op 30-01-2018 09:27 PM
Sinds kort een Samsung UE55MU8000 TV aangeschaft en ook van Ziggo een CAM module ontvangen. TV aangesloten op de kabel en internet. Alles doet het, prima TV. Echter, iedere keer als ik de gids oproep krijg ik een melding [niet beschikbaar]. Weet iemand hoe dat komt en wat ik hier aan kan doen? Het lijkt erop dat dit nog een bug in de Samsung software is.
Bernard
op 31-01-2018 07:11 AM
Hoi Bernardus, is de software van de CI+ Module up to date? Je zou ook de procedure op deze link een x kunnen proberen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen/
Volgens Ziggo is deze tv nog niet Ziggo gecertificeerd. Dit lijkt me niet de oorzaak, want anders zou ie volgens mij helemaal niet doen..
op 31-01-2018 07:32 PM
Ja, software is up-to-date, CAM module is nieuw, TV is nieuw. TV werkt verder ook prima. Ook de gids is gewoon beschikbaar en bruikbaar. Het enige is dat storende berichtje NIET BESCHIKBAAR dat na een paar seconde automatisch verdwijnt. Het is niet duidelijk wat er niet beschikbaar is om dat alles gewoon werkt. Maar het is gewoon storend, dat mag niet bij zo'n mooie TV. Het is kennelijk niet alleen bij mij, meer mensen hebben hier last van zoals ik heb begrepen via een ander forum (op www.tweakers.nl ).
op 31-01-2018 11:54 PM
01-02-2018 02:00 PM - bewerkt 01-02-2018 02:01 PM
Ik heb het zelfde probleen sinds vorige jaar als ik op de afstandsbediening op de kanaal of gids knop druk op mijn KS8000 krijg ik [niet beschikbaar]. Eerst was alles oke totdat er een opdate kwam. Volgens samsung ligt het niet aan de update maar aan ziggo zijn signaal, signaal is te sterk of te zwak. Ziggo gebeld en volgens hun ligt het aan samsung. Samsung remote assest tot 2 keer toe en mijn tv wel 4 keer gereset. Ik moest een andere ci+ moule proberen en moest ook nog een andere merk zijn. Wel ik had geen andere dus een gekocht. Ik had quantis dus heb ik smits gekocht. Probleem niet weg. Wat ik heb gedaan is zelf uizoeken wat het kan zijn, ik heb in de menu van de ci+ module de interactive uit gezet en probleen is weg.......ik wil niet zegen opgelost maar omzeild. Nu hopen dat samsung dit wel een keer oplost.
op 01-02-2018 04:04 PM
Beste mensen! Nu heb ik helaas nog geen oplossing, maar ik zou als vervolg op het comment van @DickKoster toch graag iets checken voor de zekerheid.
Als jullie hierheen gaan: Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung, staat daar dan Software Versie 1155.1? Zo niet, is er toch nog een update beschikbaar die eventueel ook handmatig te installeren is door het bestand hier vandaan te downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55MU8000LXXN/ Dit bestand kan je dan openen en uitpakken naar een lege, FAT32 geformatteerde USB stick om de TV zo te kunnen updaten. Mocht dit relevant zijn hoor ik graag of het verschil gemaakt heeft.
op 01-02-2018 04:09 PM
op 01-02-2018 04:20 PM
op 02-02-2018 08:34 AM
Mijn KS8000 is ook uptodate, TV heeft de laatste versie en dat is 1208.2.
Nadat de melding [Niet Beschikbaar] voor het eerst verscheen kwam er nog 2 of 3 keer update voor de TV, maar na elke update bleef het probleem/melding [Niet Beschikbaar]. De updates hebben niet geholpen.
op 02-02-2018 08:39 AM
Wat zegt Ziggo hierover?