op 13-06-2018 06:58 PM
ik heb op 8 september 2014 een wasmachine gekocht van 1945 euro met een vip service en 5 jaar garantie! Vanaf begin heb ik al problemen met deze was machine hierover heb ik nog een post geplaats gaat om de WW10H9600EW en klant nummer 2812340472 de monteur is uiteindelijk maandag geweest en heeft geconstateerd dat de wasmachine niet te repareren was! Zie de bericht van samsung!!
Dank voor het contact met betrekking tot uw Samsung WW10H9600EW/EG.
U geeft aan dat u nog geen informatie heeft mogen vernemen over de alternatieve oplossing. Middels deze mail willen wij graag wat meer informatie verschaffen.
De wasmachine is onherstelbaar verklaard, waardoor repareren geen mogelijkheid meer is. Om deze reden heeft Samsung gekozen voor een commerciële oplossing via uw retailer.
Vervolgens zou u normaal gesproken van hen een brief ontvangen met bevestiging van het GRMS nummer waaronder deze creditering door Samsung zal worden behandeld.
Na enige tijd is het Billing nummer in de Administratie van Samsung bekend waarmee de procedure bij Samsung zal zijn afgerond. Wij wachten op dit moment nog op afhandeling van de creditering.
Uw verkooppunt dient uw apparaat bij u thuis op te halen en vervolgens een ophaalafspraak in te plannen met onze administratie afdeling. Zodra het apparaat in bezit is van Samsung wordt het crediteringsproces in gang gezet.
Indien uw toestel al is opgehaald, hoeft u alleen te wachten op de verwerking van de credit. In uw geval advisseer ik u om even contact op te nemen met uw verkoper/retailer.
Helaas is de creditering momenteel nog niet helemaal doorgevoerd. Hierdoor kunnen wij de kenmerkende informatie nog niet doorgeven.
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hierop ben ik naar de winkel gegaan waar ik mijn wasmachine heb gekocht, ik was van plan om een gelijkwaardig machine aan te schaffen weer van samsung voor 1600+ eur . Wat goedkoper was dan mijn machine. Toen kreeg ik te horen dat ze niet hebben doorgegeven welke bedrag ze moesten uitkeren na 3 uur bij de winkel te discusseren kregen ze door dat ze een rest bedrag moesten uitkeren en dat kwam uit op een bedrag van 700+ euro ik schrok me dood en was zeer teleurgesteld!! Maar hier kon bcc niets aan doen. Het ergste is dat mijn wasmachine al vanaf aankoop al 4 maal gerepareerd is. En uiteindelij de motor het heeft begeven. Dit vind ik geen garantie meer. Hierop heb ik direct mijn rechtbijstand verzekering ingeschakeld. En de situatie uitgelegd. En omdat ik genoodszaak was om toch snel te schakelen omdat wij al 12 dagen zonder was automaat zitten met een groot gezin heb ben ik direct afgeweken van de gedachte om de wasmachine van samsung te nemen van 1600+ euro en heb direct de miele van 1799 euro gekocht met een garantie van 7 jaar met behoud van de nieuwwaarde. Ik ben zeer teleur gesteld in samsung ik had hele grote verwachtingen van zo een duur apparaat en de 24 uur vips service. Wij voelen ons zeer belazerd op de manier hoe het is gegaan.
Heel erg jammer ik had een betere previeuw willen plaatsen als de oplossing rieel was geweest. Enigste punt nog de winkel wacht nog op de juiste credietering als deze als nog naar de juiste waarde zal uitkeerd worden zal ik dit delen en ook dat ik er naast zat met de beoordeling. Maar zullen ook ons uitkomst van onze rechtsbijstand afwachten en dit ook delen.
Met vriendelijke groet
op 14-06-2018 09:49 AM
op 14-06-2018 11:52 AM
Ik heb zo een duur machine aangeschraft omdat wij een groot gezin zijn waar de was elke dag draaid. Met de nieuwe beloofde technologie en de automatische doserring ging ik ervan uit dat ik een topproduct had aangeschaft! En dat ik 5 jaar garantie had en een vip service. En natuurlijk 10 kg was capiciteit. Nou dan kunt u al merken dat daar grote verschillen inzit? Dus daar betaal je voor. De garantie houd in voor mij dan dat de machine de gedurende 5 jaar optimaal moet werken onder de beschreven punten. En vooral als we moeten denken dat een wasmachine 4 tot 7000 wasbeurten moet kunnen draaien. Dus dit zou inhouden dat wanneer er iets binnen de garantie niet meer te repareren is dat deze niet aan de eisen heeft voldaan en dus een gelijkwaardig machine moeten aanbieden. Nou dit zou dus inhouden of dezelfde wasmachine! Of als die niet meer gemaakt wordt degene met de juiste gewicht en zelfde functies. Is niet de bedoeling als iets binnen de garantie termijn kappot gaat dat je nog de kosten wordt ingejaagd. Ik heb buren die doen met een wasmchine van 400 euro al 11 jaar en de ander 9 jaar. Dus dit zou inhouden dat het bedrag van 700 behoorlijk een tekortkoming is voor de diensten en service wat ik heb betaald.
