Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV opstarten geen beeld, wel geluid - na 15 minuten alsnog beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 12-04-2019 09:51 PM)
2369 Weergaven
keeskist
First Poster
Opties

Betreft UE50HU6900S

Ik heb nu al twee keer gehad dat wanneer de Tv wordt aangezet er geen beeld is maar wel geluid. Je kan van zenders wisselen en dan hoor je dus ander geluid maar beeld blijft zwart. Ook kan ik andere bronnen selecteren (DVD, HomeCinema etc) en ook dan verandert geluid, beeld blijft zwart. Wanneer ik ook met zaklamp op scherm kijk, zie ik vaag wel wat beeld, maar echt heel vaag. Als dan de TV gewoon aan blijft staan dan is er na een bepaalde periode (ik denk 15-30 minuten) weer ineens beeld. TV werkt dan gewoon weer als zonnetje en hebben we de hele avond weer kijk plezier.

Iemand enig idee wat deze vage klacht kan veroorzaken?

0 Likes
13 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Klinkt niet best! Dit lijkt eigenlijk op een defect. Je hebt dit dus met alle bronnen?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
keeskist
First Poster
Opties

Ja. Alleen zie je niet dat je de bronnen selecteert want...ik heb geen beeld (althans niet zichtbaar). Bij het opstarten had ik ook geen logo oid. Maar toen heb ik de TV aangelaten en na +/- 15 minuten was het beeld er ineens wel 

Overigens afgelopen weekend heeft alles gewoon weer gewerkt. Meteen logo bij opstarten en ook direct beeld

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Maar nu is het probleem weer terug, of nog niet?

---------
Signature-Note10
0 Likes
keeskist
First Poster
Opties

Nee hoor, werkte gisterenavond wederom als zonnetje. Dus even afwachten. Vorige keer zat er een dikke week tussen.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hmm, laat maar weten! Het moet niet terugkomen, want dan moeten we er toch nog naar kijken.

---------
Signature-Note10
0 Likes
keeskist
First Poster
Opties

Het probleem is weer terug. En deze keer na 60 minuten nog steeds geen beeld. Meerdere keren aan en uit gezet. Spanning eraf en erop. Zou het  nu echt kapot zijn?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dat is zuur! Een klein testje: kun je als de tv aanstaat met een lamp (zit er vaak één op de telefoon) op het scherm schijnen en van dichtbij kijken of je dan ziet of het beeld "werkt"? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
keeskist
First Poster
Opties

Heb net met lichtje lopen schijnen maar zie niks bewegen. Enig idee?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Duidelijk, dan is het niet een defect backlight. Het kan zijn dat dan écht het paneel defect is, dus uiteindelijk is een reparatie nodig.

---------
Signature-Note10
0 Likes