op 21-03-2025 10:38 AM
**Ervaringen met garantie en klantenservice bij Samsung** al 3 maanden zonder wasmachine !!!!! CEO gemaild voor nader toelichting!
Ik wil graag mijn ervaring delen over de garantieafhandeling van mijn defecte Samsung-wasmachine. Mijn machine ging binnen de fabrieksgarantietermijn kapot. Het duurde weken voordat de reparatiemelding correct naar CE repair ging. Uiteindelijk na bellen . mailen chatten herhaaldelijk updates vragen reactie.
Samsung stelde dat vervanging slechts uit *coulance* werd aangeboden omdat de winkel waar ik het product had gekocht failliet was gegaan. ( BCC) Na wat onderzoek vond ik gerechtelijke uitspraken waaruit blijkt dat de fabrikant in zo’n geval nog steeds verantwoordelijk blijft voor de fabrieksgarantie.
Daarnaast heb ik afgelopen week een voorstel ontvangen voor een omruilmachine. Ik heb gevraagd of het mogelijk was een ander model te krijgen en aangegeven dat ik hier graag telefonisch contact over wilde. Ook begrijp ik dat hier wellicht een eigen bijdrage bij zou kunnen horen. Helaas kreeg ik geen enkele reactie. Uiteindelijk heb ik gisteren akkoord gegeven op het eerder aangeboden model, puur omdat ik na maanden zonder wasmachine dringend een oplossing nodig had.
Wat mij vooral dwarszit, is de gebrekkige communicatie, herhaaldelijke fouten. ( zoals vergeten de reparatieservice in te lichten waardoor ik weer extra 4 weken moet wachten ) en het gebrek aan duidelijkheid over de garantie. Ik wil bevestiging dat de nieuwe machine volledig onder de fabrieksgarantie valt, zodat ik niet opnieuw in zo’n situatie terechtkom. Garantie is er niet voor niets, en ik vind het belangrijk dat fabrikanten zich hieraan houden.
Verder is het absurd dat je een klantenservice niet direct kan benaderen en ik inmiddels tientallen malen via de app. telefonisch en mail om updates moet vragen. Vooralsnog is de opvolging niet correct rommelig en uiteindelijk wacht ik nog steeds op een wasmachine.
Ik heb bijna spijt dat ik vorige week om een ander model heb gevraagd. Blijkbaar valt dit niet in een bepaalde procedure en zorgt voor ERROR. Ik heb niet eens reactie terug ontvangen op mijn mail.....
Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen gehad? Hoe is dit bij jullie opgelost?
op 09-04-2025 12:29 PM
op 10-04-2025 01:37 PM
Ontvangen reactie : Helaas gaan vanaf heden een juridisch proces in. Ik zal hierbij ook diverse externe partijen betrekken.... Ik kan opmaken uit de toon van de mail dat spijt en zelfreflectie niet van toepassing is bij Samsung. Heel erg jammer .....
Uw dossiernummer: 2819688606
Beste mevrouw Armutcu-Rombouts,
Wij hebben uw bericht van gisteren in goede orde ontvangen en willen we u graag laten weten dat we bij ons besluit blijven om uw verzoek af te wijzen, zoals ik gisteren in mijn eerdere e-mail heb aangegeven.
We willen echter benadrukken dat u nog steeds 2 jaar fabrieksgarantie ontvangt van ons op uw nieuwe wasmachine. Ik dien daarvoor wel uw productiesticker te ontvangen. Mocht u deze niet willen aanleveren dan zijn we genoodzaakt om over te gaan tot het sluiten van uw dossier.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sayonara
op 10-04-2025 02:42 PM
08-05-2025 08:55 AM - bewerkt 08-05-2025 08:57 AM
En weer wachten we te lang op reactie !
Onderwerp: Reactie op uw aanbod – Dossiernummer 2819688606
Beste Sayonara,
Hartelijk dank voor uw reactie en het opnieuw toekennen van twee jaar fabrieksgarantie op de vervangende wasmachine. Dat waardeer ik zeer.
Toch wil ik mijn grote teleurstelling uitspreken over het verloop van deze situatie. Ik heb bijna drie maanden zonder wasmachine gezeten, wat een enorme impact heeft gehad op mijn dagelijks leven. Dit heeft mij niet alleen veel ongemak, maar ook extra kosten en tijd opgeleverd.
Bovendien staat het feit dat ik nu een conventionele wasmachine heb ontvangen in schril contrast met de moderne machine die ik oorspronkelijk heb gekocht. Ik ben hierdoor opnieuw teruggeworpen naar een toestel dat ik bij elke wasbeurt moet bijvullen, en dat terwijl ik maanden heb gewacht op een oplossing. Dat voelt eerlijk gezegd erg zuur, zeker na alle moeite die ik heb moeten doen en de fouten die ik onderweg moest zien te voorkomen.
Tot slot heb ik geen duidelijk beeld van wat een "loyaltycode" inhoudt of wat ik daarmee zou moeten. Op dit moment draagt dat niet echt bij aan een gevoel van compensatie of tegemoetkoming.
Ik hoop dat u mijn teleurstelling begrijpt en dit nogmaals intern onder de aandacht wilt brengen. Een oplossing waarbij ik daadwerkelijk een vergelijkbaar toestel ontvang, zou wat mij betreft passender zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Uw dossiernummer: 2819688606
Beste mevrouw
Bedankt voor uw bericht. Wij begrijpen uw situatie en waarderen uw geduld. Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek om compensatie. Uit coulance bieden wij u een omruiling aan, aangezien uw verkoper BCC falliet is gegaan. Daarnaast krijgt u opnieuw 2 jaar fabrieksgarantie op uw wasmachine, wat wij hopen dat u als een waardevolle oplossing ziet.
Ik wil u graag een vrijblijvende loyaltycode aanbieden waarmee u korting kunt krijgen op onze producten in onze webshop. Laat het me weten als u hier interesse in heeft, dan zorg ik evoor dat dit voor u in orde wordt gemaakt voor u.
Met vriendelijke groet,
Sayonara
Customer Care
Samsung Electronics Benelux B.V.
Evert van de Beekstraat 310
1118 CX Schiphol
: +31 (0)88 90 90 100
op 09-05-2025 11:39 AM
Bedankt voor de update @Fatimaar,
Ik heb het doorgestuurd naar de betreffende afdelingen en het bij jouw ticket toegevoegd. Ik monitor nog voor een reactie. We houden contact.
Met groet,
Ajay