Met vriendelijke groet,
op 14-06-2018 12:04 PM
op 14-06-2018 12:22 PM
op 14-06-2018 12:36 PM
Klant nummer ziet u in mijn text onder het model nummer staan. Ik vindt de duidelijkheid van jullie zo slecht dat zelfs bcc niet uitkwam. Die hebben mij voor nu een restwaarde aangeboden. Natuurlijk de defenetieve credietering weet ik nog niet ben er supper nieuwschierig naar.de vip service en de garantie had ik van samsung gekregen. Helaas wist ik niet beter anders had ik heb aangeschaft vie bcc want dan had ik nu dat probleem niet!! Had er duidelijker aangegeven moeten worden. Als jullie mij gelijk hadden duidelijk gemaakt van je mag gelijk waardig wasmachine van 10 kilo uitkiezen was het probleem ook opgelost. Maar helaas
op 14-06-2018 12:42 PM
Wat is fabrieks- of verkopersgarantie?
De fabrikant of verkoper kan ook garantie geven. De fabrikant of verkoper geeft dan garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar. Gaat het product kapot? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De fabrikant of verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Is de garantie afgelopen en gaat het product kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt, en wat de garantie betekent. Wilt u dus weten waar u recht op hebt? Lees dan de garantievoorwaarden.
Let op
Ga met een kapot product altijd eerst naar de verkoper. Met hem hebt u een koopovereenkomst afgesloten.
Wat is bijgekochte garantie?
Bij sommige winkels kunt u garantie bijkopen. Dat kan handig zijn. Bijvoorbeeld als u zo meer krijgt dan uw rechten uit de wet. Een voorbeeld: uw product gaat na vier jaar kapot en is niet meer te repareren. Hebt u garantie bijgekocht? Dan hebt u bijvoorbeeld recht op een nieuw product. Hebt u geen garantie bijgekocht? Dan kan de verkoper na vier jaar zeggen dat hij u niet gratis een nieuw product wil geven. U hebt dan nog wel het recht om geld terug te vragen. Maar u kunt niet alles terugvragen na vier jaar. Soms is het dus voordeliger om garantie te kopen. Lees de voorwaarden goed door voordat u garantie koopt. Dan kunt u zien wat u wel en niet krijgt.
Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
op 14-06-2018 01:56 PM
op 14-06-2018 02:00 PM
Als je goed leest staat er garantie van samsung 5 jaar maar bij de miele wat ik nu gekocht heb heb ik hem via de bcc die gelijk aangeeft als die binnen 7 jaar stuk gaat krijg je volledige bedrag uitgekeerd.
op 03-07-2018 12:28 AM
@Palt1 Sorry, er bestaat niet zoiets als garantie bijkopen.
Een paar fabrikanten dachten slim te zijn en hebben "garantie bijkopen" bedacht, wat een oplichterij is, want die garantie had je al, want die wasmachine had het toch al vol moeten houden.
De constructie "garantie bijkopen" is dus een verboden oplichtings praktijk in Nederland.
Daarvoor in de plaats is de verzekering gekomen: de strekking is hetzelfde, het komt neer op geen gezeur. Maar zoals het hoort is het conform de regels van verzekeringen. Ik heb daarom via BCC een wasmachine gekocht omdat deze een verzekering leverde die eventuele reperatiekosten vergoed buiten de standaard EU termijn. De verzekering zal zelf proberen zijn gelijk wel of niet te halen bij de fabrikant.
De lengte van de verzekering bepaald of het onder verzekeringsrecht valt of niet. De meeste bedrijven zoals coolblue leveren maximaal 3 jaar zorgenvrij reperatie. Dat betekent dat ze nog niet onder toezicht hoeven te staan. Bedrijven zoals BCC leveren 5 jaar, en die besteden de verzekering dan uit aan een 3e partij die wel onder toezicht van de overheid staat.
In alle gevallen is de verkoper de verantwoordelijke voor het product. Je moet vooral niet met een product eerst naar de fabrikant gaan en dan naar de verkoper, want dan kan de verkoper zeggen dat er zonder hun toestemming aan het toestel is geknutseld.