de trommel is aangebracht. Kan ik begrijpen als dat het hoofdwasmiddel is dat je daar handmatig in doet. Voorwasmiddel zou moeten lukken als ik manueel toevoeg denk ik. En in vakje C doe ik dan hoofdwasmiddel voor witte was.
Ecobubbles heb ik al geprobeerd. Maar de vlekken zijn niet weg. Misschien in combinatie met het biotex.
op 20-12-2023 12:17 PM
Op basis van bovenstaande is het me niet duidelijk in welke vakje het voorwasmiddel moet komen.
In de 2 autodose vakken zitten al vloeibaar wasmiddel en wasverzachter. Wil dat dan zeggen dat de voorwas in het vakje voor manueel toevoegen van wasmiddel dient te komen?
op 20-12-2023 03:10 PM
Hallo,
nog niemand heeft me officieel kunnen helpen, maar 'k denk dat je geen speciaal voorwasmiddel kan gebruiken met deze machine. Als ik het goed begrijp, kan je enkel voorwassen als je kiest voor wasmiddel uit de autodose. En dan wordt er ook voorgewassen met hetzelfde wasmiddel uit de autodose voorraad. Maar zoals gezegd, nog nooit officiële bevestiging van gekregen.
'k heb de vraag ook al via whatsapp gesteld, en die zou worden voorgelegd aan een expert, maar ook daar geen antwoord.
Door deze beperking qua voorwassen zou ik nooit meer een autodose wasmachine kopen.
op 29-12-2023 09:59 AM
Goedemorgen @Kris-V,
Je herkend het vakje voor de voorwas meestal aan een het symbooltje van een doos met één streepje of het getal 1. In sommige gevallen wordt het vakje simpelweg aangeduid met ‘voorwas’ of de Engelse term ‘pre wash’. Het onderscheid tussen de vakjes voor voorwas en hoofdwas wordt soms ook aangeduid met 1 en 2 streepjes, waarbij 1 streepje het vakje voor de voorwas aanduid.
Vind je deze terug op jouw wasmachine?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Sylvia
op 31-12-2023 01:33 PM
Hallo,
't probleem is dat voor wasmachines met autodose niet geldt. Je hebt het hoofdreservoir voor wasmiddel, het hoofdreservoir voor wasverzachter, en een klein bakje voor als je een ander wasmiddel wil gebruiken dan het wasmiddel dat in het autodose reservoir zit.
op 05-01-2024 04:46 PM
Er wordt inderdaad voor de voorwas geen speciale wasmiddel gebruikt. Hiervoor wordt de autodose wasmiddel gebruikt!
De bovenstaande foto laat zien hoe je de voorwas kunt instellen op jouw wasmachine. Selecteer de optie Voorwas voor het geselecteerde wasprogramma als het wasgoed erg vuil is. Gebruik de optie Voorwas niet als er handmatig wasmiddel in de trommel is aangebracht. Hopelijk kom je er zo een beetje uit.
Groetjes,
Sylvia