Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV icm samsung surroundset werkt niet goed meer

(Onderwerp aangemaakt op: 23-08-2022 08:46 PM)
532 Weergaven
michael-1961
Explorer
Opties

ik heb een samsung q55 TV aangesloten op een samsung surrount set 

dit heeft altijd goed gewerkt en geluid dus via de surroundset 

Vandaag echter merk ik dat de surrountset na ongeveer 4 sec afschakelt en de tv weer op tv speaker geluid geeft.

Heb vandaag wat onderzoek gedaan en de HDMI kabels allemaal vervangen (ook van KPN TV setupbox ) echter heeft dat niet geholpen 

Heb de surroundset verder aangezet zonder TV aan en dan blijft deze gewoon aan, bij aanschakelen TV na 4 sec geluid weer uit.

Het moet dus een combi zijn tussen de TV en de surroundset maar wat kan dit nu zijn ?

de TV is ongeveer 5 -7 jaar en de surroundset dito (exacte leeftijd moet ik nakijken )

we hebben niet aan de instellingen gezeten dus waarschijnlijk ligt het ook daar niet aan maar aan wat dan wel ?

Iemand een suggestie of idee wat ik nog kan doen 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@michael-1961 ,

Het is niet verstandig om hier tips te geven over het uitzetten van de automatische updates.
In deze updates zitten vaak bugfixes en performance verbeteringen.
Eigenaars zouden die dan mislopen. In principe zou de HT-C5500 geüpdatet moeten worden.
In 2013 was de laatste update: https://www.samsung.com/nl/support/model/HT-C5500/XEN/
Na een bepaalde leeftijd wordt het updaten stopgezet.
Dat gebeurt ook met andere producten/merken, zoals pc's, telefoons, etc..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Sylvia1965
Apprentice
Opties

Met eindeloos geduld en stoeien met instellingen is het me gelukt om het geluid weer over de hoogbejaarde home cinema set van Sony te krijgen 💪🎉. Vraag me niet precies hoe maar via Instellingen, Algemeen, Beheer Externe apparaten heb ik nu Anynet+ uit staan en bij Invoersignaal extra HDMI3 (de poort waar de hdmi kabel in zit naar de Sony) aangezet. Ergens kwam ik op een keuzemenu waar ik het merk van de Home cinema set kon kiezen en testen of deze compatible was met de afstandbediening. De geluidsuitvoer staat op Optisch.  Misschien heb je er wat aan. Succes. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @michael-1961 ,

Heb je wat meer informatie over de apparatuur? Er zijn nogal wat Q55 tv's en Samsung surroundsets 🤷‍♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Over welke surroundset gaat het?

signatureee
Groet, Dick

michael-1961
Explorer
Opties

Het betreft een QE55Q85RALXXN
software T-MSMDEUC 1401.0, B6970101/070204, BT-S

de surroundset betreft een ht-c5500

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @michael-1961 , Michael,

Thanks! De HT-C5500 is uit 2010, dus iets ouder 😉. Je zou 3 dingen kunnen doen:

1. De tv resetten. Bij Instellingen→AlgemeenResetten
  2. Gebruikmaken van een optische (Toslink) kabel i.p.v. HDMI: https://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels.html Zou mijn voorkeur hebben
  3. Eventueel er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen. Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen

Staat Anynet+ aan op de tv? Bij InstellingenAlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

michael-1961
Explorer
Opties

Toslink zal niet lukken want ie aansluiting is al in gebruik dor de setupbox 

moet wel toegeven dat ik bij het installeren (maanden geleden) wel gepuzzeld heb hoe dit allemaal aan te sluiten en kreeg het wel goed werkend tot ik gisteren merkte dat het ineens niet meer werkte zoals eerst (zonder aanpassingen mijnerzijds in de setup of software )

Ik ga in ieder geval jouw stappen na en kijken of het wat oplost 
PS 2010 oei de jaren gaan snel dus :O)

michael-1961
Explorer
Opties

Anynet staat aan 
resetten dan heb ik een pincode nodig (hoop dat ik die nog ergens opgeslagen heb Oeii)

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@michael-1961 ,

Pincode is 0000

signatureee
Groet, Dick

michael-1961
Explorer
Opties

Reset gedaan maar ook dat heeft geen resultaat gehad 
surround stopt na 2-3 sec en tv gaat weer over op Speakers 

Ook (wat eerder wel ging) konden we de TV met afstandsbediening aanzetten waarmee de surround ook direct opstarten 
Ook dat doet het nu niet 
lijkt toch ergens iets in de aansturing te zitten denk ik als leek 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @michael-1961 , Michael,

Het zou ook met de leeftijd te maken kunnen hebben 😉.
Wacht eerst even de uitkomst van HoA af..

signatureee
Groet, Dick

michael-1961
Explorer
Opties

Met de leeftijd ? welke leeftijd bedoel je ?
apparaten moeten het toch gewoon blijven doen tot ze defect zijn ?

alleen de surroundset is niet defect want blijft aan als tv uit blijft en tv werkt gewoon behalve met combi van surround 

0 Likes