op 08-04-2020 09:52 PM
In twijfel om THE FRAME aan te kopen.
Ik ben helemaal nog niet mee met de nieuwste technologie. Nu hebben we een simpele tv van meer dan 10 jaar oud.
* The Frame:
- ben ik juist dat er slechts 1 kabel van The Frame naar de One Connect Box loopt? (zowel voor de aansluiting op netstroom als verbinding met decoder van Proximus?)
* One Connect Box:
- heeft deze enkel voeding nodig (220v)?
- kan je de one connect box in een andere kamer zetten? (bijvoorbeeld: de kabel van The Frame door de muur boren en in de ruimte achter de tv zetten?)
- maak je met de afstandsbediening contact met The Frame of met de One connec box?
Dank om me te helpen overtuigen om The Frame aan te kopen... 🙂
op 09-04-2020 02:26 PM
Hey @Tim154,
Ik ga m'n best doen voor je.
Het klopt inderdaad dat er maar één doorzichtige kabel loopt van de TV naar de One Connect Box. De ruimte rond The Frame blijft overzichtelijk opgeruimd. Met One Invisible Connection zijn alle kabels uit het zicht en via de One Connect Box kun je al je apparaten verbinden zonder rommelige kabels. Net als bij een echt schilderij.
Enkel de One Connect Box heeft voeding nodig, maar kan niet in een andere ruimte. Wel hebben zowel de One Connect Box als de TV zelf een ontvangen voor de afstandsbediening!
Stuur mij nog even een privébericht, wellicht kan ik wat voor je betekenen. 😉
op 28-07-2020 11:18 AM
@BruceH Waarom kan de one connect mediabox niet in een andere ruimte als de tv ook een ontvanger heeft ?
Zelf wil ik de frame 2020 aanschaffen, maar omdat de TV op een schoorsteen in de keuken hangt ben ik vanplan om een goot in de schoorsteen en vloer te maken, en de one connect box in een keukenkastje te plaatsen (uit het zicht).
1. kan dit om moet de one connect box met een afstandsbediening bereikbaar zijn.
2. Heb ik meer aansluitingen nodig dan enkel stroom. (ga ervanuit dat ik via WIFI kan casten of zelf ZIGGO app kan openen)
op 28-07-2020 03:28 PM
Hi @Shredder230 Je kan de One Connect Box wel uit het zicht plaatsen, echter in een kastje zal de warmte niet goed afgevoerd kunnen worden.
29-07-2020 07:36 AM - bewerkt 29-07-2020 07:37 AM
@iImaneL Bedankt voor je antwoord.
in BruceH vorige posts schreef hij dat het kastje niet in een andere ruimte kan staan. Was daar een rede voor of een foutje in post?
Ik verwacht dat het kastje niet zo warm wordt dan het niet in een keuken kast van 60cmx100cm geplaatst kan worden, of ben je hier van andere mening ?
Weet je toevallig ook de afmeting van de goot die nodig is om de kabel goed door de goot te kunnen trekken ?
op 30-07-2020 12:20 PM
We kunnen de werking niet garanderen als het kastje in een andere ruimte staat. Ik adviseer overigens niet om het in een gesloten kast te plaatsen, ongeacht de afmetingen. Dit blijft echter aan jou. De One Connect Box stuurt het signaal van alle randapparaten door. Zo'n ding werkt dus redelijk hard en heeft de ruimte wel echt nodig 😛