Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

wifi vraag om een certificaat installatie

(Onderwerp aangemaakt op: 16-06-2022 02:54 PM)
1198 Weergaven
ENGO aan zee
Journeyman
Opties

Bij het instellen van de WIFI op onze smart TV verschijnt de melding "Certificaat installeren, Controleer of het opslagapparaat correct is aangesloten en probeer het opnieuw".

Dit gebeurd wanneer we de TV willen verbinden met ons bedrijf

WIFI-netwerk. Dit WIFI-netwerk werkt zonder certificaten. Ik zou dan ook de keus willen hebben om bij het aanmelden van de TV op het netwerk om in te loggen zonder certificaat. De WIFI van de TV werkt wel al ik deze verbindt met een hotspot van mijn telefoon. Via deze hotspot heb ik de software van de TV  een update gegeven en heeft hij nu de meest recente software versie.

Een vaste kabelverbinding is helaas niet mogelijk en moeten we het doen met de WIFI, maar wat moeten we instellen zodat we het bedrijfsnetwerk kunnen gebruiken?

9f0da0c8-c986-4567-9427-4b474a460373.jpgstap 1stap 1stap 2.jpgstap 3stap 3stap 4stap 4

de meldingde melding

0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @ENGO aan zee ,

Welke beveiliging zit er op het netwerk? WPA3?
Waarschijnlijk staat deze te hoog ingesteld..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @ENGO aan zee ,

Heb je al naar de beveiliging gekeken?

signatureee
Groet, Dick

ENGO aan zee
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je reactie.

Onze beveiliging van het netwerk is misschien wat strenger, maar andere Samsung producten zoals mobiele telefoons of andere smart schermen van Samsung werken wel op ons netwerk. Een ander smart scherm heeft praktisch dezelfde menu als deze TV, maar op het andere scherm krijg ik wel deze keuze om in te loggen met de keus om wel of geen certificaat te gebruiken. Op die andere Smart scherm krijg ik het keuzescherm na de selectie van het wifi netwerk, er wordt dus niet meteen gevraagd naar een wachtwoord.

0 Likes
ENGO aan zee
Journeyman
Opties

Nog ter aanvulling: de beveiliging is WPA/WPA2

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @ENGO aan zee ,

Thanks! Wat bedoel je met 'wat strenger'? WPA/WPA2 AES is normaal.
Waarschijnlijk wordt er toch met certificaten gewerkt, want anders komt die keuze niet.
Ik heb dezelfde beveiliging en die optie krijg ik niet.
Ik  heb dit ook niet eerder meegemaakt met een thuisnetwerk.
Wat gebeurt er als je de beveiliging tijdelijk wat lager zet? Eventueel WPS gebruiken?
Het is wel zo dat een tv geen certificaten kan importeren..

signatureee
Groet, Dick

ENGO aan zee
Journeyman
Opties

Hoi @Dick,

De WIFI is van ons bedrijf en heb ik geen toegang tot de instellingen van de beveiligingen van dit netwerk. Ik kan ook niet kiezen voor  WPS. 

Ons WIFInetwerk werkt zonder certificaten. Als ik met mijn Samsung telefoon voor een eerste keer verbinding maak met ons bedrijfsnetwerk, dan moet ik in het aanmeldscherm aangeven dat ik geen certificaat moet gebruiken. Doe ik dat wel dan kan ik niet in loggen op ons netwerk. 

Blijkbaar meldt de televisie, als standaard, zich aan met een certificaat. Ik zou graag in de TV willen aangeven dat hij zich moet aanmelden zonder gebruik te maken van een certificaat. ..

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @ENGO aan zee ,

Die optie is helaas niet aanwezig in de tv.
Waarschijnlijk staat de beveiliging dusdanig hoog, dat de tv hier niet mee om kan gaan.
Je schrijft: "geen toegang tot de instellingen van de beveiligingen van dit netwerk.
Waar lees je dan af dat de beveiliging WPA2 is? En wat is strenger?:
"beveiliging van het netwerk is misschien wat strenger"

signatureee
Groet, Dick

ENGO aan zee
Journeyman
Opties

Hoi @Dick 

Bedankt weer voor je reactie.

Mijn bedrijfstelefoon is ook verbonden met de WIFI van het werk en daarin kan ik bij de instellingen zien dat hij is beveiligd met WPA/WPA2-Enterprise. Voor een netwerk normaal maar blijkbaar voor de TV te lastig.

Ik heb hieronder nog wat schermafbeeldingen toegevoegd van het smart-scherm waarbij we wel de vraag krijgen om in te loggen met/zonder certificaat. stap-01stap-01stap-02 - keuze van WIFIstap-02 - keuze van WIFIstap-03 - keuze wel of geen certificaatstap-03 - keuze wel of geen certificaatstap-04  - EAP setting - inlog met gebruiksnaamstap-04 - EAP setting - inlog met gebruiksnaamType plaatjeType plaatje

Deze stappen hoopte ik ook terug te vinden bij de TV, maar zoals u al aangaf heeft de TV deze optie niet in zijn menu instellingen. 
Welke mogelijkheden kan ik dan nog doen om de TV te verbinden met onze bedrijfs-WIFI, zonder gebruik te maken van een mobiele telefoon die dan als hotspot dienst doet? 

Groeten, Eric

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @ENGO aan zee ,

Het is niet mogelijk om een Smart TV met een WPA/WPA2-Enterprise beveiligd netwerk te verbinden.
Zie deze lijst met devices die niet compatibel zijn:
https://www.andrews.edu/services/its/clientservices/itscc/wpa2-ent-networks.html
De enige mogelijk die overblijft is om de beveiliging omlaag te schroeven.
Ik begreep dat een bedrade verbinding geen optie is..

signatureee
Groet, Dick