op 05-04-2023 11:53 AM
Hallo,
ik heb gister mijn frame opgehangen en tot mijn teleurstelling zie ik dat in art mode de helderheid en kleur temperatuur helemaal niet aangepast wordt op basis van de licht inval in de kamer.
De helderheid heb ik bekeken en deze blijft op 1 instelling staan, in het midden van de balk.
ik heb de tv al gereset en ook intelligent mode uitgezet en auto brightness aangezet onder het power saving menu. Ik baal hier enorm van want het lijkt totaal niet realistisch nu.
op 05-04-2023 12:13 PM
Goedemiddag @joshuag ,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag incl. de letters XXN. Staat Automatische helderheid aan? Zie pagina 53 van de manual:
op 05-04-2023 12:50 PM
Hi Dick,
Bedankt voor je reactie. Het model nummer is QE65LS03BAUXXN. Ik heb de handleiding gelezen maar er staat niks over instellingen. Op pagina 53 staat iets over auto helderheid in ambient mode, maar dat heeft de frame niet want ambient mode zit in de art mode verwerkt. Op de volgende pagina die over art mode gaat, kan ik alleen dit vinden.
In de modus Kunst worden de helderheid en kleurtint van de Tv automatisch aangepast op basis van het omgevingslicht en wordt Tv automatisch uitgeschakeld.
maar niks over hoe ik dat kan controleren of instellen. Want de tv doet dat zeker niet
05-04-2023 12:59 PM - bewerkt 05-04-2023 01:01 PM
Hoi @joshuag ,
Bij Kunstmodus-instellingen aanpassen staat hoe je het handmatig kunt aanpassen:
https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-gebruik-je-kunstmodus-op-de-frame-tv/
Zit er een lijst omheen? Wordt de sensor niet geblokkeerd?
Je kunt er eventueel ook remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.
op 05-04-2023 01:14 PM
Hi,
Hoe ik de instellingen handmatig kan aanpassen weet ik. de bedoeling van deze tv is juist dat het automatisch gebeurd. Dat wil ik graag weten. Kan ik de sensor resetten op een bepaalde manier? Ja er zit een lijst omheen maar ook als ik deze er af haal veranderd er niks.
op 05-04-2023 01:16 PM
Hoi @joshuag ,
De sensor kun je niet resetten. Laat er anders maar even remote naar kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag!
op 10-04-2023 03:26 PM
op 19-05-2023 12:36 PM
Hoi Dick, is het opgelost? Ik twijfel om deze tv te kopen. Ik koop hem als digitale fotolijst en niet als tv. Dus dat hij de helderheid automatisch aanpast is cruciaal voor de aankoop.
op 19-05-2023 12:41 PM
Hoi @S2451 ,
Als het opgelost zou zijn, dan had het topic op Opgelost ✅ gestaan. Helaas nog niet dus.