op 25-12-2017 10:39 AM
Hallo allemaal,
Heb sinds kort een Samsung Q7F 49 QLED tv. Na wat problemen met de herkenning van de HDMI bronnen (geen signaal), waardoor een bezoek van een reparatuur nodig was, werkt de TV nu goed. Heb wat randapparatuur vervangen (media box e.d.). In dit kader worden enkele HDMI poorten niet meer worden gebruikt (vb HDMI 3 en 4). Echter via het MENU kan je deze bronnen niet verwijderen (heb alleen de optie bewerk en opnemen in start menu) terwijl niets aan die poorten zijn aangesloten. Weet iemand een oplossing om deze bronnen in het menu te verwijderen?
Mvg
Dennis
op 27-12-2017 12:23 PM
op 27-12-2017 07:58 PM
Hoi Nick,
Bedankt voor het antwoord. Ze zijn niet goed. Zie plaatje . In mijn geval wil ik bron xtreamer-sonos verwijderen (niet meer actueel). Is dat mogelijk?
op 27-12-2017 07:59 PM
Bedoel - ze zijn niet grijs.
op 28-12-2017 10:24 AM
Hee DCM! Is die Xtreamer van Sonos geen netwerk schijf? Of had je die toch ook via HDMI verbonden? Als je hem via je netwerk verbonden had zou het in theorie voldoende moeten zijn om de schijf van je netwerk te halen zodat de TV hem niet meer ziet. En heb je de TV al eens ge-reset sinds je hiermee bezig bent? Dit doe je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Resetten. Ik hoor het graag!
op 28-12-2017 01:54 PM
Hey hoi, nee is geen netwerkschrijf en reset ook al geprobeerd. De bronnen moet je gewoon via het menu kunnen verwijderen.. Kennelijk niet voorzien.
op 29-12-2017 09:33 AM
Het is ook niet dat de bron nog verbonden is, alleen de naam is blijven hangen. Je komt er niet uit om via het bron-menu de poortnaam en/of het icoon aan te passen? Zie eventueel pagina 29 van de handleiding: https://goo.gl/BNW5S8