Oorspronkelijke onderwerp:
op 26-12-2016 04:36 PM
Ik heb sinds enkele maanden een UE60KS7000 en ervaar met name bij het kijken van reguliere TV problemen. Ik maak gebruik van een CI+ Module via Ziggo. De signaalkwaliteit is goed.
De TV heeft eens per circa 15-20 minuten moeite met beelden lijkt het. De beelden haperen dan gedurende 1 a 2 seconden. Het probleem lijkt te zitten in het interlaced signaal (1080i), het is echter een probleem wat ik bij mijn vorige TV nooit heb ervaren. Het lijkt echt een probleem met de TV te zijn, zie o.a. Tweakers in Nederland (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1686525?data%5Bfilter_keywords%5D=haperingen) of topics op het engels Avforums.
Ik hoop oprecht dat dit probleem op te lossen is en zo snel als mogelijk wordt opgelost, dergelijke problemen mogen niet voorkomen bij een dergelijke TV m.i.
Ik verneem graag jullie reactie.
op 18-05-2017 08:38 PM
Hallo Sam-Harris,
Bedankt voor je duidelijke reactie!
Ik waardeer het zeker, maar heb er wel iets op aan te merken.
Je kaart het punt aan dat het waarschijnlijk bij mij ligt, dat weet ik zelf zeker van niet, zal uitleggen waarom:
Ik heb veel onderzoek gedaan, dus heb duidelijke redenen:
1. In de winkel getest (Electro World in Oss - NB) op de KU serie (KU7500), dat is een andere als ik zelf thuis heb (KU6470), daar speelde het probleem dus ook op.
2. Ik loop dus stage bij Electro World, en er was een klant die kwam met hetzelfde probleem, maar vond het zelf niet heel erg, omdat die vaak via de recorder keek, maar hij was woonachtig in Schaijk (ik ook), heeft ook verschillende dingen geprobeerd met Selectro, maar heeft het al veel eerder opgegeven, en is bij hem ook niet opgelost. Hij had de 40KU6470 (ik die versie in 49 inch)
3. Heb het geprobeerd bij een famielid woonachtig in Afferden - Gelderland, had net een nieuwe tv aangeschaft na jaren en het was de UE49KS8000 geworden, hier inderdaad ook hetzelfde probleem, maar het zijn oude mensen dus die vallen het dan misschien niet op.
4. Teletekstknop werkt niet, lijkt me gewoon bij de tv te moeten liggen, als ik dan de power/stroom-kabel er opnieuw indoen, is dat voor een aantal dagen verholpen, maar keert ook weer steeds terug. (zie ook dit forum op Samsung, met iemand met zelfde teletekst probleem, maar dit is misschien iets software matigs???, dus heeft misschien niks met andere te maken of toch weer wel?)
5. Zie ook het forum van Tweakers, waar ik tussen de berichten over het vertraging in beeld probleem, ook berichten lees over het geluidsprobleem, en die er ook werk van heeft gemaakt (zie Arjant2), en zelfs hulp heeft ingeschakeld met mensen uit Korea (tv opgestuurd naar dat land)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1751349
6. Dit probleem doet zich niet voor met een andere serie als de KS/KU/K (dus is denk echt een probleem in de tv's van 2016), want met leentoestel de afgelopen 2 keer geen problemen ervaard, ook heb ik het in de winkel getest en nu dan met de nieuwste van Samsung - Qled serie, daar geen problemen mee!
Dit alles wijst er wel met zekerheid op dat het niet een individueel probleem is, maar waar het dan aan ligt is natuurlijk een groot vraagteken die waarschijnlijk niet is op te lossen, omdat het zoals Selectro zegt het daar niet voorkomt.
Conclusie: Dan is het waarschijnlijk een regionaal probleem, maar wie moet het dan oplossen en misschien is het wel een combinatie van provider + Samsung, dat is een groot raadsel.
De signaalsterke die je ook aankaart, is inderdaad wat de tv aangeeft 100%, en de bitfoutfreqentie schommelt van 0 - 1 (heeft de monteur van Samsung ook naar gekeken en zegt dat 1 niet erg is???, maar heb daarover niet het verstand, dus ga daar dan vanuit)
Ik heb ook een coaxverzwakker aangeschaft van 12db, dit veranderd niks aan de 100%, toch wel een beetje raar he?
De ziggo monteur heeft inderdaad alles opgemeten en kwam tot een andere conclusie (67% signaal, 70 max), dus geloof eerder Ziggo dan een tv (die niet terug kan praten) (:
Maar heb hier geen zekerdheid over.
Om over na te denken:
- Coax stekker eruit, geen problemen (wijst wel op signaal)
- CI+ module eruit, probleem is voor de helft verminderd, maar niet opgelost (wijst dan op ????)
