Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

KLACHT INDIENEN

(Onderwerp aangemaakt op: 04-03-2024 10:34 AM)
1270 Weergaven
Aziz43
Journeyman
Opties

Waar kan ik mijn klacht indienen?

Het gaat over een wasmachine die ruim 2 jaar oud is en dus blijkbaar uit garantie en nu defect is.  Echt onacceptabel. We krijgen vorige week een LC1 melding. Hij lekt intern. 
Dit is niet iets wat bij normaal gebruik hoort te gebeuren. Met normaal gebruik heb ik het over 1 x per week een wasje draaien en hij staat 13 weken per jaar vanwege werk in t buitenland sowieso stil!

Nu wordt verwezen naar de garantievoorwaarden maar volgens de consumentenbond en jurisprudentie hierover moet een wasmachine van dit bedrag minimaal 7 jaar zonder kuren mee bij normaal gebruik. Normaal gebruik wordt gekwalificeerd als 2 wasjes per week. 

Dit is dus mijns inziens onacceptabel en bij de klantenservice via Whatsapp kom ik niet verder. Behalve dat ze ongelofelijk traag zijn en gewoon dagenlang niet antwoorden zijn de antwoorden ook nog eens summier en onbevredigend!

Ik wil dus exact weten bij wie ik moet zijn voor mijn klacht. Ik wil jullie tevens in gebreke stellen en dit wil ik per omgaande schriftelijk doen!

Hoop hier nu wel op een snel antwoord!

vr gr

49 Antwoorden
Aziz43
Journeyman
Opties

Online bij Samsung zelf.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Aziz43,

Bedankt voor jouw bericht. Ik lees dat het bijna 3 jaar buiten garantie valt. Heb je toevallig foto's van de lekkage en is er door de lekkage schade achtergebleven aan bijvoorbeeld de vloer? Is het ook al aangemeld voor een reparatie? 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Aziz43
Journeyman
Opties

Dag Ajay,

Dat lees je helaas verkeerd. De wasmachine is niet eens 3 jaar oud. 

0 Likes
Aziz43
Journeyman
Opties

Ik heb het niet aangemeld voor reparatie omdat ik dus voor de reparatie moet betalen en daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Het is ook gwn een principekwestie. Het is een wasmachine die niet eens 1 x per week wordt gebruikt. Het is een LC1 melding van een interne lek. Dit is dus gewoon een fabricagefout en niet een fout die afgewimpeld dient te worden op de consument

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Aziz43,

Wanneer het buiten de 2 jaar garantie zit gaat er wel coulance (Samsung contributie) af bij het totaalprijs. Dit is geheel volgens onze voorwaarden. Zie ook de onderstaande link.

https://bit.ly/3GvrpmV

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Aziz43
Journeyman
Opties

Wat houdt dit antwoord precies in?

het is gewoon een fabricagefout. Wat moet ik precies als consument hebben gedaan om een interne lek in de wasmachine te veroorzaken.  Ik denk dat Samsung zich iets te comfortabel voelt bij 2 jaar fabrieksgarantie. Maar dit accepteer ik gewoon niet!  Nogmaals de wasmachine wordt normaal gebruikt! 

0 Likes
Aziz43
Journeyman
Opties

Ben jij overigens een medewerker van Samsung?

want ik vergat te melden dat de trommel ook niet draait en dat is een motor aandrijvingsfout. Daar zit 10 jaar garantie op toch? Alles wat met de motor te maken heeft?

0 Likes
Svdbbx
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen @Aziz43,

Je hebt bij ons inderdaad standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Heb je zelf al het één en ander geprobeerd om het probleem te verhelpen? Op onze website: https://bit.ly/39B8NkR kun je de foutcodes terugvinden en hierbij de mogelijke oplossingen vinden. Laat even weten of hierdoor de LC1 foutcode verdwijnt. 

Wat betreft de trommel, draait de trommel wel als je deze met de hand probeert te draaien? 

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Sylvia

rsz-846676
0 Likes