Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

⌂tv samsung UE 55HU 7001s geen beeld wel geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2019 11:04 PM)
2471 Weergaven
Willy14
First Poster
Opties

Tv UE 55HU 7001s  geen beeld wel geluid.bij controle was zekering  op het T-con board defect bij herstelling van deze,ging die zekering op de t-con  terug defect,en was mijn geluid ook weg! Ik zal een nieuw t-con  zetten,maar mijn vraag is,waar op  het Mainbord moet ik de fout van het geluid,dat is weggevallen gaan zoeken?Kunnen jullie  me ongv situeren welke componenten ik moet controleren?Dank bij voorbaat .

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Willy14! Dat is een hele technische vraag, dit gaat me net even boven de pet ben ik bang. Dit is toch iets wat we aan monteurs overlaten, het enige dat ik hierin kan vinden is dat inderdaad het T-CON Board vervangen dient te worden, maar waar welke functies precies zitten moet ik je toch schuldig blijven. @Ahmed_Servilux, weet jij hier heel toevallig meer over?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Willy14! Dat is een hele technische vraag, dit gaat me net even boven de pet ben ik bang. Dit is toch iets wat we aan monteurs overlaten, het enige dat ik hierin kan vinden is dat inderdaad het T-CON Board vervangen dient te worden, maar waar welke functies precies zitten moet ik je toch schuldig blijven. @Ahmed_Servilux, weet jij hier heel toevallig meer over?

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo beste JoeriS en Willy, 

Thanks voor de Koppeling, Waarschijnlijk heb je nu doordat de Fuse zekering is kortgesloten en defect is geraakt in de T-Con op het eerste zicht zou je geen beeld meer hebben maar wel Backlight als ik het juist heb, Soms lukt het wel als je de T-Con vervangt het opgelost geraakt, maar heb ook al gehad dat de Oorzaak in het scherm ligt, waardoor de T-Con module dan tegelijkertijd ook defect raakt door het scherm, kwestie geluid denk ik dan weer de oorzaak is dat je op een andere Source Bron zit en het geluid niet meer hoort, zonder beeld is dan weer moeilijk te zien op welke Source Bron je zit. Moet je wel zeggen, Als T-Con defect geraakt door het scherm werken nog alle SMD Componenten enkel de zekering springt,als je de defecte Fuse eruit haalt en een nieuwe vervangt is de T-Con terug in orde, Enkel ligt het probleem op de onderste printjes in het scherm. Die met 2 Flatkabels verbonden is met de T-Con, Controleer de 2 korte Flatkabels ook eens.

Dit is mijn ervaring en wat ik ervan denk ☺,

Mvg

Ahmed Servilux 

JoeriS
Mastermind
Opties

@Ahmed_Servilux, ik wist dat ik op je kon rekenen :winking-face: wauw! Ik hoop dat Willy zo verder komt.

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Dat is met alle plezier gedaan JouriS 👍

Grtjs

Ahmed 

0 Likes
Willy14
First Poster
Opties
DANK u Ahmed,maar het probleem is nu juist door het overbruggen van die zekering F1 op de t-con dat het geluid en de backligt is uitgevallen.als ik de verbinding van het mainbord met de voedingbord onderbreek gaat de backligt weer aan,dus den ik dat de fout op het mainbord zou zitten?Maar de vraag is Ahmed wat is defect? Kunt ge me een richtlijn geven waar ik moet zoeken op het mainbord? Dank bij voorbaat. Willy14
0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Beste Willy14, 

Ah Oké,Das inderdaad iets anders 🙂, Als je de lead connector Tss de PSU en het Mainbord loskoppeld heb je enkel Backlight en het geluid zal dan niet werken omdat op dat moment Mainbord tussen uitvalt, door het loskoppelen van de lead kabel, wilt zeggen dat het Panel en PSU normaal werken, en ligt het probleem inderdaad aan het Mainbord, als je alles normaal aansluit en het toestel opstart welke fout heeft het dan, blijft Stbyled continu knipperen ??

Grtjs Ahmed

0 Likes
Willy14
First Poster
Opties

Dag Ahmed de rode led blijft  continu branden,pinkt niet.zal zoals ge denkt het mijnboard zijn.Zal een uitkijken naar  een tweede hands.dan is er nog altijd zoals gezegdt het risico  van een defect van het scherm ,doordat de zekering va het T-con

defect was,het is een risico het?

Vgr

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties
Hallo Willy14,
Inderdaad volgens mij zit het probleem inderdaad in het Mainbord als toestel 1 maal knippert en daarna terug op Stbyled led valt ligt het inderdaad al aan het Mainbord enkel begrijp ik niet waarom T-Con ook defect raakt, waarschijnlijk kan het ook zijn dat door het Mainbord ook T-Con Fuse defect raakt, hoop dat de oorzaak enkel door het Mainbord komt 😏, Suxxes Willy en moest je het opgelost krijgen door het Mainbord te vervangen laat me dan iets weten uit nieuwsgierigheid 😉.
Mvg
Ahmed
0 Likes
Willy14
First Poster
Opties
Ok zal dat zeker doen!
0 Likes