- Met recorder geen probleem (dan is signaal toch niet veranderd? Alleen de tv regelt dan het geluid niet meer, lijkt toch weer op tv te wijzen)
Recorder is/was inderdaad een optie, maar is toch een dure aanschaf, want heb ook al die CI+ module toen gekocht, dus wordt dan een stuk duurdere probleem, dat zou toch ook zonder moeten kunnen bij alle normale tv's.
Dit wijst dan dat de tv het gewoon niet aankan, CPU?
Ik weet het ook niet meer, maar bedankt dat je meedenkt, en moet dan toch naar een hele andere oplossing zoeken zoals het ruilen van deze tv met de nieuwste van Samsung (MU serie) of een van LG enz.)
Sorry, voor het lange bericht (: hoop dat het voor iedereen hier ook wat duidelijk is geworden (en voor Samsung als ze meelezen, nu eerst die beschadigde voet oplossen, wat als ingewikkeld zat is, want ze hebben daarvoor allemaal bewijzen voor nodig, en heb daarvoor een mail moeten sturen naar Selectro, dus laten we afwachten of ze dit dan wel kunnen/willen oplossen, zou wel moeten want hebben ze zelf veroorzaakt 😞 !
ps. sorry als er veel fouten in de tekst zitten, zoek niet alles helemaal terug te lezen, dus laat dan anders weten, als iets niet helemaal duidelijk is!!!!
Jelle van der Linden
op 18-05-2017 08:54 PM
Het zit echt in de tv. Er zijn teveel mensen die last hebben van de vertragingen in het beeld, wereldwijd.
Volgend jaar komt ziggo met 4k tv. Dan maar een nieuw ontvangertje kopen en toch maar de ci+module verbannen.
Jammer maar helaas. Ik heb me er bij neergelegd. Moet eigenlijk niet kunnen voor dit kaliber tv.
op 19-05-2017 08:40 AM
Hi Jelle,
Goede mail van je. Heel informatief!
Je zegt het zelf al: het lijkt een regionale kwestie. Misschien toch de manier waarop het signaal in jouw regio wordt geleverd o.i.d.
Als het aan de CPU lag, dan had het Contact Center van Samsung echt platgelegen met klachten. Zelfde geldt voor internet.
Dat je ook nog eens een beschadigde voet hebt na de reparatie / het onderzoek en dat je vervolgens nog zo rustig lijkt te blijven siert je. Ik hoop dat Samsung dit ook ziet en je gewoon een nieuwe voet stuurt, zonder dat jij er nog meer achteraan moet gaan. Dat is bull*****.
Mvg,
SH
op 22-05-2017 03:46 PM
Hi @JellevanderLind,
ik heb goed nieuws voor je, ik heb een nieuwe voet voor je TV besteld. Duurt normaal gesproken 10 werkdagen voordat je hem binnen hebt, meestal een stuk sneller!
Laat je het weten als je hem binnen hebt?
op 22-05-2017 04:57 PM
Bedankt! Ik zal het laten weten.
op 31-05-2017 04:26 PM
Tv is inmiddels weer gerepareerd met een nieuwe voet, bedankt daarvoor, alleen ben nog steeds niet van die 3 vervelende problemen af!:smileymad:
op 01-06-2017 10:49 AM
op 01-06-2017 10:57 AM
Hoezo naast?
Doen die haperingen er dan niet toe?
Ik snap dat Jelle nog andere problemen heeft en die moeten ook zeker opgelost worden, maar nu lijkt het net of de haperingen wel bekend zijn, maar dat het er niet toe doet, ofdat er niks mee gebeurd. Temeer ook doordat de eerste berichten al uit 2016 komen hierover en er nog nooit fatsoenlijke feedback is gegeven door Samsung. Lijkt een beetje struisvogel politiek. Zo lang we er niks over zeggen bloed de discussie vanzelf dood.
Kortom een vriendelijk verzoek. Help Jelle met al zijn problemen en los dus ook het hapering probleem op voor de overige klanten.
op 01-06-2017 11:05 AM
op 01-06-2017 11:20 AM
In iedergeval goed dat er nu snel gereageerd wordt! Nu over dat regionale probleem:
Amersfoort kan ik bevestigen als probleem geval. En daarbij ook de westkant van Utrecht. Is dat nog regionaal?
Wellicht kunnen anderen hier ook even hun regio plaatsen?
Ik zou niet weten hoe zoiets regionaal zou moeten ontstaan behalve dan het signaal van Ziggo. Maar aangezien ze sinds een aantal jaar bij ziggo overal dezelfde frequentie gebruiken en Amersfoort en Utrecht niet echt dezelfde regio zijn lijkt mij dit dus wel een landelijk probleem. Ik heb nog geen 1 samsung KS7000 tv gezien die wel goed omging met het 1080I signaal. Heb er nu 2 gezien die precies hetzelfde probleem vertonen. Zou wel heel toevallig zijn niet?
Mochten jullie Amersfoort en utrecht wel als dezelfde regio zien, dan lijkt me dit nog steeds de moeite om dit met Ziggo verder te onderzoeken want dat zijn dan alsnog een hele hoop klanten......