Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55MU9002 - Zwart beeld met PS4 PRO als HDR/HDMI UHD aan staat.

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2017 07:02 PM)
9111 Weergaven
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Hello allen,

ik heb een maand geleden deze mooie televisie aangeschaft, maar ik kom helaas de volgende lastige probleem tegen.

Ik heb mijn PS4 PRO aan de HDMI 1 port gekoppeld, en hij werkt prima, tot dat ik de HDMI UHD probeer aan te schakelen. Vind ik wel jammer, omdat ik wel hoopte van de HDR kwaliteit te kunnen genieten!

Als ik de PS4 dan opstaart, dan krijg ik alleen een zwart beeld met wat geluid.

Ik heb verschillende instellingen al geprobeerd op zowel de PS4 PRO en de TV (incl de HDCP van de PS4 handmatig op 1.4 te zetten), en ook een andere kabel. Helaas heb ik geen andere bron van HDR content om te testen.

Firmware van de PS4 is de laatste (4.73 uit mijn hoofd), en de firmware van de televisie is 1132 (via USB geupdated).

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Oké duidelijk. Wat heb je verder voor HDMI kabel, deze moet namelijk ook HDMI 2.0a supporten. De meegeleverde kabel bij de PS4 kan dit bijvoorbeeld niet goed aan. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Goedenavond Niek,

gisteren een premium uhd certificied kabel besteld (HDMI 2.0b met 18 gb/s bandwidth) en.. ja, het werkt nu wel!

eindelijk van HDR kunnen genieten, en ja het verschil in kleuren merk je gelijk :smiling-face:

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het echt aan het kabel zou liggen, maar toch. Bedankt voor jouw hulp!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
patrickt
Explorer
Opties

Hoi,

Ik heb een ue55mu8000 en heb het probleem met de ps4 pro dat ik soms een zwart scherm van 3 seconden krijg en daarna weer beeld.

Om dit te verhelpen moet ik handmatig de resolutie van de ps4 pro naar YUV420 zetten. Niet ideaal want minder kleuren....maar beter dan een zwart scherm. Wellicht helpt deze optie jou ook.

0 Likes
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Hello Patrick,

Bedankt voor jouw reactie, maar als ik het goed begrijp dan is jouw probleem helaas ander dan mijne. Of heb je dit probleem alleen als je HDMI UHD aanzet?

0 Likes
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Met firmware update 1138 en daarna 1141 werkt HDR helaas nog steeds niet. Als ik HDMI UHD Color aanzet voor HDMI port 1, dan zie ik alleen een zwarte beeld.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi George, zou je het volgende kunnen proberen: PS4 Pro instellen op resolutie 2160p - YUV420 i.p.v. 2160p - RGB, dit menu kun je vinden onder het kopje instellingen video-uitvoer. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
patrickt
Explorer
Opties

Sorry voor mijn late reactie. Ik was op vakantie.

Probleem lijkt wel anders maar komt op hetzelfde neer gok ik.

Ik heb het inderdaad alleen als UHD kleuren aanstaan.

Het heeft te maken met de hoeveel informatie die door een HDMI kan.

Als je 60p 4k RGB kleuren wilt heb je iets meer ruimte in de kabel nodig dan de 18 gbs die HDMI nu toelaat helaas.

Sommige tv's zoals mijne hebben zo en dan een zwart schermpje van 2 seconden, anderen, zoals jouwe denk ik, accepteren het gewoon helemaal niet en geven dus een zwart beeld.

Als je ps4 pro instelt op YUV420 gebruik je niet 18gbs maar iets van 12 gbs en heb je geen problemen. ...iets minder kleuren...maar geen problemen.

Ik hoop dat je iets wijzer bent zo.

Groetjes

0 Likes
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Hello Nick,

hartelijk bedankt voor je reactie.

De ps4 is al op YUV420 niet default, ik kan het trouwens niet naar 2160-RGB schakelen (option not supported).

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Oké duidelijk. Wat heb je verder voor HDMI kabel, deze moet namelijk ook HDMI 2.0a supporten. De meegeleverde kabel bij de PS4 kan dit bijvoorbeeld niet goed aan. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
GeorgeL28
Journeyman
Opties

Hello Niek,

ik gebruik inderdaad de ps4 pro kabel. Ik ga een nieuwe 2.0b kabel kopen just in case en ik laat het wel weten.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Top! Je weet me te vinden :winking-face: 

---------
Signature-Note10
0 Likes