op 07-11-2018 06:02 PM
Ik heb net een Qantis CI+ module gekoccht voor Samsung UE40ES5500, maar deze werkt niet. De tv is van 2013 dus mischien te oud?
op 08-11-2018 11:39 AM
op 08-11-2018 02:50 PM
bedankt voor je antwoord, ik heb even gekeken, maar ik heb Ziggo dus zou wel moeten werken vlgs dit lijstje. stuur hem toch weer terug omdat ie niks doet.
op 08-11-2018 03:00 PM
@Rohit schreef:
kijk even hier : https://www.televisies.nl/tvpedia/samsung-ci-plus-gecertificeerde-tv-s/
KPN en Canaal Digitaal werken niet volgens dit lijstje.
bedankt voor je antwoord, ik heb even gekeken, maar ik heb Ziggo dus zou wel moeten werken vlgs dit lijstje. stuur hem toch weer terug omdat ie niks doet.
op 08-11-2018 03:01 PM
op 08-11-2018 03:40 PM
heb al contact opgenomen met ziggo, en het zou moeten werken...niet dus, maar ben blij te weten dat het niet aan mijn tv ligt.
op 09-11-2018 02:17 PM
Goeiemiddag @Hink, voor de zekerheid, heb je dit stappenplan ook gevolgd bij het installeren van je CI+ module? https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/ci-module-installeren/
op 09-11-2018 02:24 PM
Goedemiddag JoeriS, ik heb inderdaad het hele stappenplan door gelopen en dit ook nog eens met een ziggo medewerker, maar lukt dus niet. Als ik de lijst via Samsung bekijk moet mijn tv geschikt zijn voor een CI+ quantis module, maar op de site van ziggo staat ie gemarkeerd als niet geschikt voor digitaal tv. Toch heb ik gewoon digitaal tv, dus misschien zit ik dan toch vast aan een apart kastje. Bedankt voor je reactie.
op 09-11-2018 02:46 PM
Het kan ook niet aan de kaart zelf liggen? Dat de TV bij Ziggo niet bekend staat als gecertificeerd betekent trouwens niet perse dat het niet zal werken, dit betekent puur dat ze 'm nog niet zelf getest hebben. Naar mijn weten zijn al onze TV's geschikt voor Ziggo, alleen de oudere modellen zullen niet de nieuwste standaard van CI+ meer ondersteunen, maar jouw model zou dit moeten kunnen.
Er zijn op de TV nog een paar dingen die we kunnen controleren, als eerste, welke software versie zie je hier staan? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung.
Mogelijk dat ik nog een update in de aanbieding heb namelijk, de nieuwste versie die ik ken is 2008.0.
Als 2008.0 er al op staat wil ik je graag vragen deze toetsencombinatie zo snel mogelijk achter elkaar in te toetsen op de afstandsbediening: Mute > 2 > 4 > 7 > Exit. Hiermee testen we de CAM Module, mocht hier "Failed" uitkomen dan ligt het toch aan je TV dat het niet werkt, maar als hij "Success" aangeeft is het m'n vermoeden dat je CI+ kaartje het niet goed doet. Ik hoor hoe dan ook graag van je bevindingen.
op 09-11-2018 03:36 PM
Hi JoeiS,
ik heb even gekeken met de tip die je gaf en de software is van 2007.0, dus ik heb blijkbaar verouderde software, maar hoe kan ik dit dan updaten, of kan ik dit niet zelf?
Groeten
hink