op 25-07-2017 10:55 PM
Hallo,
Steeds als ik een "belangrijke" toets op mijn afstandsbediening indruk, klinkt op mijn TV (type UE50KW6000W) een "ploem"-geluidje. Het volume van dit geluid is afhankelijk van het ingestelde speaker-volume. Na verloop van tijd wordt dit geluidje vrij irritant. Hoe kan ik dit uitzetten? Dit staat nergens vermeld in het User Manual en ook niet in het E-manual.
Bij voorbaat dank!
Groeten,
dornair
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-08-2017 12:59 PM
Hoi Dornair, het geluid dat jij omschrijft heet geluidsfeedback. Ga naar: Home > instellingen/menu > geluid > expert instellingen > geluidsfeedback. Hier kun je de 'ploem' en 'vwouwww' uitzetten 😉 Laat je weten of het is gelukt?
op 28-07-2017 02:00 PM
op 29-07-2017 10:26 AM
Hallo Nick,
Het gaat om simpel TV-kijken. Het geluidje varieert. Als ik bijvoorbeeld het Source-menu oproep, is het PLOEM, maar als ik daarna op de "1" druk om naar TV-kanaal 1 te schakelen, klinkt er een "VWOUWWW". De Ploem klinkt ook als ik na het inschakelen van de TV de eerste keer de OMHOOG-toets indruk om een ander kanaal te kiezen. Maar als ik dan vaker diezelfde toets indruk, klinkt het niet meer.
De geluidssterkte varieert mee met het volume van de spraak/muziek.
Er zit dus zeker intelligentie achter.
Maar de intelligentie om deze geluiden gewoon uit te zetten, vind ik nergens.
Maarja, ik heb ook anderhalf uur moeten zoeken om uit te vinden dat ik ergens de optie NUMMER WIJZIGEN aan moest zetten, voordat ik de (bij installeren automatisch gevonden) kanalen op een ander nummer kon zetten. Wij zijn u eenmaal een bepaalde volgorde gewend, maar de TV had zelf een andere volgorde gekozen. Deze optie staat overigens OOK niet in het User Manaul, niet in De Gebruikershandleiding, en niet in het E-Manual vermeld.
Kortom, het is een prachtig apparaat, maar Samsung verwaarloost hiermee helaas de simpele dingen. Inderdaad, A whole new world, a new fantastic point of view. Maar op dat nieuwe POINT zie je de vertrouwde simpele zaken niet meer.....
Groeten,
dornair
op 01-08-2017 12:59 PM
Hoi Dornair, het geluid dat jij omschrijft heet geluidsfeedback. Ga naar: Home > instellingen/menu > geluid > expert instellingen > geluidsfeedback. Hier kun je de 'ploem' en 'vwouwww' uitzetten 😉 Laat je weten of het is gelukt?
op 03-08-2017 11:13 PM
Hallo SaarJ,
Ja, inderdaad, het werkt!
Blijkbaar ben ik te ongeduldig geweest en heb ik niet ver genoeg gezocht.
Waarschijnlijk heb ik die optie wel zien staan in het geluidsmenu, maarja, toen heb ik blijkbaar gedacht dat met "geluidsfeedback" een electronisch circuit in het systeem bedoeld wordt, dat een terugkoppeling vormt voor de automatische geluidssterkte-instelling. Dus niet dat er een geluid gebruikt wordt om feedback aan de gebruiker te geven.
Als technisch auteur / vertaler zou ik zelf (hooguit) het woord "feedbackgeluid" gebruikt hebben. Maarja....
In ieder geval: hartelijk dank voor je duidelijke en zeer bruikbare advies!
Groeten,
dornair
op 04-08-2017 12:22 PM
op 16-11-2018 07:45 PM
Ik heb de geluidsfeedback uitgezet. Maar krijg nu nog steeds ‘geluidsfeedback’ bijvoorbeeld bij volume hoger of lager ... wat te doen??
op 17-11-2018 11:22 AM
op 17-11-2018 01:50 PM
Ik heb toestel ue40mu6100
op 20-11-2018 01:49 PM