Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Automatische dosering WW81M76NN2A blijft refill aangeven

(Onderwerp aangemaakt op: 27-12-2019 04:17 PM)
7055 Weergaven
KBLH
Journeyman
Opties

Beste, we hebben reeds 1 week een Samsung WW81M76NNA. Heb er nu 4 keer mee gewassen maar heb de indruk dat de automatische wasmiddel dosering niet werkt. Heb de machine via de app en via het wasmachine ingesteld op maximaal doseren maar er lijkt geen wasmiddel uit te komen. De ventielen op de achterkant van de reservoirs  werken wel (laten wasmiddel vrij bij indrukken) om toch verder te kunnen doen ik nu een pod in de wasmachine en heb de bakjes bij wijze van experiment gevuld met water om te controleren of het niveau zakt. Ze zitten beide helemaal vol tot max level. Toch blijft de refill indicator of de machine melden dat ze leeg zijn 

Bestaat er een manier om in service mode te komen en zo de auto doseerders aan te sturen? Zou zonde zijn als de machine al moet worden geopend. Kan ik eventueel ook een service manual krijgen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KBLH
Journeyman
Opties

Ik de reservoirs verwijdert, uitgewassen en gevuld met kwaliteitswasmiddel. Dan heb ik via de app de dosering voorkeur en de waterhardheid ingesteld en opgeslagen.  Daarna een was cyclus (katoen) opgestart. De indicatoren van hervullen verdwenen direct. Dus in feite niks speciaal gedaan. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Kun je voor mij even een foto delen als je de wasmachine helemaal hebt ingesteld? 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
KBLH
Journeyman
Opties

Zeker...Hier zie je de niveaus op max staan en toch de refill boodschap actief..

IMG_20200102_011333028.jpg

IMG_20200102_011401689.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Bedankt voor de duidelijke foto's. 

Ik denk dat het verstandig is om dit te laten nakijken door een monteur. 

Om hier een huisbezoek voor aan te vragen heb ik nog wel extra informatie van je nodig.

Stuur me hier een privébericht voor. 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Pmgdamen
Apprentice
Opties

Ik heb hetzelfde probleem met mijn wasmachine. Eind vorig jaar gekocht. Hebben jullie inmiddels een oplossing?

0 Likes
Oplossing
KBLH
Journeyman
Opties

Ik de reservoirs verwijdert, uitgewassen en gevuld met kwaliteitswasmiddel. Dan heb ik via de app de dosering voorkeur en de waterhardheid ingesteld en opgeslagen.  Daarna een was cyclus (katoen) opgestart. De indicatoren van hervullen verdwenen direct. Dus in feite niks speciaal gedaan. 

JohnSt
First Poster
Opties

Wij hebben begin januari deze wasmachine gekocht. Zelfde probleem. Achter het doseerbakje zitten de 2 "ventielen" met veer die wel eens vast kunnen zitten. Uitspoelen en ze doen het weer. Althans voor een tijdje want we houden problemen met auto doseer systeem. Geeft aan voor refill terwijl het bakje vol zit. Alles al eens schoongemaakt met schoonmaak azijn. En er komt bijna geen schuim in de trommel. Wij zijn tot dusver zeer ontevreden voor zo'n dure machine. Voor de 2e keer afspraak gemaakt met monteur. Maar Samsung geeft aan dat je €95 moet betalen voor een 2e bezoek als er geen technisch probleem naar voren komt. Dit maar even besproken met Expert waar de machine vandaan komt. Tevens blijft de was, met name natte handdoeken, vies ruiken na het wassen.

0 Likes
KBLH
Journeyman
Opties

Hoi,

Well merk wasverzachter en wasmiddel gebruiken jullie? 

Wij hadden hetzelfde probleem maar bij wissel maar een kwaliteitsmerk was het opgelost. 

Ben alleen nog aan het zoeken hoe de software bij houd hoeveel product er resteert of verbruikt wordt. Want daar klopt niks van.

0 Likes
JohnSt
First Poster
Opties
Wasverzachter en wasmiddel van Robijn. Hadden hier ook al rekening mee gehouden
0 Likes
KBLH
Journeyman
Opties
Dat zou toch goed moeten zijn. Water zien de sensoren niet.
Je moet na hervullen ook een nieuw programma starten zodat er actief gekeken wordt naar de vulling. Bij katoen is dat vrijwel direct nadat het programma start. Zo is het hier nu al 2 keer gegaan. Check ook even zeker dat automatisch doseren actief is. Want je kan het afzetten. Ook voor wol programma staat het standaard uit.
Ik ben blij dat ik de wasmachine gekocht heb bij een actie en met cashback (die nu bijna op mijn rekening staat) dus voor het geld dat we hebben betaald is het ok (642euro). Moest ik de volle pot hebben gegeven had ik beter voor Miele gekozen. Nu afwachten tot de stuurdoos begint te haperen zoals ze allemaal gaan doen.
0 Likes