op 14-12-2016 04:48 PM
Goedendag,
Ik heb een UE55KS7000 en JBL SB400 soundbar. De soundbar is d.m.v. de optische kabel aangesloten op de TV.
Werkt allemaal prima, ook i.c.m. met de Samsung afstandsbediening kan ik volume op de soundbar aanpassen.
Alleen, als de TV uitschakelt, blijft de soundbar aanstaan. Als ik deze vervolgens aan laat staan gaat deze na enige tijd automatisch ook uit. Als ik dan de TV weer inschakel, gaat de soundbar ook automatisch aan. Waarom gaat de soundbar alleen niet direct uit als ik de TV uitzet met de afstandsbediening waar de soundbar ook op is geprogrammeerd? Als ik de soundbar handmatig uitzet nadat de TV is uitgezet en ik zet de TV weer aan, dan gaat de soundbar NIET automatisch aan. Alleen als ik de soundbar automatisch uit laat gaan, gaat deze ook weer automatisch aan zodra de TV inschakelt.
Is dit aan te passen en/of wellicht een software bug die verholpen kan worden? Ik heb de meest recente software geinstalleerd staan.
Als tweede vraag: Timeshift (pauzeren en opnemen van live tv) werkt. Maar Timeshift gaat pas standaard meedraaien als je het een keer gebruikt hebt (tv pauzeren). Dit is voornamelijk vervelend als je iets even wilt terugspoelen, want dat gaat dan niet als live TV niet bijvoorbeeld eerder is gepauzeerd. Nadat de TV uit en aan gezet is, moet dit opnieuw gedaan worden om te kunnen terugspoelen. Als Timeshift actief is, gaat het pauzeren van het beeld ook veel sneller. Als Timeshift nog niet actief is, duurt dit even. Ik heb nergens een optie kunnen vinden om Timeshift standaard aan te zetten, kan dit wel?
Alvast bedankt.
Groet,wosp
op 20-12-2016 10:03 AM
Hey Wosp,
Mooie combinatie heb je thuis staan, al zeg ik het zelf! Wat betreft je soundbar, dit komt omdat de soundbar ook gebruikt kan worden door andere apparaten dan je TV. Hij schakelt inderdaad zichzelf uit als je een bepaalde tijd de soundbar niet gebruikt. Oh, en je Timeshift: er zijn bepaalde plugins te downloaden om ervoor te zorgen dat je permanent kan opnemen. Heb je daar al naar gekeken?
--------------------------------------------------
Samsung means tristar. Let is shine on your Christmas tree!🎄
op 20-12-2016 10:46 AM
op 20-12-2016 11:04 AM
24-12-2016 10:16 PM - bewerkt 24-12-2016 10:17 PM
Het aan/uit commando wordt via HDMI (CEC / Anynet) doorgegeven. Volumeverandering en andere commando's worden via IR gecommuniceerd.
Ondersteund de soundbar CEC (zie Wikipedia voor alternatieve handelsnamen) en is dit ook ingesteld op zowel tv als soundbar?
op 20-09-2017 02:07 AM