Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

vijf, zes keer per dag GEEN SIGNAAL bij Mediabox Next met QE55Q7F

(Onderwerp aangemaakt op: 16-09-2019 07:27 PM)
3233 Weergaven
Maurits70
Apprentice
Opties

Ik krijg dus vijf, zes keer per dag de melding dat er geen signaal is vanuit de mediabox next van Ziggo. Ook valt af en toe het beeld weg, maar dat schijnt sowieso aan deze nieuwe mediabox te liggen.

Veelvuldig opnieuw opstarten, dan werkt het weer, maar het gebeurt nu zo vaak dat het niet leuk meer is. Soms valt het tijdens het TV kijken weg.

Toen ik vanmiddag ook bij het casten plotseling de melding kreeg dat er geen signaal doorkwam begon ik te denken aan een fout bij de televisie...dat casten heeft niets met de mediabox next te maken?!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Maurits70 , Maurits,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q7FAMLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Het introductiejaar van de tv is 2017.

Even wat vragen: 

• Hoe kom je aan de info dat het wegvallen van het beeld aan de Mediabox Next ligt?
  • Gaat de tv op zwart als het beeld wegvalt? Wel geluid?
  • Met welke Google Chromecast cast je? De V3 of de Ultra? Casten heeft idd niets met de Mediabox Next te maken.
  • Hoe ziet die foutmelding eruit tijdens het casten?

Zou je misschien de tv ‘kaal’, dus zonder aangesloten devices, kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Daarna de tv een poos spanningsloos zetten.

Ook de OCB een poos spanningsloos zetten. Daarna alles weer inschakelen en alles weer aansluiten.

Eventueel testen op andere HDMI poorten en indien beschikbaar met een andere HDMI kabel.

Mocht de Mediabox Next problemen blijven geven, dit melden bij Ziggo.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q7FAMLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Het introductiejaar van de tv is 2017.

Even wat vragen: 

• Hoe kom je aan de info dat het wegvallen van het beeld aan de Mediabox Next ligt?
  • Gaat de tv op zwart als het beeld wegvalt? Wel geluid?
  • Met welke Google Chromecast cast je? De V3 of de Ultra? Casten heeft idd niets met de Mediabox Next te maken.
  • Hoe ziet die foutmelding eruit tijdens het casten?

Zou je misschien de tv ‘kaal’, dus zonder aangesloten devices, kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Daarna de tv een poos spanningsloos zetten.

Ook de OCB een poos spanningsloos zetten. Daarna alles weer inschakelen en alles weer aansluiten.

Eventueel testen op andere HDMI poorten en indien beschikbaar met een andere HDMI kabel.

Mocht de Mediabox Next problemen blijven geven, dit melden bij Ziggo.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Maurits70
Apprentice
Opties

Beste Dick, bedankt voor de reactie!

• de volledige modelcode is QE55Q7FNA
  • softwareversie 1270.6 BT - S
  • ik denk dat het een televisie uit 2018 is
  • er is een bug bekend bij Ziggo waardoor enkele malen per maand het beeld wegvalt
  • er is dan nog wel geluid en indien je op de menuknop drukt verschijnt er nog wel een menubalk onderaan in beeld
  • ik heb de Ultra chromecast
  • de foutmelding is met zilverblauwe achtergrond een melding waarin de woorden GEEN SIGNAAL en CAST zijn verwerkt maar precies weet ik het niet meer; het is vrijwel dezelfde melding die ik dus vier, vijf keer per dag krijg over GEEN SIGNAAL van de HDMI box

Ik zal de televisie vanavond kaal resetten en kijken of het in de dagen daarna beter gaat

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Maurits70 , Maurits,

Even ter verduidelijking: QE55Q7FNA is niet de volledige Model Code 😉. Soms verwarrend.

Ik schrijf het altijd met hoofdletters, omdat het ook zo op de sticker achterop de tv staat.

Dus dit moet em volledig zijn: QE55Q7FAMLXXN. Even checken. Softwareversie is iig up-to-date.

Het introductiejaar van de tv is 2017. Is het nog gelukt om de resetprocedure te doen?

Heeft dit een verbetering opgeleverd?

Groet, Dick
0 Likes
Maurits70
Apprentice
Opties

Beste Dick,

om de sticker te zien moet ik de steun verwijderen en aangezien ik sinds de reset van het toestel al ee dag of vijf geen problemen meer ervaar vind ik het goed zo... bedankt!

naast de reset is er nog een verandering geweest: ik had een soundbar aangesloten waarvan het contactje nogal los zat. Die soundbar heb ik er ook afgehaald. Ik zal hem nu weer aansluiten en mocht ik weer problemen krijgen dat weet ik waar het aan ligt.

Nogmaals bedankt,

DickKoster
MegaStar
Opties

Geen dank natuurlijk! Jij bedankt voor je terugkoppeling. Mooi dat het werkt!

Zou je je vraag misschien als Oplossing kunnen markeren?

Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Nog een fijn weekend!

Groet, Dick
0 Likes