op 06-01-2019 11:04 PM
Tv UE 55HU 7001s geen beeld wel geluid.bij controle was zekering op het T-con board defect bij herstelling van deze,ging die zekering op de t-con terug defect,en was mijn geluid ook weg! Ik zal een nieuw t-con zetten,maar mijn vraag is,waar op het Mainbord moet ik de fout van het geluid,dat is weggevallen gaan zoeken?Kunnen jullie me ongv situeren welke componenten ik moet controleren?Dank bij voorbaat .
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-01-2019 01:51 PM
Goeiemiddag @Willy14! Dat is een hele technische vraag, dit gaat me net even boven de pet ben ik bang. Dit is toch iets wat we aan monteurs overlaten, het enige dat ik hierin kan vinden is dat inderdaad het T-CON Board vervangen dient te worden, maar waar welke functies precies zitten moet ik je toch schuldig blijven. @Ahmed_Servilux, weet jij hier heel toevallig meer over?
op 08-01-2019 01:51 PM
Goeiemiddag @Willy14! Dat is een hele technische vraag, dit gaat me net even boven de pet ben ik bang. Dit is toch iets wat we aan monteurs overlaten, het enige dat ik hierin kan vinden is dat inderdaad het T-CON Board vervangen dient te worden, maar waar welke functies precies zitten moet ik je toch schuldig blijven. @Ahmed_Servilux, weet jij hier heel toevallig meer over?
op 08-01-2019 03:12 PM
Hallo beste JoeriS en Willy,
Thanks voor de Koppeling, Waarschijnlijk heb je nu doordat de Fuse zekering is kortgesloten en defect is geraakt in de T-Con op het eerste zicht zou je geen beeld meer hebben maar wel Backlight als ik het juist heb, Soms lukt het wel als je de T-Con vervangt het opgelost geraakt, maar heb ook al gehad dat de Oorzaak in het scherm ligt, waardoor de T-Con module dan tegelijkertijd ook defect raakt door het scherm, kwestie geluid denk ik dan weer de oorzaak is dat je op een andere Source Bron zit en het geluid niet meer hoort, zonder beeld is dan weer moeilijk te zien op welke Source Bron je zit. Moet je wel zeggen, Als T-Con defect geraakt door het scherm werken nog alle SMD Componenten enkel de zekering springt,als je de defecte Fuse eruit haalt en een nieuwe vervangt is de T-Con terug in orde, Enkel ligt het probleem op de onderste printjes in het scherm. Die met 2 Flatkabels verbonden is met de T-Con, Controleer de 2 korte Flatkabels ook eens.
Dit is mijn ervaring en wat ik ervan denk ☺,
Mvg
Ahmed Servilux
op 08-01-2019 03:19 PM
@Ahmed_Servilux, ik wist dat ik op je kon rekenen wauw! Ik hoop dat Willy zo verder komt.
op 08-01-2019 03:23 PM
Dat is met alle plezier gedaan JouriS 👍,
Grtjs
Ahmed
op 09-01-2019 10:25 PM
op 10-01-2019 08:10 PM
Beste Willy14,
Ah Oké,Das inderdaad iets anders 🙂, Als je de lead connector Tss de PSU en het Mainbord loskoppeld heb je enkel Backlight en het geluid zal dan niet werken omdat op dat moment Mainbord tussen uitvalt, door het loskoppelen van de lead kabel, wilt zeggen dat het Panel en PSU normaal werken, en ligt het probleem inderdaad aan het Mainbord, als je alles normaal aansluit en het toestel opstart welke fout heeft het dan, blijft Stbyled continu knipperen ??
Grtjs Ahmed
op 11-01-2019 10:02 PM
Dag Ahmed de rode led blijft continu branden,pinkt niet.zal zoals ge denkt het mijnboard zijn.Zal een uitkijken naar een tweede hands.dan is er nog altijd zoals gezegdt het risico van een defect van het scherm ,doordat de zekering va het T-con
defect was,het is een risico het?
Vgr
op 11-01-2019 10:21 PM
op 11-01-2019 10:40 PM