16-04-2017 10:52 PM - bewerkt 17-04-2017 01:46 PM
Hallo allemaal,
Onze televisie (UE40H6670) ziet niet meer draadloze netwerken. Bij netwerkinstellingen komen er geen netwerken te staan, ook na 5 minuten zoeken. Ik heb al meerdere keren het wifi handmatig ingevoerd maar zonder succes. De televisie heb ik al wel aangesloten met een bedraad netwerk en dan is er gelijk verbinding. Ik heb gelijk gecontroleerd of er software-updates waren maar te tv gaf aan dat de software up to date was. De tv is al geherinstalleerd en ook gereset naar fabrieksinstellingen maar ook zonder resultaat.
Iemand een idee om dit probleem op te lossen?
Groet,
Allard
op 19-04-2017 02:37 PM
Hi Allard!
Welkom op de Community.
Ik zou graag een Hulp op afstand afspraak met je inplannen, zodat wij een diepe reset kunnen uitvoeren. Bij H-model televisie's kunnen we er zo vaak voor zorgen dat hij weer WiFi netwerken ziet, of je zou op de kabel moeten blijven werken. Als je mij een privebericht stuurt, met daarbij je contactgegevens waarop we je kunnen bereiken, en een datum en tijd waarop je beschikbaar bent, kan ik een afspraak inplannen.
We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6, en 6-9.
Let me know!
op 23-04-2017 01:36 PM
Teleurstellend.
De afgelopen dagen heb ik meer dan eens contact gehad met uw servicecentrum.
Met zeer wisselend resultaat mag ik wel zeggen.
Ik heb een Samsung TV UE46ES5500
Door een storing in mijn media-box ben ik wat serieuzer op zoek gegaan naar de 'smart-opties' van het apparaat.
In een poging Netflix te bereiken via de TV belde ik de eerste keer met de help-desk.
Ik werd daar te woord gestaan door een zeer behulpzame en duidelijk voldoende opgeleide medewerker die samen met mij de stappen doorliep voor het resetten van de netwerkinstellingen.
Dat leidde tot een succesvolle inlog op Netflix. Helaas van korte duur. Resetten werkt - maar het werkt maar heel even. Jammer.
Om het eindeloos resetten van de TV teveel gedoe is besloot ik de wireless-lan adapter aan te schaffen om zo via mijn tablet de TV aan te sturen mij die dingen te laten zien die ik wilde zien.
Via Bol.com had ik deze de volgende dag in huis en ik ging enthousiast aan het werk om het ding aan de praat te krijgen.
Zonder al te veel succes.
Ik kan wel foto's kijken maar van naadloos streamen naar de TV was geen sprake.
Ik dacht; ik zal wel iets niet goed doen en belde opnieuw de helpdesk.
Helaas was deze ervaring minder positief dan de vorige.
In eerste instantie had ik kennelijk moeite met uitleggen waar ik mee bezig was.
Ten eerste wilde hij dat ik achterop de [volledig weggebouwde] TV ging kijken welk model het over ging. Mijn suggestie dat dit ook vanaf de bank via menu-ondersteuning-contact met Samsung gevonden kon worden vond hij maar twijfelachtig. Dit leidde lang niet altijd tot volledige informatie maar hij zou het ermee proberen.
Hij vond met de genoemde getallen toch het juiste apparaat.
Toen ging het verder. Eerst dacht hij dat ik een 'usb adapter' bedoelde waarmee je op iedere huis-tuin en keuken TV met USB aansluiting je foto's te voorschijn tovert. Toen in hem ervan overtuigd had dat dit echt niet was wat ik bedoelde, dacht hij dat ik het over een wifi-repeater had [geloof ik ten minste - hij had het over het versterken van het wifi signaal binnenshuis]
Hier bleef hij van overtuigd tot ik van de verpakking van de adapter oplas: wireless LAN Adapter WIS15ABGNX
Na enig tegensputteren ging hij maar even overleggen en ik werd [best lang] in de wacht gezet.
Na verloop van tijd kwam hij terug met de woorden: Ja - dat verhaal met die LAN adapter kon wel kloppen maar de aangeschafte LAN Adapter WIS15ABGNX was niet het geschikte apparaat. Ik moest een WIS12ABGNX hebben.
