op 05-12-2017 12:35 PM
Ook ik heb een probleem met zwart scherm met de ps4 pro. Het komt alleen voor als ik op een resolutie speel van 2160p yuv/rgb. Op 1080p is er geen probleem. Wat me doet vermoeden dat het 2160p signaal niet goed ondersteund wordt.
Heb op ps4pro hdr aan staan. Maar dan valt het beeld om de 4/5 minuten even 2 seconde weg.
Zet ik RGB range op limited dan gebeurt het minder vaak, maar het probleem verdwijnt niet.
RGB op full is ook geen succes.
HDCP op 2.2/1.4 of zelfs uit maakt ook geen groot verschil.
Op de one connect box, zijn alle hdmi poorten geschikt voor 4k? Aangezien er niets op staat. En ja op de tv staat ook alles aan voor hdr.
En aangezien dit op veel modellen gebeurt van de samsung tv, dan lijkt het me niet aan de ps4 te liggen.
Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan want dit is natuurlijk wel jammer. 4k tv kopen en dan alleen maar op 1080p te kunnen gamen
Is hier al iets meer over bekend? Heb van de tv en ps4 de laatste firmware geïnstalleerd.
op 08-02-2018 02:50 PM
Als een bron geen HDR beeld levert, dan zal de TV dit uiteraard ook niet zo kunnen weergeven. Maar ik was benieuwd of de TV door die HDR functie alsnog meer bandbreedte in gebruik neemt om HDR materiaal toe te kunnen laten, los van of het geleverd wordt of niet. Mocht het uitzetten van HDR echt een significant verschil maken dan zou dit een logische aanname zijn lijkt me.
op 08-02-2018 04:27 PM
Als ik hdr uit zet op de tv dan gaat het gewoon prima. Zonder uitvallen.
Dat had ik namelijk eerder aangezien het beeld veel te vaak weg viel. Had ik dus hdr op de tv uitgezet en dan werkt het zoals het moet
Ik kan dus hdr aan laten staan en dan op 1080p afspelen --> is geen probleem
HDR uit en dan wel op 2160p --> ook geen probleem
HDR aan en 2160p (yuv of rgb) --> wel een probleem
op 11-02-2018 09:29 PM
Even terug komen op mn vorige post:
Zelfs op yuv420 komen de problemen vaker. Zonet viel het beeld 3x weg binnen 10 minuten.
Moet dan wel zeggen dat de tv wel de hele dag heeft aangestaan (ff een monsterhunter world sessie :p)
Zou haast gaan denken dat misschien de one connect box te warm wordt zodat ie daarom het signaal niet vast kan houden? Aangezien ik in het begin zo goed als geen black screen heb gehad. Dus hoelanger de tv aan staat des te meer kans op een black screen. Ga dit binnekort even testen met hdr uit
op 12-02-2018 03:44 PM
Oh hou op over Monster Hunter World.. Ik speel het al sinds de PSP en heb nu de hardware/tijd niet voor de nieuwere versies. Ik ben zo jaloers! Fanboyism aside wat ik heb begrepen is dat het meer een probleem is wat ontstaat tussen de PS4 Pro en de mogelijkheden/beperkingen van HDMI. Alle troubleshoots die we hier uitvoeren zijn om er toch het meeste uit te halen, maar de bandbreedte van HDMI is vaak onvoldoende om een continue stroom van HDR/4K te supporten. Alsnog hoor ik graag van je jacht-resultaten zonder HDR
op 16-02-2018 11:09 AM
Zonder hdr werkt het gewoon prima. Geen enkele keer zwart scherm gehad deze week. Speel dan wel op yuv420 aangezien RGB niet beschikbaar is zonder hdr.
En mn jacht gaat prima 😛
op 16-02-2018 02:35 PM
op 11-06-2018 10:40 PM
Kleine bump
Dit is zeker waardevolle info! Bedankt voor de moeite, Marty ik las de comments van Fulloctave onder je Youtube filmpje, de LG TV waar hij uiteindelijk voor ging is 8 bit HDR wat waarschijnlijk de reden is dat hij van z'n zwarte scherm af is aangezien dit minder bandbreedte kost op de HDMI kabel. Jouw TV heeft 10 bit HDR en daarmee meer kleuren.
Je zegt trouwens dat de UE55MU7000 een 10 bit hdr heeft maar als ik op onderstaande site kijk geeft ie aan dat het een 8bits + frc is. Dus in feite het zelfde als Fulloctave en zoja dan zou het beeld niet weg moeten vallen als er tenminste een goede firmware update komt
op 12-06-2018 09:22 AM
In zulke gevallen kun je beter op onze website kijken, hier zie je hdr1000 staan en via de volgende link zie je ook dat de 55" 10 bit ondersteunt.
op 03-11-2018 03:04 PM
Ondertussen al weer een paar maand verder en nog is het probleem niet opgelost. Zit nu op versie 1250.5.
Las in andere topics dat iemand de Samsung QE55Q9F en hier dus totaal geen problemen mee heeft.
Het is natuurlijk wel een hele andere prijsklasse dan de UE55MU7000, maar het zou niet mogen zijn dat het voor deze tv niet op gelost kan worden
Kunnen ze niet gewoon de firmware bekijken van de QE55Q9F wat zorgt dat het wel goed gaat met het beeld en dat dan om te zetten in de firmware voor de UE55MU7000.
Het is gewoon belachelijk dat dit niet gefixed (kan) word(en)
13-12-2018 06:00 PM - bewerkt 14-12-2018 05:28 PM
Heb nu iemand die de lg 55sj850v (ook 10bit) tv heeft en hij heeft geen problemen met uitvallen van het scherm op 4K/HDR en hij gebruikt de standaard HDMI kabel die bij de pspro zit
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/47b61895e
Heb de beide tv's even vergeleken op bovenstaande links en zijn ongeveer het zelfde.
Waarom blijft samsung dit probleem houden met wegvallen beeld?
Zelfs op update 1260 is dit niet verholpen. Dit moet toch te verhelpen zijn als andere fabrikanten het ook kunnen