Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Garantie per 4 april 2024 verlopen, al 2 jaar problemen met wasmachine

(Onderwerp aangemaakt op: 15-07-2024 07:50 PM)
315 Weergaven
Members_imbAp6N
First Poster
Opties

Ik wil graag weten waar ik mijn klacht kan indienen of waar ik mijn brief naar toe kan sturen/ kan mailen. In april 2022 hebben wij onze Samsung wasmachine gekocht (WW90T684ALE/S2)

Vanaf dit moment hebben wij alleen maar problemen gehad, tot 3x is er een reparateur langsgekomen (let me repair) die tot 3x de wasmiddel/ wasverzachter lade heeft vervangen (autodose werkte niet en super snel schimmel (zwarte aanslag), lade erg nat na wasbeurt en geen fris ruikende was). Uiteraard werd daarbij aangegeven dat wij moesten checken of onze vloer wel gelijk liep en dat kraantje van ons was ook niet meer de beste (volgens de reparateur) Dit hebben wij dan ook netjes allemaal geregeld/ vervangen, maar ook daarna weer dezelfde problemen, die naar mijn mening niets te maken heeft met hoe wij dit apart gebruiken of waar dit apparaat staat.

Toevallig heeft mijn zus exact dezelfde wasmachine, dus mooi vergelijkingsmateriaal. Zij heeft geen problemen, maakt het nagenoeg nooit schoon en droogt de lade nooit na wasbeurten (wat mij gezegd werd door de reparateur de lade na elke wasbeurt te drogen?!) en nergens zwarte schimmel te bekennen.

Ik ben behoorlijk schoon van mijzelf, dus qua niet netjes of niet schoon zijn, daar ligt het niet aan.

Inmiddels ook na de derde nieuwe lade, binnen no time zwarte aanslag en een kletsnatte lade na een wasbeurt. Dus dacht daar gaan we weer (ik ben al gestopt met autodose te gebruiken) en ga maar weer contact zoeken. Wat blijkt; de fabrieksgarantie is verlopen april 2024. Geen recht meer op en ook niet op de garantie van de laatste reparatie, dan had ik januari een nieuwe melding moeten maken. Als ik dat geweten had.......

De problemen die ik ervaar blijken nogal bekend te zijn bij de andere Samsung gebruikers heb ik gezien, dus lijkt mij een probleem van het toestel. Maar goed geen garantie, wel eventueel coulance. Hier ben ik niet mee akkoord, de garantie is nu 3 maanden verlopen, maar gezien de hele voorgeschiedenis ga ik niet betalen voor een reparatie.

Verder is er voor de consument gewoon het wettelijk garantietermijn en valt dit mijn inziens onder een ondeugdelijk product. Graag hoor ik naar wie ik mijn brief kan mailen of versturen.

0 Likes
9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Je kunt je klacht of brief gewoon hier posten, de Community Manager leest het dan, vermeld ook de reparatienummers. Alle andere privégegevens weglaten.

Waar is de wasmachine gekocht?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_imbAp6N
First Poster
Opties

Helaas bij de BCC, die nu dus niet meer bestaat.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wettelijke garantie loopt enkel via de verkoper dus daar kun je helaas geen aansprakelijkheid meer op maken.

Je enige opties zijn of nog een keer laten repareren of voor een nieuwe gaan.
Members_imbAp6N
First Poster
Opties

Ik vind dit antwoord nogal kort door de bocht. Er is 3x maal een monteur gekomen, die zonder zelf te beoordelen, op basis van mijn melding direct een nieuwe lade heeft geplaatst, dit tot 3x maal aan toe. Alle drie de keren zonder het gewenste resultaat.

Omdat nu de garantie verlopen is én de winkel niet meer bestaat, is het opeens allemaal ons eigen probleem. Dit terwijl het apparaat nooit naar behoren heeft gewerkt.

0 Likes
Members_imbAp6N
First Poster
Opties

Als ik al deze ellende had geweten had ik na de tweede melding een nieuwe machine geëist en er alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja dat is heel vervelend. Ik zou ook echt willen dat wettelijke garantie een mogelijkheid was.. maar omdat de winkel niet meet bestaat valt die optie weg.

De enige manier is om het wederom te laten repareren.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wacht maar even tot onze Community Manager morgen kan reageren hier op. En post even alle reparatienummers.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_imbAp6N,

Ik help je graag verder. Kan je mij voorzien van jouw reparatienummer(s)? Je mag ook via een privé-bericht mij jouw serienummer delen. Ik kijk het dan intern na, om te kijken wat mogelijk is.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Members_imbAp6N
First Poster
Opties

Ik heb je een prive bericht gestuurd.

0 Likes