op 28-10-2019 01:35 PM
Diep teleurgesteld ben ik in de QLED 2019 versie van Samsung The Frame. Aan de rand van het scherm zitten storende witte vlekken. Ik heb zowel de leverancier als de servicedienst erop aangesproken en wordt eigenlijk met een kluitje het riet in gestuurd.
De leverancier spreekt van 'eigenschappen die bij dit schermtype horen' en geeft wat instellingen door om het effect van de zogenaamde 'Edge Bleeding' te dempen. Dat helpt maar zeer beperkt en biedt geen echte oplossing.
De servicemonteur (die overigens wel een anders, niet gerelateerd softwareprobleem oploste) spreekt van een effect dat bij 9 van de 10 The Frame toestellen voorkomt. Ze willen als ik aanhoudt wel de QLED LCD vervangen, maar geven op voorhand aan dat de problemen daarmee niet altijd opgelost worden en zelfs erger kunnen zijn...
Ik sta versteld van deze verhaaltjes van NB de eigen servicedienst en de leveranciers. Kwaliteitscontrole is bij Samsung blijkbaar niet goed op orde. In de winkel zien ze er allemaal letterlijk VLEKKELOOS uit... maar thuis uit de doos blijk je een lot uit de loterij te moeten treffen.
Dit is niet The FRAME, maar een 'Edge-bleeding' bloody SHAME!
op 29-10-2019 03:19 PM
Hi @WilliamV,
Ik help je graag verder. Daarvoor heb ik wel wat meer informatie nodig en graag een aantal foto's van het probleem.
op 04-11-2019 03:40 PM
Beste @BruceH,
Hieronder een aantal foto's. Deze zijn gemaakt na aanpassing van de contrastinstellingen. De vlekken zijn zichtbaar als je recht voor het scherm zit (bij andere kijkhoeken is het effect nog duidelijker). Bij zwarte schermen zit er aan de andere kant van het scherm een lichte zweem overheen.
Ik begreep van de Samsung monteur dat deze nog 'meevalt' en dat er ergere voorbeelden bestaan. Dat maakt ook dat ik aarzel wat nu te doen. Gekke is dat de toestelen in de showroom van Platte TV niet dit soort waarneembare effecten hebben en dat stoort me nog het meest: er worden verwachtingen gewekt, die blijkbaar niet waar kunnen worden gemaakt.
Groeten,
William
op 04-11-2019 03:42 PM
op 04-11-2019 03:47 PM
Dat zal ik proberen. Heb in het begin de ingebouwde beeldtest gedaan, maar die voorzag volgens mij niet in de getoonde grayscale schermen, maar ik kan me vergissen. Volgens de test was er niets aan de hand.
De geuploade foto's geven wat mij betreft een realistisch beeld van de effecten die ik waarneem.
op 04-11-2019 07:46 PM
Hierbij de gevraagde opnamen. Het is lastig fotograferen omdat de camera de neiging heeft zich aan de lichtste delen aan te passen, daardoor zie je het minder goed dan met het oog. Linksonderin zit de storende vlek.
04-11-2019 09:19 PM - bewerkt 04-11-2019 09:20 PM
De gevraagde testbeelden sluiten niet aan bij het waargenomen probleem. Dus iedereen die dit probleem ervaart deze testbeelden laten posten en vervolgens aangeven dat het probleem niet bestaat of niet groot genoeg is lijkt me nogal beledigend voor de klanten, waarvan ik er ook een ben.
04-11-2019 10:07 PM - bewerkt 04-11-2019 10:08 PM
Ben ik met je eens @rapsac.
Als je Googled op de Frame: niets dan mooie verhalen en goede beoordelingen. Heb inmiddels iets verder rondgekeken op dit forum en zie dat ik niet de enige ben die zich misleid voelt.
Zag ook dat de prijs van het toestel inmiddels zo'n 300 euro lager ligt dan toen ik hem aanschafte. Toeval? Of is inmiddels duidelijk dat ie z'n prijs niet waard is? Er zijn betere schermen voor dat geld. Heel triest allemaal.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de software en ondersteuning, waar ook nog het e.e.a. aan te verbeteren valt.
Slechte beurt van Samsung wat mij betreft. Ik maak me weinig illusies over enige oplossing of compensatie, maar vindt dat er veel meer bekendheid moet worden gegeven aan de manier van handelen. Dank daarom voor je reactie!
04-11-2019 10:36 PM - bewerkt 04-11-2019 10:41 PM
Helemaal eens
Ik heb er inmiddels mee leren leven
Door de helderheid wat aan te passen
En jouw frame heeft het wel heel extreem
Zou een ruiling wel proberen bij de winkel
Maar mijn volgende tv word wel wat anders
Bleeding zoals hier zichtbaar is een fabrikage fout wat mij betreft
op 05-11-2019 02:59 PM
@WilliamV is inderdaad lastig te zien. Wellicht met iets andere lichtinval dat het dan beter is vast te leggen?