op 10-12-2018 06:20 PM
Hallo allemaal,
Ik heb een Samsung UE32H6200.
Sinds een tijdje heb ik al problemen dat hij traag reageert op commando's in de menu's, en in de Smart Hub.
Daarnaast is sinds kort nu het probleem dat hij geen verbinding meer kan maken met draadloze netwerken.
Ik heb al veel dingen zelf geprobeerd, waaronder:
- TV resetten
- Software update automatisch
- Software update handmatig via USB, waardoor nu versie 2890 erop staat. Deze heb ik van de Samsung website. Toch vreemd dat ie deze niet automatisch had gevonden, deze was alleen handmatig op de website te vinden!
Ik heb sterk het gevoel dat het probleem is begonnen bij een eerder software update.
Is het mogelijk om een oudere versie van de software terug erop te zetten? Bij voorkeur van begin 2018 / eind 2017? Waar kan ik deze vinden?
Heel soms heb ik trouwens dat ie heel even het netwerk wel vindt, maar niet lang genoeg om zelfs de smarthub opnieuw in te stellen. Ligt mijn inziens echt meer aan de software dan aan een wifi-module bijvoorbeeld. Lijkt alsof de tv op de achtergrond gewoon heel druk bezig is een daardoor super traag reageert...
Ik hoor het heel graag, ik kan nu niks meer met de tv!
Groetjes, Yannick
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-12-2018 07:03 PM
Hoi @yvdmaale, Yannick,
Klopt het dat de volledige Model Code UE32H6200AWXXN is? Even de sticker checken achterop de tv.
De softwareversie oké. De tv gaat nog wel een de mist in bij het ophalen van updates. Tv is uit 2014
Een eerdere firmwareversie is te downgraden, maar niet wenselijk.
Je voorkeur was begin 2018. Die heb je dus gevonden. Deze versie is nl. uit 23-04-2018.
Eind 2017 is niet meer te vinden. Zodra er een nieuwe verschijnt, verdwijnt de oude.
Een vorige is dus niet meer terug te vinden en dit is volgens mij ook geen software issue.
Wat is je internetsnelheid (even meten op een laptop bij http://www.speedtest.net/nl).
Wie is je provider? Hoe kijk je tv? CI+ module, decoder, etc.
Is het misschien mogelijk om de tv bedraad aan te sluiten?
Misschien is het dan mogelijk om de SmartHub te resetten.
Kun je misschien je router alvast resetten en de tv een poosje spanningsloos laten staan?
Thanks!
op 10-12-2018 08:06 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor je snelle reactie.
Model code klopt: UE32H6200AWXXN
Ik bedoel de softwareversie vóór 23-04-2018, vanaf toen verdenk ik de problemen namelijk.
Je zegt dat downgraden mogelijk is, kun je er een geven van daarvoor?
Internetsnelheid is 10,9 mb/s
KPN
Ik gebruik alleen de smarthub geen tv-signaal
Ik ben net ook verhuist en in beide huizen zelfde probleem.
In mijn vorige huis ook bedraad geprobeerd, maar ook dat verhielp de traagheid niet. En ook dan wilde hij vaak niet verbinden.
SmartHub heb ik ook al eens gereset toen ik ineens een keer internet had, en daarna weer dezelfde problemen.
Router resetten en tv poosje stroomloos heb ik ook al diverse keren geprobeerd.
Ik zou graag een oudere software versie eens proberen...
Groetjes, Yannick
10-12-2018 08:26 PM - bewerkt 10-12-2018 08:34 PM
Hi @yvdmaale,
De firmware van voor deze uit 23-04-2018 is niet meer te vinden.
Zoals ik al zei, wordt deze verwijderd als er een nieuwe verschijnt.
Een oudere softwareversie proberen gaat dus niet lukken.
Het zou heel goed aan je internetsnelheid kunnen liggen, want 10,9 Mbit/s is ver beneden peil!
Voor een Smart TV heb je minimaal 20 Mbit/s nodig dus met wat je nu hebt, schiet je ernstig tekort!
Ik zou zeker overwegen om bij je provider je abo te laten upgraden.
Je heb iig alles geprobeerd behalve dit..
op 10-12-2018 08:44 PM
Ok Dick,
Super bedankt voor je hulp.
Wie weet moet ik dat toch maar eens gaan proberen dan.
Wel erg vreemd en jammer dat men niet gewoon een oude software terug kan zetten.
Samsung moet dit toch nog wel ergens hebben staan... ?
Thanks in ieder geval!
op 30-12-2019 05:52 PM
Mij toch maar even aangemeld om mijn ervaring te delen.
Ik had precies hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven. Tot mijn positieve verbazing is het opgelost nu. De TV reageert weer helemaal top. Ondernomen acties:
- TV gereset via service menu. (via afstandsbediening bij uitstaande TV: INFO > MENU > MUTE > POWER) Dan 'factory reset'.
- Smart HUB nogmaals gereset via menu.
- TV opengehaald en de WIFI module losgekoppeld. Je kunt het stekkertje er zo vanaf halen.
- Nieuwe firmware via de samsung website en instructies geinstalleerd. (versie 2900)
Vanaf dat moment werkte hij weer als vanouds!
\Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen.
Gr Richard.
op 31-12-2019 09:45 AM