Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE60JU6870UXXN half donker beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 27-11-2018 02:54 PM)
3407 Weergaven
HPE
Student
Opties

Hallo, mijn tv is 3 jaar oud en beeld is nu half donker. Ik zie dat deze klacht erg vaak voorkomt, de ge-uploade foto's laten exact het zelfde probleem zien (software is up to date, probleem is op elke bron zichbaar).

Ik ben me ervan bewust dat de standaard garantie van 2 jaar vervallen is. Maar dit is een toestel waar ik 3 jaar geleden meer dan 2000,- euro voor heb uit gegeven.

Is er een coulance regeling voor dit soort gevallen? Een TV van deze prijs klasse moet toch echt langer meegaan dan 3 jaar.

Gr Hans

0 Likes
11 Antwoorden
HPE
Student
Opties

TV2.png

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @HPE,

Dit is idd wel erg vroeg. Eerst wat dingen afvinken:

Je zegt dat de software up-to-date is, maar welke is het?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Hoe staan je beeldinstellingen? Hierbij de mijne als voorbeeld..

IMG_3351.jpgKleur staat bij mij op 45 ipv 55. Vind ik te rood..Kleur staat bij mij op 45 ipv 55. Vind ik te rood..IMG_3353.jpgKleurtint mag ook op standaard. Is persoonlijk.Kleurtint mag ook op standaard. Is persoonlijk.

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
HPE
Student
Opties

Ik zal software versie opzoeken. Ik verwacht niet dat de oplossing in de instellingen zit, deze donkere helft verdwijnt en komt weer op zonder aan de instellingen te zitten. Ik zie veel foto's met exact dit probleem, elke keer staat erbij dat er een monteur naar moet kijken....

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @HPE, Hans,

De laatste versie op de supportsite is 1530.1. Zal vermoedelijk geen software issue zijn.

Misschien de tv een keer resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Als er staat dat er een monteur naar moet kijken, dan vrees ik toch een dat een reparatie noodzakelijk zal zijn.

Lees eerst even dit:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-repara...

De winkelier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normaal levensduur. 3 jaar is niet de normale levensduur van een TV.

Ik zou even contact opnemen met je rechtsbijstand/juridisch loket. De winkelier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.

Groet, Dick
0 Likes
HPE
Student
Opties

Winkelier wilt niet mee werken.

SAMSUNG wil niet mee werken....

Google laat zien dat dit probleem komt veel voor bij samsung toestellen, Samsung heeft een service dienst.... maar helaas geen coulance.......

ik moet het oplossen met de winkel.......... Erg jammer dit!

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @HPE, Hans,

Erg vervelend om dit te lezen!! Jammer dit!

Ik ben helaas niet bij machte om iets voor je te betekenen.

Ik ben alleen maar een Community member.

Hopelijk lezen onze Moderaters mee.

Ik zal er iig een paar voor je taggen om het wat te versnellen.

@BruceH, @Nick, @Tim, @JoeriS

Groet, Dick
0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Beste @HPE,

Spijtig genoeg is dit duidelijk een defect in het Panel, Bovenste strook stripled verlichting is uitgevallen en licht niet op, daarom heb je een donkere gedeelte bovenaan het scherm, kan enkel opgelost worden door de ledstrips en of het hele Panel te vervangen, daarom moet een Monteur langskomen om een prijsdiagnose op te stellen en kan er eveneens nagekeken worden of er een Coulance regeling beschikbaar is, Website externe Firma is Www.Servilux.Be en of Servilux.Nl, als je de Foto van het defect doorstuurd samen met de Foto van het Factuur,  kan er een Prijsberekening opgestuurd worden naar jou toe via Mail, kostprijs is dan 36 Euro voor het prijs Bestek, zonder dat de Monteur aan huis komt,dus ook indien je akkoord bent voor herstelling aan huis word de 36 Euro in vermindering gebracht op de totale herstelling prijs. Na het eind van de herstelling. Hoop je hier wat verder mee kunnen helpen. Als ik het juist heb Coulance word berekend tot Max 5 jaar van het toestel. Maar dat word allemaal berekend in die 36 Euro.

Mvg

Ahmed 

JWolf
Pathfinder
Opties

Goeiedag,

Uit ervaring weet ik dat Samsung altijd coulanse geeft op reparaties op basis van economische levensduur.

Als je extra coulanse wil kan je altijd naar de winkel.

Mvg, JWolf

0 Likes