09-12-2018 09:45 PM - bewerkt 09-12-2018 10:21 PM
De volgende video aps: NPO, RTL XL en twitch werken om een of andere reden niet (meer). Als een stream wordt geladen blijft het scherm zwart en krijg ik een error melding. Ik heb dit probleem via wifi, maar ook via een bedraad verbinding. Bijvoorbeeld bij RTL XL krijg ik altijd:
"Probleem bij het afspelen - controleer je internetverbinding en start het afspelen."
Wat gek is dat YouTube juist prima werkt, zelfs 4K videos spelen af als een zonnetje.
Ik heb een Smart hub reset gedaan, en daarna zelfs mijn TV naar fabrieksinstellingen gezet zonder resultaat helaas. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt!
Mijn model: QE65Q7FAM
TV en apps zijn allemaal up to date
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-01-2020 10:20 PM
Beste Armand,
Ik had exact hetzelfde probleem. Alleen Netflix en YouTube werkte nog sinds een paar dagen en verder geen enkele app meer ook de download app niet.
Ik heb net de Smart hub gereset, hierdoor moest ik wel alle apps opnieuw installeren en opnieuw aanmelden, maar na de reset kon ik wel weer apps downloaden en ook apps die het niet meer deden doen het weer zoals Disney+.
Hoop dat je er wat aan hebt.
groet,
10-12-2018 07:43 AM - bewerkt 10-12-2018 09:20 AM
Goedemorgen @ADiTheMAN,
Is de volledige Model Code QE65Q7FAMLXXN? Even checken bij de sticker achterop de tv. Tv is uit 2017.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
of bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Zou Versie 1250.5 moeten zijn.
Ben je aangemeld met je Samsung-account? Bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung->Account.
Wat je nog kunt doen, is de apps opnieuw installeren. Ga op de SmartHub bar naar APPS en klik erop.
Zoek/scroll naar Gedownloade app. Vind daar de probleem apps. Ga naar 1 van de apps en klik erop.
Houd de Entertoets ingedrukt totdat 'Opnw install.' verschijnt. Doe dit bij bij alle probleem apps.
Staat er bovenin bij het tandwieltje dat de apps automatisch bijgewerkt worden?
Je kunt ook nog de tv een poosje spanningsloos laten staan.
Graag hoor ik van je..
10-12-2018 12:09 PM - bewerkt 10-12-2018 03:01 PM
Goedemorgen dkoster,
TV hangt aan de muur, ik kan dus helaas niet op de achterkant kijken. Heb door het menu gebladerd en heb het daar niet kunnen vinden. Als dit echt nodig is kan ik hem van de muur halen. Heb de tv in november 2017 bij Mediamarkt gekocht.
Versie op de tv is inderdaad 1250.5. Ik ben aangemeld met mijn Samsung account.
Apps heb ik opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Heb ook een smart hub reset gedaan, en zelfs de tv op fabrieksinstelingen gezet. Dit heb ik afgelopen weekend nog een keer geprobeerd.
Automatische update van de apps staan aan. Heb net de tv 2 uur zonder stekker erin gelaten. Helaas, hij doet het nog steeds niet.
Nog meer ideeën? In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!
10-12-2018 04:10 PM - bewerkt 10-12-2018 04:11 PM
Hoi @ADiTheMAN,
Geen dank! Lastig probleem! Jammer dat je de volledige Model Code niet kunt achterhalen om te kijken of het om een Benelux model gaat eindigend op XXN (zie, als het lukt, de sticker op de achterzijde van de tv).
Je kunt ook een andere reset doen met de AB. Houd de Exit toets 20 seconden ingedrukt.
Mischien helpt het, maar het is volgens mij hetzelfde als de tv via het menu resetten...
op 10-12-2018 04:31 PM
Ik bedacht me net dat ik een foto had gemaakt van de sticker op de doos voordat ik de sticker naar Samsung stuurde mbt de cashback actie. Model Code: QE65Q7FAMLXXN
Ik heb 20 seconden lang de exit (return) knop ingehouden maar er gebeurde niets. Bedoelde je de power knop lang inhouden reset/reboot? Heb ik ook geprobeerd zonder resultaat. Ik moet wel eerlijk zeggen, omdat ik de hele tv al een keer heb gereset naar fabrieksinstellingen ik weinig hoop heb dat een andere reset dit probleem gaat verhelpen, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk.
Is er iemand van Samsung die me kan helpen? Alvast bedankt.
op 10-12-2018 04:34 PM
Hi @ADiTheMAN,
Ik zet dit even door naar onze Moderators..
op 12-12-2018 06:55 PM
Dank! Heb nog niks vernomen van de mods, is dit gebruikelijk of is er iets misgegaan?
op 12-12-2018 07:03 PM
Hi @ADiTheMAN,
Dit is niet gebruikelijk en kan niet achterhalen waarom.
Nogmaals doorgezet. I'm just a messenger...
op 12-12-2018 07:17 PM
Goeienavond @ADiTheMAN, sorry dat ik niet eerder reageerde, dit topic verscheen om de een of andere reden niet eerder in m'n systeem. Dankzij de tag van @DickKoster heb ik je gelukkig nog kunnen vinden. Als 1 app moeilijk doet kan ik dit nog afschuiven op de app ontwikkelaars, maar als al die apps ineens moeilijk doen terwijl Youtube nog goed werkt zal het toch ergens anders aan liggen. Gezien wat er allemaal al gecontroleerd is wil ik je graag een Extern Beheer afspraak aanbieden. Hiermee kan een collega via internet inloggen op je TV om zo te zien waar het mis gaat met de apps. Zou je me hiervoor via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden) het volgende willen sturen?
- je naam, contact- en adres gegevens;
- serienummer van de TV;
- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de TV.
Dan plan ik 'm voor je in
op 05-04-2019 11:18 PM