op 25-10-2020 04:02 PM - laatst bewerkt op 27-10-2020 09:48 AM door BruceH
Hallo,
wij ondervinden geregeld hetzelfde probleem bij aantal apps binnen de Smart Hub. Namelijk het telkens opnieuw moeten inloggen. De tv en de smart hup zijn up-to-date en onlangs nog maar fabrieksinstellingen teruggezet zoals aangeraden wordt in andere topics. Het probleem is nog niet verholpen. Heeft iemand de gouden tip?
betreft MLB app en in YouTube een zwart scherm!
Opgelost! Ga naar oplossing.
25-10-2020 06:50 PM - bewerkt 25-10-2020 06:50 PM
Hoi @Jurres ,
Dit is een zogeheten 'grijze import' tv. Deze tv's kunnen problemen geven, waaronder de apps --> Grijze import
Het introductiejaar van de tv is 2015. Het verbaast me dat BCC dit ook heeft gedaan.
Ik was vergeten om te vragen naar de huidige softwareversie. De laatste versie is de 1550.0
Graag even checken bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Dat de MLP app niet meer werkt, kan kloppen.
Deze app wordt niet meer ondersteund op dit model. Dit wordt besloten door de makers van deze app.
Niet door Samsung. https://www.mlb.com/live-stream-games/help-center/samsung-requirements
Dus alleen op toestelen vanaf introductiejaar 2016
Je zou kunnen proberen om YouTube werkend te krijgen door deze opnieuw te installeren.
Ga op de Smart Hub naar APPS. Klik erop en zoek/scroll tot dat je Gedownloade app vindt.
Vind daar YouTube. Klik erop en houdt vast totdat Opnw install. verschijnt en die selecteren..
op 25-10-2020 04:08 PM
Goedemiddag @Jurres ,
Volgens mijn gegevens is dit geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De volledige Model Code op de sticker achterop de tv zal waarschijnlijk UE40JU6480UXZG zijn.
Zou je dit willen checken? Thanks!
op 25-10-2020 06:07 PM
Het gaat inderdaad om het XZG model. Wel vreemd dat het een buitenland cq gemodificeerd model betreft aangezien wij deze kochten bij BCC.
Hoor graag wat uw idee is!
25-10-2020 06:50 PM - bewerkt 25-10-2020 06:50 PM
Hoi @Jurres ,
Dit is een zogeheten 'grijze import' tv. Deze tv's kunnen problemen geven, waaronder de apps --> Grijze import
Het introductiejaar van de tv is 2015. Het verbaast me dat BCC dit ook heeft gedaan.
Ik was vergeten om te vragen naar de huidige softwareversie. De laatste versie is de 1550.0
Graag even checken bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Dat de MLP app niet meer werkt, kan kloppen.
Deze app wordt niet meer ondersteund op dit model. Dit wordt besloten door de makers van deze app.
Niet door Samsung. https://www.mlb.com/live-stream-games/help-center/samsung-requirements
Dus alleen op toestelen vanaf introductiejaar 2016
Je zou kunnen proberen om YouTube werkend te krijgen door deze opnieuw te installeren.
Ga op de Smart Hub naar APPS. Klik erop en zoek/scroll tot dat je Gedownloade app vindt.
Vind daar YouTube. Klik erop en houdt vast totdat Opnw install. verschijnt en die selecteren..
op 10-11-2020 02:37 PM
Beste Dick,
Ik heb de TV volledig gereset. Na opnieuw instellen werkt het tijdelijk weer. MLB heb ik afgeschreven omdat die APP inderdaad niet meer ondersteund wordt op dit model. Maar op het zelfde moment loop ik tegen een ander probleem aan dat ik nog niet gemeld heb. Namelijk het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix.
Bij de Smart Hub verbindigstest krijg ik de melding Kan test van de Samsung apps niet voltooien: code ERR-0007 -> Samsung Apps paneel(Er is een probleem opgetreden tijdens het bijwerken van de app. Zet tv uit en aan en probeer opnieuw. Dit probleem blijft dus te pas en te onpas terugkomen. Wat kan ik hier nog aan doen?
op 10-11-2020 03:13 PM
Goedemiddag @Jurress ,
Dit zou nog steeds veroorzaakt kunnen worden vanwege het Duitse model. De Smart Hub werkt dan niet naar behoren.
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag over de huidige softwareversie. Deze moet de 1550.0 zijn.
Graag checken bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Als je het nog niet gedaan hebt, de Smart Hub resetten.
Bij (MENU/123)→MENU→Smart Hub→Smart Hub opnieuw instellen.
In het ergste geval zou je de landcode van de tv remote op Nederland kunnen laten zetten --> Hulp op Afstand
Dit lukt niet bij alle modellen. Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..
op 10-11-2020 06:33 PM
Software is 1550.
de resets heb ik al vaker uitgevoerd, ik zal kijken of de landcode aanpassen iets uithaalt. Maar volgens mij heb ik een Android nodig dat wordt nog wel een uitdaging.
dank in elk geval!
op 10-11-2020 06:38 PM
Hoi @Jurress ,
Om Hulp op Afstand aan te vragen, heb je geen Android telefoon nodig.
Je moet op de site wel de goeie rubriek kiezen. Smart TV's dus..
op 11-11-2020 01:01 PM