Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wel netwerk, geen internet, Samsung smart tv

(Onderwerp aangemaakt op: 03-12-2021 08:33 PM)
713 Weergaven
Amy38
Student
Opties

Hallo, 

Ik heb er al veel topics over gelezen, maar helaas de oplossing nog niet gevonden voor mijn eigen tv. Sinds een aantal (4) dagen maakt mijn tv geen verbinding meer met internet. Heb via whatsapp al contact gehad met de helpdesk, maar Sam de Robot kan me ook niet verder helpen. 

Eerst wat informatie die handig is: Het tv-model dat ik heb is UE43NU7125. De softwareversie is 1320.4, ik kan niet automatisch updaten want "geen internetverbinding". 

Goed, het probleem: alle apparaten in huis maken nog verbinding met wifi, behalve de tv.

Wat ik al heb geprobeerd: stekker uit tv, router opnieuw opstarten, netwerk instellingen resetten, tv helemaal terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen. Via de wifi staat er: geen netwerk, geen internet, ik heb met een LAN kabel geprobeerd dan staat er: wel netwerk, geen internet. En tot slot via de gsm een hotspot gemaakt, en toen had de tv wel internet. Maar niet snel genoeg om apps te laten werken. 

Welke stap heb ik overgeslagen waardoor ik wel weer van wifi op de tv gebruik kan maken? Iemand tips? Alvast bedankt voor de moeite. 

0 Likes
3 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Amy38 

Even vooraf. De Model Code die je doorgeeft, is volledig UE43NU7125KXXC.
Zie de sticker op de achterzijde van de tv.  Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Spaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC. Een grijze import tv -> Grijze import 

Gezien alles wat je geprobeerd hebt, lijkt het mij een defect aan de Wifi-LAN module.
Hier moet een monteur naar kijken. Daar zitten natuurlijk kosten aan vast.
Het is het mogelijk om deze module zelf te vervangen, maar soms is er speciaal gereedschap nodig.
Klik op WiFi-module:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue43nu7125kxxc.htm?popular=yes

signatureee
Groet, Dick

Amy38
Student
Opties

Hallo Dick, 

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie. Ik heb de tv pas sinds november 2019, dus ik ga eerst nog kijken of er iets onder de (wettelijke) garantie valt, en anders een monteur opsporen :smiling-face: 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Amy38 ,

Er is soms verwarring over wettelijke garantie. Er is 2 jaar fabrieksgarantie.
Pas al die 2 jaar voorbij zijn, heb je de wettelijke garantie. Houd je ons even op de hoogte?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

signatureee
Groet, Dick