Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Welke TV bij de soundbar Q800a

(Onderwerp aangemaakt op: 24-11-2021 10:49 AM)
464 Weergaven
OlivieR_
Journeyman
Opties

Beste,

Ik heb de soundbar + subwoofer Q800a (2021) aangekocht maar deze is niet compatibel met mijn oude tv. Daarom zouden wij graag een Samsung tv aankopen die alle functies (dolby atmos etc) kan gebruiken.

De 55Q95T is heel aantrekkelijk geprijsd. Of moet dit een 2021-model zijn zoals de 55QN95a  om de soundbar perfect te laten functioneren?

Alvast bedankt!

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Jackovitch
Pathfinder
Opties
Ikzelf heb de q90t en die ondersteunt wel atmos in . Kun je aanvinken in het menu.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Jackovitch
Pathfinder
Opties
Volgens mij gaat het daar ook om. De soundbar moet wel atmos aan kunnen. Dan moet je dat aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
21 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @OlivieR_ ,

Als het om de QE65Q95TCLXXN of QE55Q95TALXXN  gaat, dan ondersteunt deze geen Dolby Atmos.
https://www.coolblue.nl/product/858647/samsung-qled-55q95t-2020.html#product-specifications

De QE85QN95AATXXN wel:
https://www.coolblue.nl/product/879122/samsung-neo-qled-85qn95a-2021.html#product-specifications

signatureee
Groet, Dick

OlivieR_
Journeyman
Opties

Dag Dick,

Bedankt voor uw uitleg. Echter is een 85 inch te groot voor ons en ook voor ons budget. We zijn op zoek naar een 55-inch waarop onze soundbar q800a goed zal werken.  De topmodellen van 2020 ondersteunen geen Dolby Atmos?

Groetjes, Olivier

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
OlivieR_
Journeyman
Opties

Dick,

Bedankt voor de verduidelijking.

Nog een klein vraagje. Stel dat ik een 55QN95A aanschaf. Werkt Dolby Atmos altijd of is dit enkel bij films/netflix/disney+/... die dit ondersteunen? Als wij bv gewoon naar tv kijken via onze digibox (het nieuws, reality-programma's, films op de gewone zenders). Hebben wij dan ook Dolby Atmos geluid of is dit enkel bij specifieke programma's/films?

Alvast bedankt!

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @OlivieR_ ,

Dolby Atmos werkt niet altijd. Alleen bij bepaalde streamingsdiensten.
Netflix, Disney+, Prime Video, Apple+, etc. Ook sommige games en Blu-ray's hebben dit.
De Telenet Digibox ondersteunt dit niet. Ook de andere decoders niet. Zie:
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-techn...

signatureee
Groet, Dick

OlivieR_
Journeyman
Opties

Dick,

Bedankt voor uw snelle response. Hmm dan lijkt het mij nog niet echt een meerwaarde om de duurdere QN95A te kopen. Met het model van 2020 55Q95T zal onze soundbar ook wel naar behoren werken? Enkel van Dolby Atmos kunnen we geen gebruikmaken maar de andere functies wel?

Mijn excuses voor de vele vragen maar ik ben nogal een leek als het aankomt op soundbar met tv matchen. De 55Q95T kan ik namelijk aan 999 aankopen. Dat is wel een heel mooie prijs. De QN95A kost al snel 1500+.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @OlivieR_ ,

Vragen staat vrij 😉. Ik weet niet waar je deze tv voor die prijs hebt gezien.
Normaal kost deze tv rond de € 1300,-. Welke leverancier is dit?

signatureee
Groet, Dick

OlivieR_
Journeyman
Opties
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @OlivieR_ ,

Beide tv's zijn identiek. QE55Q95TALXXN of QE55Q95TCLXXN is alleen een andere SKU.
(Stock Keeping Unit). Zelf ben ik niet zo'n fan van beide leveranciers.
Ik heb in deze Community wel eens gezien dat er grijze import tv's geleverd werden.
Altijd letten op de Model Code. Deze moet eindigen op XXN.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Alle andere combinaties is grijze import -> Grijze import 

Succes met uitzoeken!

signatureee
Groet, Dick