Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Storing op bepaalde zenders

(Onderwerp aangemaakt op: 11-02-2021 06:47 PM)
1619 Weergaven
TomChantal
Apprentice
Opties

Heb nu een tijdje de Samsung q95t met one connect box in de huiskamer. Werkelijk prachtig beeld en alles werkt snel.

Echter gaat er 1 ding niet goed. Op bepaalde zenders heb ik af en toe storing tot helemaal geen beeld. Het gaat om RTL 4 en 5 + ESPN kanaal 1. Het begint met kleine blokjes tot een blauw scherm met signaal kwijt. Oplossing is vaak de tv uitzetten, half minuutje wachten, aanzetten en alles is weer perfect. Of een bepaalde duur wachten totdat het beeld weer goed wordt.

Dit is vaak aan het begin van de avond tussen 5 en 7. Kan ook zijn omdat we dan vaak beginnen met tv kijken 

Ik heb ook een tv boven (oudere lg: 2017) en daar werkt alles perfect. Lijkt dus aan de tv beneden te liggen.

Beide zijn aangesloten op coax. Signaal kwaliteit en sterkte zijn prima. Heb met Samsung helpdesk gesproken, die adviseren een decoder te nemen om te testen of het aan het signaal ligt of aan de one connect box. 

Wellicht zou dan eventueel een piep-reset een oplossing bieden.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij voorzien van tips of tricks?

Alvast bedankt 

6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @TomChantal ,

Heb je misschien wat meer informatie? Er zijn meerdere modellen in de Q95T Series.

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Kijk je nu met een CI+ module of rechtstreeks via de coax? Wie is je provider? Wat bedoel je met 'een piep-reset' 🤷‍♂️?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
TomChantal
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je snelle reactie.

Modelcode: QE55Q95TALXXN.

Software versie: 1460.9

Ik kijk rechtstreeks via de coax. Dit doe ik bij de provider Caiway. Hier is geen module voor nodig. Deze is wel aanwezig voor de betaal kanalen = ESPN 

Piep-reset is een volledige reset van je tv (dat werd mij verteld door helpdesk Samsung). Iets met 1 en 0 enzo. TV moet daarna minimaal 15 minuten van het stroom af en (volledig) opnieuw worden ingesteld.

Nog iets maar waarschijnlijk overbodig. Ik ben onlangs verhuisd, 200 meter verder, en had hiervoor een oudere Samsung tv op precies dezelfde aansluiting waar alles perfect werkte.

0 Likes
TomChantal
Apprentice
Opties
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @TomChantal , Tom,

Je verwijst naar een artikel uit 2018 wat bovendien gaat over een andere tv. In het verleden heb ik ook via Caiway op dezelfde manier tv gekeken. Zelfde probleem.

Blokjes geven aan dat het signaal niet optimaal is. Het tijdstip wat je opgeeft is primetime tv. De interne tuner van de tv heeft nogal wat signaal nodig.

Ik zou zeker het advies van Support ter harte nemen om een decoder uit te proberen..

Groet, Dick
TomChantal
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Dank voor je antwoord.

Aparte is dat dit alleen op de RTL kanalen is. Waarom niet op de andere? Had jij exact dezelfde problemen? Is dit nu opgelost met een decoder? En welke heb jij aangesloten? Frappant blijft dat het signaal verder perfect is (100%). En bij eventuele blokjes, tv uitzetten voor +30 seconden weer perfect beeld geeft.

Eigenlijk zou de geboden oplossing uiteraard niet het verschil mogen maken. Dus als de decoder goed werkt, heeft Samsung zijn zaken niet goed op orde. Of zend op de verkeerde frequentie uit, waar het rond die tijd te druk is. 

Ik wil gewoon goed tv beeld, zonder decoder/ extra afstandbediening. Daar heb ik ook dik voor betaald. Het wordt tijd voor draadloze/ internet televisie. 😊

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @TomChantal ,

Door aanhoudende problemen heb ik besloten om de coax te laten vervallen. Ik neem nu alleen nog internet af via Caiway (glasvezel).

Ik lees nu nog steeds verhalen over dit probleem. Zelfs met een decoder, want die zijn ook niet denderend.

Ik kijk nu tv via Youfone met een decoder. Kunnen ook draadloos en het bevalt prima. Ik denk niet dat Samsung hier verantwoordelijk voor is..

Groet, Dick
0 Likes