Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Televisie reageert niet. The frame.

(Onderwerp aangemaakt op: 13-03-2020 09:10 PM)
1783 Weergaven
Stephaniemsv
Journeyman
Opties

Wij hebben een nieuwe televisie, the frame. Nu wil het dat de televisie af en toe niet reageert. Bij gebruik van de afstandsbediening reageert de led op de tv met korte rode knipperlichtjes maar de televisie blijft uit. Alleen stekker eruit en weer erin helpt om de televisie weer aan te zetten. 
Ook is de tv tijdens het kijken blijven hangen op een scherm en daarna reageert het toestel niet meer op de afstandsbediening. 
wat moet ik doen?

0 Likes
15 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Stephaniemsv, Stephanie,

Met deze melding kan ik niet veel vanwege het ontbreken van informatie over deze The Frame. 

Wat is de volledige, dus inclusief XXN, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Dit zal moeilijk gaan, omdat de tv ws. aan de muur hangt 😉. Misschien op het aankoopbewijs?

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Stephaniemsv
Journeyman
Opties

QE55LS03RASQE55LS03RAS

Nee hoor die gegevens heb ik wel. Kunt u hier iets mee?

0 Likes
Stephaniemsv
Journeyman
Opties

Software versie is 1336. Hij geeft aan dat de internetverbinding niet stabiel genoeg is om een update te doen naar 1352...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Stephaniemsv , Stephanie,

Dank voor de volledige Model Code, maar heb je misschien ook nog de ontbrekende softwareversie 👓?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Lastig hè 😉.

Dit heb ik nodig om een goede beeldvorming te krijgen..

Groet, Dick
0 Likes
Stephaniemsv
Journeyman
Opties
Ja dat had ik apart getypt. 1336. Update naar 1352 lijkt wifi niet te halen. Geeft steeds instabiele internetverbinding als foutmelding. Heb geen bedraad internet in de woonkamer.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

@Stephaniemsv, Stephanie,

Volgens mij even langs elkaar heen. Zie um net voorbij flitsen.

Ik kom hier, als je het goed vindt, morgen op terug..

Groet, Dick
0 Likes
Stephaniemsv
Journeyman
Opties

Zeker vind ik dat goed. Hartstikke fijn!

DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Stephaniemsv , Stephanie,

Zoals beloofd zou ik hierop terugkomen. Even een hele hoop huiswerk en zeer technisch 🤓😉.

Zo te horen is je WiFi signaal in de huiskamer niet optimaal. Gebruik je 2.4 GHz of 5 GHz?

Zou je misschien met een laptop of GSM via WiFi , in de buurt van de tv, een speedtest kunnen doen?

Hiervoor kun je https://www.caiway.nl/internet/speedtest of https://www.speedtest.net/ gebruiken.

Is de internetsnelheid via WiFi op je andere devices wel goed? Gebruik hiervoor ook bovenstaande links.

Raar dat de softwareversie out-of-date is, want dit is een The Frame uit 2019.

Er is een nieuwe beschikbaar. De laatste versie is inderdaad de 1352.0.

Als het niet lukt via WiFi, dan graag updaten via USB. Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55LS03RASXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >.

Dus bij 
Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.

Daarna de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Het niet reageren van de AB. Als de IR-sensor op de tv knippert, dan is de AB ws. gezond.

Het kan zijn dat de IR-sensor het signaal niet goed doorgeeft aan het moederbord van de tv.

Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk. Zou je, om uit te sluiten, het volgende kunnen doen:

De tv aanzetten en de Exit knop op de AB voor minimaal 20 seconden ingedrukt houden.

Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

Eventueel de tv een poos, half uurtje, spanningsloos zetten.

Hopelijk gaat het lukken 😰. Als je nog hulp nodig hebt, dan hoor ik het graag van je.

Suc6!

Groet, Dick
0 Likes
Stephaniemsv
Journeyman
Opties

Bedankt voor de tips. Wij gaan een usb stick kopen die groot genoeg is. Speedtest geeft prima snelheid van de wifi. Ook een bekabelde verbinding tot stand gebracht maar de televisie blijft de foutcode curl28 geven, geen stabiele internetverbinding. 

eerst op zoek naar een usb stick dan maar. 
gaan we daarna verder met de tips!