Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QuickDrive was- droogcombinatie 9KG WD91N642OOW stopt midden in droogcyclus

(Onderwerp aangemaakt op: 19-01-2020 01:55 PM)
520 Weergaven
LotteD
First Poster
Opties

Mijn wasdroog combinatie gaf gisteren de foutmelding HC en viel vervolgens in pauze. Ondertussen via Whatsapp contact gehad met Samsung zelf en een knoppencombinatie moeten induwen en de machine van de stroom moeten halen. Foutcode is weg, maar het toestel stopt nog steeds. Ik zit hier dus met kletsnatte was en een toestel van amper DRIE maanden oud. Iemand enig idee? Want in zou dit heel graag netjes opgelost zien, vooral omdat het toestel amper drie maanden geleden aangekocht werd (bij Samsung zelf).

0 Likes
8 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @LotteD,

Kun je even een aantal stappen doorlopen?

1. Controleer het filter.
Het kan zijn dat er een sokje inzit of dat het filter vuil is.
Laat de klant ook goed kijken of het propellertje in het filter goed kan draaien.

2. De afvoerslang moet tussen 10 en 15 cm in de afvoer zitten. 

3. De afvoer zelf moet tussen 60 en 90 cm zijn.
Ideaal is 65 cm.

4. Controleer de belading.
Zit er bijvoorbeeld 1 kussen in of is hij juist overbeladen, dan kan het apparaat halverwege stoppen.

5. Controleer of de kraan openstaat en daar genoeg water uitkomt. Dit doe je door de toevoerslang van de kraan te ontkoppelen.
Let op dat je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt. Komt er niet genoeg water uit de kraan, dan ligt daar het probleem. 

6. Controleer of er water uit de toevoerslang komt.
Dit doe je door de slang aan de kraan te verbinden maar niet aan de wasmachine.
Let op dat je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt. 

7. Voer de kalibratiemodus uit 

rsz-846676
0 Likes
LotteD
First Poster
Opties

Dag Bruce,

1. De filter is zuiver en het propellertje kan draaien. Al moet ik wel zeggen dat in dit precies een zwak punt van de machine vind (zo een klein gat).

2, 3, 5 en 6. Hij voert de wascyclus wel gewoon correct uit en pompt het water ook probleemloos af. Denk dat we een probleem met aanvoer en afvoer dan kunnen uitsluiten....

4. Ondertussen getest met verschillende belading zowel een laken, als kleding, als enkele handdoeken. Probleem doet zich voor ongeacht de inhoud van de machine.

7. Kalibratie heb ik gisteren opnieuw uitgevoerd. Geen verschil, probleem blijft.

De smartapp geeft ook duidelijk aan dat er een probleem zou zijn met het verwarmingselement. Enige vraag die ik me stel is hoe dit kan na amper drie maanden gebruik. Slijtage lijkt me uitgesloten....

Mvg,

Lotte

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Goed dat je alles hebt geprobeerd! Dan zit er niets anders op dan hem ter reparatie aan te melden. Kun je mij een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens?

• Naam:
  • Straatnaam:
  • Huisnummer:
  • Postcode:
  • E-mailadres:
  • Modelcode:
  • Serienummer:
  • Aankoopdatum: 
rsz-846676
0 Likes
IwanBS
First Poster
Opties

Hi Lotte, is dit ooit opgelost, ik heb hetzelfde, tijdens het drogen stopt de machine na 15 minuten zonder dat het droog is.

Dank en groeten,
Iwan 

0 Likes
LotteD
First Poster
Opties

Dag IwanB5,

Ja, uiteindelijk is een technieker gekomen en die heeft een nieuw verwarmingselement geplaatst (was wel degelijk stuk). Maar.... ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en is diezelfde technieker nog vier keer mogen terug komen! Zowel het verwarmingselement, als het moederbord als de pomp werden ondertussen vervangen. Gelukkig telkens onder garantie maar toch. Het toestel wordt normaal gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind de kwaliteit van dit toestel dan ook ondermaats en zijn geld absoluut niet waard. Ik leef nu op goede hoop dat het het nu eens wat langer wil uithouden als enkele maanden. Maar als ik nu terug stukken krijg dan geef ik het op (garantie is ondertussen verlopen). Dan kan ik alleen maar concluderen dat deze Samsung een serieuze dure miskoop geweest is. Je denkt dan in zee te gaan met een betrouwbaar merk, maar dit is echt te gek voor woorden. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @LotteD en @IwanBS, goedemiddag.

Het is natuurlijk niet fijn als de was/droogmachine het niet helemaal goed meer doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze tijd worden technische defecten kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we een reparatie uitvoeren, echter zullen hier wel kosten bijkomen. We houden uiteraard wel rekening met de leeftijd van je was/droogmachine.

Naast de fabrieksgarantie heb je ook een wettelijke garantie. Om hier aanspraak op te maken dien je in gesprek te gaan met je verkoper, je hebt immers met hen een koopovereenkomst afgesloten. Wil je meer weten over de Wettelijke Garantie, kijk dan hier.

Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
IwanBS
First Poster
Opties

Dank Lotte, 

Ik ben inderdaad ook erg ontevreden. 

In mijn geval is de machine bijna drie jaar oud. Echter door verbouwing etc, pas een paar maanden in gebruik en pas heel weinig de droger gebruikt. Het was nooit droog, dus ik dacht dat het kwam door slechte kwaliteit. Maar terugkijkend, vraag ik me af of dit probleem niet al vanaf het begin er was.

Beste Martijn,

DIt is dus een duidelijk veel voorkomend probleem. Machine stopt na 15 minuten drogen. Geeft dan een soort piepje en laat de tijd etc op het scherm zien. Het moet dus vrij makkelijk van afstand te bepalen zijn wat het probleem is. Voordat ik een reparateur laat komen wil ik wel een soort prijs indicatie hebben.
Kan ik misschien met een reparateur bellen, voordat er iemand langs komt? Zo ja, met welk nummer.

Dank en groeten,

Iwan 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @IwanBS, goedemiddag.

Wij kunnen dit op afstand niet beoordelen, wel kan ik aangeven dat de voorrij- en onderzoekskosten samen €95.- bedragen en het uurloon is vastgesteld op €60.- per uur. Welke onderdelen hier nog bijkomen en wat voor korting je op de reparatie krijgt is mij niet bekend. 

Voordat je ook daadwerkelijk een afspraak maakt met het servicecentrum ontvang je van hen eerst een indicatie van de reparatiekosten, dit is een schatting die gemaakt wordt aan de hand van de omschrijving. Wil je meer weten over het maken een reparatieafspraak, kijk dan hier: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes