Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame 49 verliest bluetooth verbinding en start soundbar niet

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2020 07:13 PM)
737 Weergaven
jlamain
Journeyman
Opties

Hallo,

Ik heb een samsung the frame 49 inch type QE49LS03RASXXN en een soundbar HW-R450, verbonden via bluetooth.

Deze zijn ongeveer een maand oud.

Tot deze week schakelde de soundbar netjes aan als ik de tv aanzette.

Sinds deze week werkt dat niet meer. Als de tv uit is geweest (echt uit, dus niet art mode), dan schakelt hij de soundbar niet meer aan. Sterker nog, als ik naar de bluetooth audio lijst ga, staat hij er niet meer bij. Het lijkt er dus op alsof de tv de bluetooth lijst kwijt raakt.

Ik moet dus elke dag de soundbar pairen. Dit is niet acceptabel.

De soundbar optie bluetooth power staat op ON.

Ik heb zowel de TV als de soundbar al een keer gefactory-reset.

Soundbar sw 1002

TV sw TS-MSDEUC-1335.0

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
jlamain
Journeyman
Opties

Hallo even een update na twee jaar. Drie maanden geleden begon het ineens allemaal goed te werken. Bij aanzetten frame gaat soundbar ook aan en koppelt goed. Waarschijnlijk heeft een nieuwe sw update het toch gefixed. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @jlamain,

Haal je de TV dan van de stroom of staat hij in stand-by?

rsz-846676
0 Likes
jlamain
Journeyman
Opties

Hij staat dan in standby

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je de soundbar zelf ook al eens gereset?

rsz-846676
0 Likes
jlamain
Journeyman
Opties

Yep. Ook al gereset. Volgende dag weer een probleem.

Heb ondertussen maar aangesloten via optical. Dat werkt goed, maar had liever een werkende bluetooth gehad 😉

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat is ook een optie. Fijn dat het nu wel goed werkt! Nog veel plezier ermee.

rsz-846676
0 Likes
Members_GUdMdUQ
First Poster
Opties

Hallo,
Ik heb exact hetzelfde probleem. Echter heb ik dit probleem naast de Bluetooth ook met de optische kabel. Tijdens het zappen tussen programma's, of zelfs tijdens programma, schakelt het geluid weer naar de TV luidsprekers. Ik moet dan de soundbar uit en weer aan zetten om daar het geluid weer uit te krijgen om vervolgens na 5 minuten weer exact hetzelfde euvel te hebben. Reuze-irritant.
Ik heb een soundbar HW-R450 en een Frame QE43LS03RAS.

0 Likes
jlamain
Journeyman
Opties

Hoi Members_xxx,

Sorry kan je hier niet mee helpen. Heb ondertussen toch weer alles aangesloten via bluetooth. Die optical input icm de frame had ook ontuitstaanbare bugs. Alle bugs hebben te maken met het onthouden van de laatste verbindingsstatus icm audio.

Ondertussen is bluetooth nog steeds een drama.  Elke dag reageert die tv anders. Of hij verbind netjes met bar (bijna nooit). Soms moet ik de soundbar uit en aanzetten en verbind hij automatisch. Soms moet ik weer handmatig verbinden in het tv menu. ala. ik weet nu dat het slecht werkt, mijn huisgenoten kunnen er mee omgaan. Ik zit het nog ff uit met dit ding. Hopelijk gaat LG mooie wallmounted oleds maken. Maar dan weet je ook niet wat je krijgt qua sw natuurlijk.  Hopelijk gaat samsung z'n bugs eens fixen en updates uitbrengen, met release notes !

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemiddag.

@jlamain en @Members_GUdMdUQ

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons bezig houden met het verbeteren van de gebruikerservaring. Zodra er een update is uitgerold krijg je hier ook een melding van op je TV. 

Bij een update voor je TV worden er overigens geen release notes vrijgegeven.

Wat misschien ook een goed optie is, via onze website kun je een afspraak maken voor hulp op afstand. Mijn collega belt je dan terug en logt op afstand in op jouw TV, kijk hier voor meer informatie.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
jlamain
Journeyman
Opties

Hallo even een update na twee jaar. Drie maanden geleden begon het ineens allemaal goed te werken. Bij aanzetten frame gaat soundbar ook aan en koppelt goed. Waarschijnlijk heeft een nieuwe sw update het toch gefixed.