Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Trillingen in beeld van UE55MU7070

(Onderwerp aangemaakt op: 12-04-2018 07:35 PM)
20580 Weergaven
macnoel
First Poster
Opties

Ik zie veel berichten op dit forum over haperend, flikkerend beeld. Ik weet niet of dit ook al bij dit type gemeld is (UE55MU7070), maar ik heb er ook behoorlijk last van. Het lijkt wisselend te zijn, dus op momenten is het minder erg dan op andere momenten. Ik heb gespeeld met alle gemelde instellingsmogelijkheden van de TV (motion plus o.a.) maar dat biedt geen soelaas. Ik heb de laatste upfdate geïnstalleerd, maar ook dat is geen oplossing. Ik heb eerst al veel gedoe gehad met de 4K ontvanger van KPN en ik dacht dat dit daar mee te maken had, maar daar maakt men op die fora geen meldingen van. Dus ik denk toch dat het hier een Samsung probleem betreft. Wat heb ik nu voor mogelijkheden, want ik vind het te gemakkelijk om 'er maar mee te leven' en er niets toe te doen. Heb je eindelijk groot en mooi beeld, dat je trots aan je vrienden wilt laten zien, en dan trilt het om de haverklap. Die zullen ook wel denken, mijn volgende TV is geen Samsung....

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

We kunnen altijd een reparatieverzoek indienen zodat er een monteur naar komt kijken. Is dat een idee?

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
42 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
En als je 4K via YouTube kijkt? Of gewoon een andere source (gameconsole,laptop,dvd speler) zou je dat eens willen proberen?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@macnoel, had je nog iets aan de tip van Rohit? Want ik vroeg me ook af of 4K content die rechtstreeks via een app op de TV geladen wordt, zonder externe apparaten, wel zonder flikkeringen wordt weergegeven. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
macnoel
First Poster
Opties
Via de YouTube app lijkt het probleem zich niet voor te doen. Het is zoals gezegd sowieso zeer wisselend. Het lijkt alsof de trilling overdag nauwelijks aanwezig is, maar 's avonds veel vaker stoort. Zeker op zenders zoals RTL4 en bijv. in voetbalwedstrijden. Wat overigens ook vreemd is - en er wellicht los van staat - is dat bepaalde apps opeens gewoon niet meer werken en een zwart scherm geven. Op dit moment heb ik bijv. geen beeld meer via de YouTube app.
0 Likes
macnoel
First Poster
Opties
Via YouTube app is het niet echt merkbaar. Als ik via Videocast iets van de computer naar de TV stream wel. Via de TV met name 's avonds op RTL4 en bijv. voetbalwedstrijden. Vreemd dat soms bepaalde TV-apps gewoon niet meer werken. Nu ligt YouTube er uit? Laatst was dat NPO gemist. Die doet het nu weer.
0 Likes
macnoel
First Poster
Opties

Het probleem is zeer wisselend aanwezig. Overdag nauwelijks en 's avonds veel meer en dan via bepaalde zenders of snelle TV-beelden. Omdat het via YouTube niet speelt lijkt het aan het KPN-kastje te liggen (4K-abo). Overigens heeft de Netfilx-app het af en toe wel. Het is voor mij als klant lastig om tussen 2 partijen het probleem opgelost te krijgen. Op de fora van de 4K-problematiek van KPN staat niet echt iets over het probleem van trillingen in beeld (wel het geluid en zwarte beelden). Vandaar dat ik nu niet weet hoe nu verder?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het feit dat een app als Youtube wel goed beeld weergeeft doet toch vermoeden dat het niet aan de TV weergave ligt, maar wat is het dan wel? Zou je sowieso hier eens willen kijken? Menu > Ondersteuning > Over deze TV en me laten weten welke software versie je daar ziet staan? Wellicht dat een update nog verschil maakt namelijk.

0 Likes
macnoel
First Poster
Opties

Softwareversie is de laatste: 1210.8. Meestal is dat de conclusie die gegeven wordt....dan ligt het aan het andere. En ga ik naar KPN dan zeggen die....dat ligt aan de TV. Dat heet van het kastje naar de muur.....

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik was je nog nergens heen aan het sturen Macnoel, het was puur een voorlopige conclusie, als ik het wilde afschuiven had ik ook niet om de firmware versie gevraagd. Speaking of which, dat is de allernieuwste versie dus zal het daar inderdaad niet aan liggen. Zou je de Smarthub eens willen resetten? Dit om te zien of ik al je apps weer werkend kan krijgen, want de apps die je noemt zouden het gewoon moeten doen. Smarthub resetten doe je hier: Menu > Ondersteuning  > Zelfdiagnose > Smart Hub opnieuw instellen. 

Wat het trillende beeld in TV uitzendingen betreft, ik begrijp van jou dat dit nogal kan verschillen tussen zender/uitzending. Dit kan ermee te maken hebben (wederom meer een suggestie dan een definitieve conclusie) dat niet elke zender beeld aanlevert in dezelfde kwaliteit. De een zal bijv. wel 4K content leveren en de ander niet, de TV moet van elk beeld iets moois zien te maken wat voor het een meer werk is dan voor het ander. Hier kunnen de verschillen in kwaliteit vandaan komen. Vandaar dat ik terug wil grijpen op het advies van @Rohit, merk je dit ook met een ander extern apparaat met een constantere beeldkwaliteit? Denk hierbij aan een DVD/Bluray speler en/of gameconsole. Ik hoor het graag.

0 Likes
macnoel
First Poster
Opties

Het lijkt er op dat het resetten van de hub op meerdere fronten verbetering heeft gebracht. In ieder geval doen de apps het weer en leek het beeld gisteravond een stuk stabieler. Ik ga het de komende dagen nog wat beter checken en laat het hier weten.

0 Likes