op 14-09-2021 12:18 PM
Hallo, ik overweeg de aanschaf van een Samsung The Frame televisie met een beelddiagonaal van 43 ". Wat mij tot nu toe tegenhoudt is de verversingssnelheid van de 43" (en 50") die (slechts) 50 Herz is. Dit kan betekenen dat het beeld tijdens snelle acties niet zo vloeiend is als bij 100 Herz. Bij voetbal bijvoorbeeld kan dit resulteren dat de kleuren van de shirts van de spelers de speler 'achtervolgen', of de bal een schaduw heeft.
Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn huidige Philips televisie van 43" heeft 100 Herz. Geen probleem.
Dank en groet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
14-09-2021 01:00 PM - bewerkt 14-09-2021 01:02 PM
Hoi @Olgers ,
Eigenlijk gebruikt Samsung een andere term voor Hertz, namelijk Picture Quality Index (PQI).
Picture Quality Index (PQI) is een getal dat aangeeft hoe goed de beeldkwaliteit is door aantal bepalende factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit.
Ik heb zelf en 43" Samsung tv met 60 Hz en ondervind daar geen problemen mee.
Het hangt ook een beetje van je provider af die het signaal aanlevert.
Je moet dit denk ik zelf ervaren. Een online bestelde tv mag je altijd binnen de wettelijk termijn van 14 dagen retourneren..
op 14-09-2021 12:26 PM
Goedemiddag @Olgers ,
Pas vanaf 55" wordt de refresh rate zelfs 120 Hz:
https://seekingtech.com/the-frame-2020-vs-the-frame-2021-which-is-the-better-gaming-tv/
https://www.coolblue.nl/advies/hertz-tv.html
op 14-09-2021 12:41 PM
Dag Dick, dat is mij bekend. Het gaat mij om de 43".
Hoe 'storend' is het dat de 43" maar 50 Herz heeft?
14-09-2021 01:00 PM - bewerkt 14-09-2021 01:02 PM
Hoi @Olgers ,
Eigenlijk gebruikt Samsung een andere term voor Hertz, namelijk Picture Quality Index (PQI).
Picture Quality Index (PQI) is een getal dat aangeeft hoe goed de beeldkwaliteit is door aantal bepalende factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit.
Ik heb zelf en 43" Samsung tv met 60 Hz en ondervind daar geen problemen mee.
Het hangt ook een beetje van je provider af die het signaal aanlevert.
Je moet dit denk ik zelf ervaren. Een online bestelde tv mag je altijd binnen de wettelijk termijn van 14 dagen retourneren..
18-09-2021 11:37 AM - bewerkt 18-09-2021 11:45 AM
Dank voor je reactie Dick, duidelijk verhaal.
Nog een vraag waar je misschien een antwoord op hebt: ik kijk televisie via satelliet, Canal Digitaal, ook Engelse commerciële zenders, daarom komen er twee coax kabels van de schotel naar beneden. De Connect Box van Samsung heeft slechts één aansluiting voor satelliet. Heb jij idee hoe dat is op te lossen voor mijn twee kabels? Dank en groet.
op 18-09-2021 11:45 AM
Hoi @Olgers ,
Geen dank! Lastige vraag. Je zou er misschien een splitter tussen kunnen zetten.
Fijn weekend!