op 06-04-2020 08:03 PM
Hallo allemaal,
Ik heb hier een tv op leeftijd staan (UE32C6000), die het tot een week of twee geleden prima deed. Maar ineens gaat het beeld geregeld op zwart en krijg ik de melding "signaalkabel controleren" te zien. Tv uitschakelen en dan weer inschakelen helpt soms, maar andere keren komt het beeld niet terug of voor maar een seconde of twintig..
Zoektocht op internet resulteerde in het spanningsloos maken van de tv, in een bepaalde volgorde de digibox en apple-tv weer aansluiten, maar niks lijkt echt te werken. Ook geprobeerd met andere hdmi kabel, maar ook dat had geen enkel resultaat. Soms draait de tv de hele avond zonder problemen, de andere keer moet ik dat ding elke paar minuten weer uit en aan zetten.
Digibox en apple- tv zijn inmiddels aangesloten op hdmi-poorten 3 en 4, omdat de andere helemaal niet herkend lijken te worden.
Wie weet een oplossing? In deze tijd van thuisisolatie is een werkende tv toch wel heel fijn - om maar niet te spreken van een family life saver
Thanks alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-04-2020 09:11 PM
Goedenavond @Rosalina824 , Rosalina,
De volledige Model Code van deze tv is UE32C6000RWXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De C geeft aan dat het introductiejaar van deze tv 2010 is. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Ik vrees, zo te lezen, dat deze tv aan het overlijden is. Dit is te wijten aan een defect aan de voeding of het moederbord.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. Deze zal niet goedkoop zijn.
Gezien de leeftijd van de tv zou ik hier niet meer in gaan investeren.
De kans is groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..
op 06-04-2020 09:11 PM
Goedenavond @Rosalina824 , Rosalina,
De volledige Model Code van deze tv is UE32C6000RWXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De C geeft aan dat het introductiejaar van deze tv 2010 is. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Ik vrees, zo te lezen, dat deze tv aan het overlijden is. Dit is te wijten aan een defect aan de voeding of het moederbord.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. Deze zal niet goedkoop zijn.
Gezien de leeftijd van de tv zou ik hier niet meer in gaan investeren.
De kans is groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..
08-04-2020 08:47 AM - bewerkt 08-04-2020 08:48 AM
Als de TV via een verlengsnoer is aangesloten, kun je nog proberen hem direct op het stopcontact aan te sluiten. Als dat niet helpt, is een reparatie inderdaad noodzakelijk zoals dkoster aangeeft. Mocht je liever kijken naar een nieuwe TV tegen een gereduceerde prijs, stuur mij dan even een privébericht!
op 08-04-2020 09:57 PM
beste Dick,
Dank, ik vreesde al zoiets... Ik weet dat het inderdaad niet een heel nieuw toestel is, maar goed... probeer altijd zo lang mogelijk met apparaten te doen. Misschien is dit inderdaad wel de max van z'n bestaan. Reparaties zijn vaak duurder dan een nieuwe aanschaf, maar heb je een idee in welke orde van grootte we praten als voeding of moederbord gerepareerd moeten worden?
Thanks!
Groet, Rosa
op 08-04-2020 09:59 PM
Hallo Bruce,
Dat is inderdaad het geval, zo'n stekkerblok waar alles inclusief tv op is aangesloten. Ik ga even een poging wagen of dat wat uithaalt. En anders stuur ik je een bericht.
Dankjewel!
08-04-2020 10:32 PM - bewerkt 08-04-2020 10:33 PM
Hoi @Rosalina824 , Rosa,
Een reparatie is sowieso duurder dan de restwaarde van de tv. Zie:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue32c6000rwxxn.htm?popular=yes
Klik op Clickview->Toon onderdelenlijst->M0014. Dit moederbord is excl. arbeidsloon.
Duss...(mag je zelf invullen)..
Fijne avond nog!
op 09-04-2020 11:11 AM
op 09-04-2020 07:50 PM
ik stuur je een berichtje, want stekker direct in de wcd heeft helaas geen effect
op 09-04-2020 07:53 PM