[Ik verwijs u naar uw eigen site http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/tv-audio-accessories/tv-accessoires/WIS12ABGNX/XEC... om te zien dat deze uit productie is genomen.]
Ik gaf aan op de hoogte te zijn dat deze niet meer te krijgen was - hij prees mij dat ik goed geïnformeerd was en gaf aan dat ik de bij Bol.com gekochte LAN Adapter WIS15ABGNX gewoon aan hen terug kon sturen en dan geld terug zou krijgen.
Ik moest maar eens op marktplaats gaan kijken naar een tweede hands WIS12ABGNX. . . .
Kennelijk is deze specifieke medewerker beter op de hoogte van de service kanalen van Bol.com dan dat hij ingewerkt is in de Samsung beleving.
Zoals gezegd, teleurstellend.
Graag zou ik vernemen of ik van Samsung nog een oplossing mag verwachten of dat ik inderdaad de suggestie van uw medewerker op moet volgen.
op 23-04-2017 03:15 PM
Hi ISam,
Ik zou aanraden om ook een hulp afspraak te maken net zoals ik heb gedaan. Dit heeft uiteindelijk geholpen. Ik kan weer wifi netwerk en zien. U kunt net zoals mij en topic starten en geholpen worden door community members of hulp op afstand: http://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Volg vervolgens de stappen daar
op 23-04-2017 07:13 PM
Hi Bruce,
Ik heb een beetje teleurstellend nieuws. Ik wou vanmiddag youtube gebruiken maar hij gaf aan dat er geen internet verbinding was. Ik keek even bij netwerkstatus en hij kon geen verbinding maken. Bij netwerkinstellingen kwamen er helaas geen netwerken te voorschijn. Ook na een paar minuten zoeken. Na de hulp op afstand op vrijdag de 21ste werkte de draadloos internet wel en kwamen er netwerken te voorschijn. Zoals als eerder vermeld werkt het nu niet meer.
Een ander nadeel is dat de afstandsbediening (RMCTPH1AP1) niet meer werkt, alleen de aan en uitknop werkt. Verder helaas niks. Bij de (BN59-01175N) werkt de afstandsbediening wel alleen erg traag. Er gebeurt pas na 10 seconden iets als je een knop op de afstandsbediening indrukt.
Bij beide afstandsbedieningen zijn de batterijen vervangen, de tv heeft trouwens geen melding van pairing aangegeven.
Weet jij hier raad mee?
Bij voorbaat dank.
Groet,
Allard
op 01-05-2017 09:25 AM
Hmm, wat vreemd! Hoe gaat het als je wederom een reset uitvoert? Ik zie in het gespreksdossier dat daarna zowel bedraad als WiFi het weer deed.
op 01-05-2017 01:35 PM
02-05-2017 04:29 PM - bewerkt 02-05-2017 04:46 PM
Zou je de router eens 10 minuten van de stroom willen halen om te checken hoe het hierna gaat? Als dat niet werkt kun je in de routerinstellingen IPv4 naar IPv6 veranderen en/of switchen tussen 2.4 GHz en 5 GHz. Ik hoor graag hoe het hierna gaat!
op 12-05-2017 02:10 PM
Sorry voor mijn late reactie, ik zit midden in mijn examen periode, ik kon er niet eerder naar kijken als vandaag. Ik heb de router van de stroom gehaald en de instellingen verandert, na 10 min weer aangezet, de tv gaf aan dat hij internet verbinding had en hij zag netwerken in de buurt. Alles deed het perfect totdat ik smarthub opende. Ik moest smarthub instellen, het ging goed totdat hij aangaf dat ik moest verbinden met het internet. Ik heb de tv naar netwerken laten zoeken totdat ik de melding kreeg: geen netwerken gevonden. Vervolgens ben ik naar netwerkstatus gegaan om even te checken of hij echt geen verbinding had want 5 minuten daarvoor deed de wifi het. Netwerkstatus gaf aan dat er geen verbinding was en niet kon worden gemaakt, netwerken waren ook niet te zien bij netwerkinstellingen.
op 17-05-2017 11:32 AM
Geen probleem Allard, gaat het een beetje goed met de examens? Het schiet allemaal niet echt op met de tv. Als ik het goed begrijp, ervaarde je problemen met de Wi-Fi, na het openen van de Smart Hub. Zou je de Smart Hub zelf eens kunnen resetten? Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat!