Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung WW80K6405SW AddWash wasmachine LC1

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2023 04:07 PM)
393 Weergaven
Carin75
Apprentice
Opties

Ik heb in september 2017 een Samsung wasmachine gekocht.
Sinds een jaar doet hij wel vaker vreemd maar sinds gisteren doet hij helemaal niks meer.
Hij blijft steken op een LC1 melding .
Heb alles al nagekeken, afvoerbuis, klepje onderin maar kan niks vinden wat de storing kan veroorzaken. Daarbij lekt de machine ook al een tijd water tijdens het wassen.

Heb de hele nacht al de stekker er uit gehad. Maar zodra ik die er weer in doe komt de melding weer in beeld. En doet hij niks en krijg de melding ook niet weg. Eigenlijk doet de wasmachine dus helemaal niks meer.
Ook is de machine in 5 jaar tijd verroest aan de voorkant. Wat ik niet vind kunnen voor zo'n dure machine.

Heb gebeld met Samsung maar die kunnen niks voor mij doen omdat de fabrieksgarantie maar 2 jaar is.

De verkopende partij wil 150 euro vergoeden.

Als ik www.acm.nl/garantie. lees, dan lijkt me dat toch vrij weinig van een machine die langer mee hoort te gaan?

Wat zou jullie advies hier in zijn? Hopende op antwoord.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Carin75, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet meer doet. Je hebt zo te lezen zelf al een hoop nagekeken en geprobeerd om dit te verhelpen 👍 Deze melding heeft te maken met de lekkage en dit zal hersteld moeten worden door servicemonteur. 

Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine.

Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook recht op wettelijke garantie, kijk hier voor meer informatie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Hopelijk kom je samen met de verkoper alsnog tot een goed oplossing 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Carin75, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, het is natuurlijk niet fijn wanneer de wasmachine het niet meer doet. Je hebt zo te lezen zelf al een hoop nagekeken en geprobeerd om dit te verhelpen 👍 Deze melding heeft te maken met de lekkage en dit zal hersteld moeten worden door servicemonteur. 

Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode, we kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine.

Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook recht op wettelijke garantie, kijk hier voor meer informatie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Hopelijk kom je samen met de verkoper alsnog tot een goed oplossing 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Carin75
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, dank voor je antwoord. Ik heb de verkopende partij al benaderd en hun komen met de oplossing dat ze 150  euro willen vergoeden. Ik weet niet of dit schappelijk is, aangezien ze bij ACM consuwijzer aangeven dat een wasmachine van de prijs toch echt wel langer hoort mee te gaan.

0 Likes
Carin75
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, dank voor je antwoord. Ik heb de verkopende partij al benaderd en hun komen met de oplossing dat ze 150  euro willen vergoeden. Ik weet niet of dit schappelijk is, aangezien ze bij ACM consuwijzer aangeven dat een wasmachine van de prijs toch echt wel langer hoort mee te gaan.

Ik weet dus  niet wat je kan verwachten van de verkoper?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoe zij tot dit bedrag zijn gekomen is mij niet helemaal duidelijk maar hier zijn wel bepaalde richtlijnen voor opgesteld: Gebruiksduurverwachting | Techniek Nederland

Hopelijk kom je hier weer een stapje verder mee en dichterbij een goede oplossing 😇 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Carin75
Apprentice
Opties

op die site had ik idd ook al gekeken en zie ik dat het product minimaal 8 jaar moet mee gaan, uitgaande van de oorspronkelijke prijs. Dus hoe ze dan op 150  euro komen snap ik ook niet en wat acceptabel zou zijn weet ik ook niet. Ik was er gewoon van uit gegaan dan deze machine wel veel langer mee zou gaan.

0 Likes
Zoishet
First Poster
Opties
Samsung wasmachines zijn niet sterk. Enige tijd geleden las ik op Tweaker dat een Samsung monteur had gezegd dat je de wasmachine na gebruik een paar dagen moet laten rusten en zeker geen 2 wasjes achter elkaar moet draaien. Zelf heb ik ook een Samsung wadmachine in 2017 gekocht. Tot op heden geen klachten, maar gemiddeld draai ik maar 1.5 wasjes per week. Verder staat hij in een goed geventileerde ruimte. Geen spoortje roest.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Zoishet 

Wat goed om lezen dat jouw wasmachine naar tevredenheid werkt 💙 En ook met een Samsung wasmachine kan je meerdere wassen achter elkaar draaien, een wasmachine hoeft niet te rusten voor een volgende draaibeurt. Wel is het belangrijk dat je rekening houd met de aanbevolen capaciteit bij elk wasprogramma 😇 En hopelijk kan je dan nog een aantal jaar genieten van de wasmachine!

Groeten,

Martijn

0 Likes