Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Versterker schakelt uit

(Onderwerp aangemaakt op: 02-02-2020 11:03 AM)
745 Weergaven
Arthur59
First Poster
Opties

Sinds een week ben ik de gelukkiger eigenaar van een Samsung QE55Q64R - QLED.

Nu heeft men 10 jaar oude AV-Receiver HW-C500 denk een communicatie stoornis mee.

De HDMI uitgang van de receiver gaat naar de HDMI 1 ingang van de QLED.

Zodra de TV uitgaat schakelt de versterker ook uit, nieuwe HDMI kabel gekocht, zowel op de TV als de Receiver Anynet + uitgeschakelt met als gevolg dat de Receiver 30 secondem langer aanblijft en dan toch uitgaat.

Enigste oplossing is HDMI kabel uit de TV halen.

Ik heb KPN, dus radio en TV zitten in een tuner.

Wij willen graag de radio als we niet thuis voor onze honden aanlaten.

Heeft er iemand nog een idee?

Groetjes

Arthur

0 Likes
5 Antwoorden
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

De receiver heeft een usb aansluiting voor updates aan de achterkant. Is de receiver voorzien van de laatste update?

Mogelijk speelt de ouderdom van het apparaat ook mee. Indien de tv een digitale optische of coaxiale uitgang heeft kan de tv ook op die manier met de receiver verbonden worden. De KPN tv ontvanger heeft ook een digitale optische uitgang waarmee het 5.1 signaal naar de receiver verstuurd kan worden. Door het ontbreken van de ARC op deze manier zal de volume van de tv en de receiver wel elk apart ingesteld moeten worden.

0 Likes
Arthur59
First Poster
Opties

Hallo Gouwepeer,

Reuze bedankt voor je reactie, be misschien niet duidelijk genoeg geweest

De tuner van KPN gaat naar een HDMI ingang van de receiver , in mijngeval SAT ingang.

De HDMI uitgang van de receiver gaat naar de TV.

Tot zover geen probleem, als ik kies voor NED1 keurig beeld via de TV en geluid via de 5.1.

Kies ik voor radio, bijv Veronica, keurig geluid en u luister naar radio Veronica op het beeld.

Alleen als ik bij het laatste de TV uitzet dan valt na 30 seconden ook het geluid van receiver uit, kan het geluid alleen weer aankrijgen door of het zaanzeten van de TV, of door de HDMI kanel uit de TV te halen.

Groetjes

Arthur

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Ik vrees dat zolang de tv en receiver via hdmi met elkaar verbonden blijven dit probleem zal blijven bestaan. In dat geval zal je dus de KPN tuner en de tv rechtstreeks met elkaar moeten verbinden via hdmi en via de digitale (optisch of coaxiale) uitgang van zowel de tv als de KPN tuner met de receiver verbinden. Dan zal dus alleen het audio signaal naar de receiver worden gestuurd en zal de tv de receiver niet meer uitschakelen.

0 Likes
Arthur59
First Poster
Opties

Is HDMI passtrough dan. Wat ik bedoel als de KPN via HDMI naar de TV gaat en het geluid via optisch naar de receiver.

En ik wil dan naar de radio luisteren en zet de TV uit, blijft dan het geluid naar de receiver gaan?

Groetjes

Arthur

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties
Het geluid blijft dan inderdaad vanuit de KPN tuner via de optische digitale kabel naar de receiver gaan terwijl de tv uit staat.
0 Likes