op 23-11-2021 10:53 PM
Goedeavond,
Ik heb recent een samsung 65QN95AAT gekocht nu hoor ik een hele hoge pieptoon aan de achterkant (aansluiting kabel one connection box) komen die heel irritant en hinderlijk is.
Vooral bij het wijzigen van de instellingen (Helderheid en contrast) wordt de piep erger. Dus hoe hoger deze instelling staan (en hoe lichter het scherm is, bijv de kleur wit) hoe harder de piep is.
Nu lees ik hierover wel wat in het engels maar in het nederlands zie ik vrij weinig voorbij komen. Zijn er mensen die hier iets vanaf weten en hoe dit op te lossen? Alle kabeltjes zijn al losgemaakt/vervangen.
Modelcode: QE65QN95AATXXN
Softwareversie: T-NKM2DEUC-1805.4 BT - S
Hopelijk weet iemand hier iets meer
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-11-2021 12:41 PM
Goedemiddag,
De monteur is zojuist geweest. Heeft allereerst een andere on connect kabel geprobeerd. Dit bood geen oplossing waarna hij vervolgens het panel vervangen heeft. De hoge piep die er voorheen was, is nu weg. Tuurlijk maakt de tv nog wel wat geluid maar die hoge pieptoon is weg en op afstand hoor je er niks meer van.
op 24-11-2021 09:26 AM
Hallo,
Ik heb ook recent een Neo Qled QN95a met Slim One connect box gekocht. Ook ik hoor (soms, niet altijd) een hoge pieptoon uit de One Connect Box. Om te checken ben ik gaan luisteren bij de box en hoor idd de piep daarvandaan komen.
Wat lees je erover in het Engels? Dit zou ik wel eens willen zien. Ik zou graag willen weten of deze Connectbox misschien niet goed is.
op 24-11-2021 09:29 AM
Hoi michel,
Goed om te weten is dat mijn piep niet uit de one connection box komt maar uit de tv zelf. Dus waar de kabel van de one connection box in de tv gaat. Kenmerkend zijn de lichte beelden die deze piep versterken.
Hier een link naar eerdere meldingen, lees vooral de meest recente reacties uit noorwegen en denemarken.
op 24-11-2021 05:09 PM
Hoi. Bedankt voor je reactie. Ik heb exact dezelfde TV. Ik heb net eens goed geluisterd en het lijkt er inderdaad op dat de piep achter de TV wegkomt, precies wat jij zegt. Ik heb met de winkel waar ik de TV heb gekocht afgesproken dat er een Samsung monteur langs komt e.e.a. bekijken. Als dit geen soelaas biedt ga ik de TV terugsturen en, ik denk, voor een andere TV.
In de link die je meestuurt zie ik veel over dat firmware update wellicht e.e.a. zou oplossen. Ik heb op de site van Samsung echter geen andere firmware versies gevonden en ik de TV geeft aan dat ik de nieuwste firmware geïnstalleerd heb.
op 25-11-2021 05:19 PM
Beste mensen, wat een naar verhaal dit, een piepende TV. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Nu bemoei ik me voor het eerst met deze case, maar zie nog niet staan dat er gekeken is naar geaarde of niet geaarde stopcontacten. Uberhaubt het proberen van een ander stroompunt zou in theorie verschil kunnen maken. De piep stel ik me voor als iets electrisch, vandaar deze suggestie. Graag hoor ik of dit nog iets uitmaakt, of dat daar allang naar gekeken was.
op 26-11-2021 10:53 AM
Ik heb de TV eerst aangesloten op een rechtstreeks stopcontact in het huis en nu geswitched naar een contact in een stekkerdoos. Geen effect, piep is er. Het gaat overigens om niet geaarde stopcontacten in het huis.
de piep lijkt inderdaad toe te nemen met helderheid van het scherm.
op 26-11-2021 11:00 AM
Goedemorgen,
Het maakt geen verschil tussen geaard of niet gaarde stopcontacten. Heb dat idd al geprobeerd. Er is inmiddels een monteur langs geweest die kon het niet verklaren maar gaf aan dat het probleem in het toestel zit. Maandag komen ze terug dus ben benieuwd of ze dat dan kunnen oplossen.. Het baart me dan wel zorgen dat jij ook dezelfde problemen ervaart. Dus als de monteur het niet kan oplossen dan zal ik de tv ook omruilen voor een ander merk want dan vertrouw ik het helemaal niet meer.
Ik zal nog wel even laten weten wat de uitkomst is maandag.
op 26-11-2021 11:16 AM
Laat idd graag weten hoe het is gegaan maandag. Ik zit in het proces om een monteur te plannen, maar denk inderdaad dat de conclusie hetzelfde zal zijn als bij jou.
ik zit nu voor de tv en de piep is echt aanwezig. Tuurlijk als je content op een bepaald volume afspeelt hoor je het niet, maar heb je dan een stille scene in een film komt het erdoorheen.
ik denk eraan om de tv gewoon te retourneren en een andere te nemen.
op 26-11-2021 11:26 AM
Bedankt voor de reactie, al is het jammer dat het geen verschil maakte met geaard/niet-geaard. Hoe vervelend de piep ook is, ergens ben ik blij dat de monteur het erkend heeft, dan valt het in ieder geval te onderzoeken. Ik ben benieuwd naar de afloop, @Wackerz
op 29-11-2021 12:41 PM
Goedemiddag,
De monteur is zojuist geweest. Heeft allereerst een andere on connect kabel geprobeerd. Dit bood geen oplossing waarna hij vervolgens het panel vervangen heeft. De hoge piep die er voorheen was, is nu weg. Tuurlijk maakt de tv nog wel wat geluid maar die hoge pieptoon is weg en op afstand hoor je er niks meer van.