Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verzadiging/saturatie en contrast bij Plex en DNLA

(Onderwerp aangemaakt op: 23-12-2019 03:36 PM)
304 Weergaven
scipbe
Student
Opties

Vorig jaar kochten we een Samsung QE55Q7 en sindsdien gebruiken we Plex om films en muziek af te spelen. Foto albums  zouden we ook graag via deze TV bekijken, maar de kleuren zijn altijd veel te sterk verzadigd. Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet in orde. Films afspelen in Plex hebben normale kleuren, maar de Plex applicatie heeft te veel saturatie en de foto's ook. De beeldinstellingen (contrast, kleur, helderheid, ...) van de TV hebben ook totaal geen invloed op de kleuren in Plex. Als ik foto's doorstuur vanaf m'n iPhone via DNLA, dan doet zich hetzelfde probleem voor. De kleuren zijn oververzadigd en de instellingen van de TV hebben totaal geen invloed.

Hoe kan ik voor Plex en DNLA wel de kleureninstellingen wijzigen?

0 Likes
3 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @scipbe,

Dit lijkt mij op een issue van de Plex app. Heb je dit al bij hen aangekaart? Dit is overigens de eerste keer dat ik dit hoor.

rsz-846676
0 Likes
scipbe
Student
Opties

Ja, al een paar keer bij Plex een issue voor gemaakt, maar er is nog geen oplossing aangeboden.

Omdat ik zopas gemerkt heb dat het probleem zich ook bij DNLA voordoet, denk ik dat het het probleem misschien eerder bij de Samsung TV zit.

Is er geen manier om de kleurinstellingen per bron vast te leggen? En waarom hebben die kleurinstellingen geen invloed op de Plex app?

0 Likes
Freeck
Pioneer
Opties

eerste de vraag: staan de expert-instellingen->beeldinstellingen op grijs, waardoor je helderheid en verzadiging uberhaupt niet kunt instellen? 

ik heb een soortgelijk probleem gehad met een DLNA-verbinding vanuit Windowsplayer.

oplossing (nou ja het werkte voor mij): TV resetten. via menu algemeen->zelfdiagnose->resetten

0 Likes